Telecom News - מאבק בקורונה: פותח מערך בקרה טיפולי מרחוק עם וידאו וקול לקשר עם חולים

מאבק בקורונה: פותח מערך בקרה טיפולי מרחוק עם וידאו וקול לקשר עם חולים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> מאבק בקורונה: פותח מערך בקרה טיפולי מרחוק עם וידאו וקול לקשר עם חולים
מאבק בקורונה: פותח מערך בקרה טיפולי מרחוק משולב וידאו וקול לקשר עם חולים
מאת: מערכת Telecom News, 17.3.20, 12:40יחצ דוניצה VIDYO
 
זאת, במחלקות הקורונה, תוך שמירה על בטיחות הצוות הרפואי.
 
בתי החולים בישראל מגייסים בימים אלה את מיטב פתרונות התוכנה והחומרה הקיימים בזירה הרפואית/טכנולוגית, כדי להפחית את סכנת ההדבקות של הצוותים הרפואיים המטפלים ישירות בנפגעי הקורונה.
 
פתרון מערכתי כולל, שצובר תאוצה בימים אלה ופותח במיוחד ע״י חברת טכנולוגיות המידע ״מיטווך״, כבר הוטמע במספר בתי חולים מאז פריצת המחלה. החברה מתמחה בפתרונות מחשוב ייעודיים וכלליים, בפתרונות לשירות עצמי, בפתרונות מחסני נתונים ואנליטיקה, ובפתרונות תקשורת - על מרכיביהם השונים.
 
אמנון אבי-גיא, מנהל החטיבה לציוד מחשוב בחברת מיטווך: ״הפתרון, ׳שנתפר׳ במיוחד עבור המחלקות בהן שוהים בבידוד חולי הקורונה, היה חייב לכלול שילוב של מספר מערכות, שהוכיחו עצמן במאות בתי חולים במצבי רגיעה. המטרה הייתה לתת לאנשי הצוות את מירב התנאים לטפל בחולים מרחוק, לפחות בחלק מהזמן. היה ברור לנו, שחייבים לעבוד כאן בלוחות זמנים מאוד מהירים. בפועל, לאחר הפיתוח הראשוני, המערכת יושמה בשטח תוך מספר ימים מצומצם".
 
ד״ר איתן חבר, מנהל בית חולים השרון - מרכז רפואי רבין: "במחלקה הייעודית לחולי הקורונה בבית חולים השרון, שמנוהלת ע,י ד״ר דרור דיקר, בוצע אחד היישומים הראשונים של המערכת החכמה, וערוכים כיום לקליטת מטופלים בתנאי בידוד. ההיערכות לפתיחת המקום לפני מספר ימים הייתה מורכבת ביותר והיא כללה מעורבות של מאות אנשי צוות, מיגון הולם והכנסה לשימוש של הטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות בתחום". 
 
מערכת הווידאו, שפיתחה חברת VIDYO (חטיבה בחברת Enghouse), שמיוצגת בישראל ע״י מיטווך, נבחרה לפעול בלב מרכז השליטה, בקרה והתמיכה במטופלים. למערכת זו ניתן לחבר מכשור רפואי נלווה דוגמת מכשירי Tyto, סטטוסקופים דיגיטליים, מכשירי AKG ואחרים, שמספקים יכולת ביצוע של בדיקות רפואיות וקבלת אבחון מרחוק, במהלך ביצוע שיחת הווידאו ע"י הגורם המטפל.
 
מצלמת Meetup 4K של לוג׳יטק, מאפשרת ביצוע זום רב עוצמה וכיוונון מרחוק, לטובת קריאת נתוני מוניטורים, ומחשב AIO בעל מסך גדול, מאפשר לחולים לראות, על גבי המסך את הרופא, או האחות המטפלים ולנהל איתם שיחה מרחוק.
 
מראש גם נלקח בחשבון נושא אבטחת המידע הרפואי הרגיש, ונבנתה סביבת ענן ייחודית לכל מחלקה ומחלקה בבתי החולים, תואמת תקן  HIPPA - יישום אבטחה קפדני ביותר המפקח על השימוש במידע האישי של החולים.
 
להשלמת התמונה, אנשי הצוות הצטיידו בתחנות עבודה קבועות, או מתניידות על גבי עגלות רפואיות ממוחשבות, כאשר המחשבים והמקלדות, בעלי תכונות אנטי-בקטריאליות.

התמונה העליונה באדיבות VIDYO.
התמונה התחתונה באדיבות מיטווך.
 
 
יחצ דוניצה מיטווך
 
 



 
 
Bookmark and Share