Telecom News - מגפת הקורונה: ממשבר לשינוי

מגפת הקורונה: ממשבר לשינוי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מגפת הקורונה: ממשבר לשינוי
מגפת הקורונה: ממשבר לשינוי
מאת: רואי דינוביץ, 16.3.20, 10:44רואי דינוביץ

בכל מקום בו יש מצוקה ניתן למצוא פתרונות יצירתיים ולבחון בזמן קצר אם זה טוב ללא לקיחת סיכון גדול של משאבים. משבר הקורונה יכול לתת לעסקים, ליזמים ולרשויות מוניציפליות הזדמנות לשינוי כפוי.
עדכון בסוף הכתבה. 

 
בשנים האחרונות, המחשבות המעסיקות אותי הן איפה אצלי ואצל אחרים מתרחשת נקודת המשבר, שגורמת אחריה לנקודת צמיחה ולאחר מכן מייצרת רצון לשינוי והנעה לפעולה היוצרת את אמנות היזמות.

והנה, פרץ משבר הקורונה והוא מאיץ את המהפכה התעשייתית הרביעית. לא יהיו ימים כמו לפני הקורונה. מגפת הקורונה תגרום לשינוי צרכני ולשינוי בשיטות עבודה במגזרים רבים במשק.

הגופים העירונים צריכים להיערך מיד ליום שאחרי ולשינוי ההכנסה שלהם.

יזמים ובעלי עסקים חייבים לשנות את דרך העבודה שלהם. בזמן מאוד קצר נתנסה בדרכי עבודה שונות, שתשפענה מייד על סביבות העסקים ומרכזי המסחר.

ניתן לראות, למשל, ששירותי המזון מחזקים יותר ויותר שירות דרך הרשת. לדוגמה, סביר להניח, שחברת שופרסל, תצמצם לא מעט סניפים ותחזק את שירות האונליין שלה.

משבר הקורונה יכול לתת לרבים הזדמנות לשינוי כפוי.

כמה טיפים לדוגמא לעסקים, ליזמים ולכל מי שרוצה לעבור ממשבר לשינוי:
  1. מי שיש ברשותו מלאי העלול להתקלקל, יכול ליצור תוכנית שיווקית למכירה לציבור (כמו בסופרמרקטים קטנים, ולהיפטר מהסחורה).
  2. בעלי עסקים, שמוכרים בחנויות פיזיות, יכולים לעבור למכירה באונליין, לרוקן את החנות ולהפוך אותה ללא ראויה. כך, יוכלו גם לקבל פטור מארנונה לתקופה.
  3. לבעלי נכסים יש אפשרות להוציא בקשה לנכס ריק. כל זה על פי חוקי עזר ברשויות בהן הם נמצאים.
  4. נותני שירותים פסיכולוגיים ותמיכה, ולמעשה, בעלי מקצוע מתחומים רבים, יוכלו לעבור למערכות טכנולוגיות, שתאפשרנה לתת שירות מרחוק ולגבות תשלום, למשל, לפי דקות.
  5. ראשי רשויות מקומיות ובעלי תפקידים ברשויות - זה הזמן ליצר מנופים מקומיים ברוח השינוי.
מאת: רואי דינוביץ, ינואר 2020.
יו"ר החברה לפיתוח כלכלה מקומית FORMUNI ברעננה

עדכון 19.3.20: דוגמה ליישום, שהחל לפעול ביישוב קדימה צורן: המועצה המקומית קדימה-צורן השיקה מערכת דיגיטלית לקידום הקרן גריןעסקים המקומיים.
 
הושקה מנהלת העסקים של קדימה צורן, שתרכז את כל הפעילות היישובית הנוגעת לקידום עסקים ושירות לעסקים. המנהלת השיקה מערכת דיגיטלית בה תינתן לכל עסק בישוב אפשרות להיחשף לתושבי היישוב באמצעות חנות אינטרנטית, כרטיס ביקור דיגיטלי והופעה על מפה דיגיטלית. לכבוד ההשקה, וכדי לסייע לעסקים מקומיים להתמודד עם המצב, ההופעה במתחם העסקים של הישוב היא ללא עלות.

על הקמת המנהלת אחראי חבר המועצה נועם מולה, יו"ר הפיתוח הכלכלי בקדימה צורן, והחברה לפיתוח כלכלה מקומית בראשות רואי דינוביץ.
 
קרן גרין, (בתמונה משמאל), ראש המועצה קדימה צורן: "אני מקווה, שגם בתקופה זו של משבר וחוסר ודאות, נוכל לסייע ליצור מעט איזון ואולי אף צמיחה והתחדשות. ממשבר צומחים".

הקישור למתחם העסקים הדיגיטלי הראשון:  
http://greenbook.co.il/card/5001/16211
 

CORONA FREE

 
 
 



 
 
Bookmark and Share