Telecom News - במשבר הקורונה הציבור עובד ולומד מהבית: קפיצה אדירה בשירותי בזק

במשבר הקורונה הציבור עובד ולומד מהבית: קפיצה אדירה בשירותי בזק

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> במשבר הקורונה הציבור עובד ולומד מהבית: קפיצה אדירה בשירותי בזק
משבר הקורונה משאיר את הציבור לעבוד וללמוד מהבית: קפיצה אדירה בשירותי בזק ובתעבורת האינטרנט
מאת: מערכת Telecom News, 17.3.20, 14:15CORONA FREE

בזק דיווחה על קפיצה של 64% בחיבור לקוחות חדשים לשירות האינטרנט ועל גידול ענק במשתנים נוספים. בנוסף, איגוד האינטרנט הישראלי הודיע על גידול של 25% בתעבורת האינטרנט בשבועיים האחרונים.

בזק דיווחה על קפיצה של 64% בחיבור לקוחות חדשים לשירות האינטרנט של החברה. ההסבר לעלייה החדה נובע, ככל הנראה, ממשבר הקורונה, שהביא להשבתת מערכת החינוך ובמקביל מעבר של עובדים רבים לעבוד מהבית.

כ"כ, ניתן לראות מנתוני החברה, שקיים גם גידול משמעותי של כ-30% בממוצע ליום בנפח הגלישה, ככל הנראה, מצריכה מוגברת של תלמידים, שנמצאים בבית ולומדים מרחוק או צורכים תכני וידאו וגיימניג מספר שעות גדול מבדר"כ, וכן מעובדים, שהסיתו את עבודתם לבתים.

גידול נוסף מפתיע בזירת הטלפוניה הביתית, שם נירשם גידול של מיליון וחצי שיחות יוצאות בימים האחרונים, זאת בהשוואה לתקופה מקבילה.

בתוך כך, גם בזירת הקמעונאות בזק מדווחת על עלייה של מאות אחוזים במכירות מחשבים ניידים, מדפסות וציוד משלים, באמצעות אתר בזק סטור.
 
בהקשר לצורך בהיערכות שוק התקשורת, המאמר - 

מה יגרום לשר האוצר משה כחלון להכניס את תחום התקשורת לתכנית החירום? - כאן.


עדכון 18.3.20, 14:40: איגוד האינטרנט הישראלי הודיע, שתעבורת האינטרנט הפנים ישראלית לאתרים ישראלים גדלה בשבועיים האחרונים ב-25%. כך עולה מנתוני מחלף האינטרנט הפנים-ישראלי IIX - Israeli Internet eXchange, שמחבר בין כל ספקי הגישה לאינטרנט בישראל ומנוהל ע"י האיגוד, על פי הערכתו, נפח התעבורה צפוי אף לגדול בתקופה הקרובה בשל השבתת בתי הספר והמעבר ללימודים מרחוק, הגידול בצריכת התוכן ברשת, השהות בבתים והיקף העבודה מהבית באמצעות האינטרנט. כדי לתת מענה לגידול בתעבורת הרשת בישראל, הודיע האיגוד, שספקי גישה ישראלים לאינטרנט (ISPs) לא ידרשו לתוספת תשלום בהגדלת רוחב הפס שלהם בחיבור למחלף עד סיום תקופת החירום.
 
 



 
 
Bookmark and Share