Telecom News - תתאפשר גישה לחוקרי קורונה ל-16 ממחשבי העל החזקים ביותר בעולם

תתאפשר גישה לחוקרי קורונה ל-16 ממחשבי העל החזקים ביותר בעולם

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> תתאפשר גישה לחוקרי קורונה ל-16 ממחשבי העל החזקים ביותר בעולם
תתאפשר גישה לחוקרי קורונה ל-16 ממחשבי העל החזקים ביותר בעולם
מאת: מערכת Telecom News, 23.3.20, 15:05CORONA FREE

זאת, כדי לסייע ולהאיץ את גילוי החיסונים או הטיפולים התרופתיים למלחמה בווירוס הקורונה. חוקרים ומכוני מחקר ממשלתיים ופרטיים, ששותפים במאמץ העולמי למציאת טיפול לווירוס הקורונה, יוכלו החל מהשבוע הבא להגיש לבחינת השותפות פרויקטי מחקר, שדורשים עוצמת מחשוב גבוהה.

IBM והממשל האמריקני הקימו שותפות (קונסורציום), שתעניק לחוקרים מרחבי העולם גישה ללפחות 16 מחשבי-על, כדי לסייע ולהאיץ את גילוי החיסונים או הטיפולים התרופתיים למלחמה בנגיף הקורונה. בשותפות חברים גם המעבדות הלאומיות של משרד האנרגיה האמריקני וביניהן Sandia ו-Los Alamos, נאס"א, MIT, הקרן הלאומית למדע וחברות נוספות כגון גוגל, מיקרוסופט ואמזון.

מחשבי-על הם מחשבים הכוללים אלפי ולעיתים אף רבבות מעבדים, שעובדים במקביל, כדי לבצע חישובים בקנה מידה גדול מאוד. הם מתאימים במיוחד לעיבוד וניתוח כמויות עצומות של מידע באמצעות אלגוריתמים של בינה מלאכותית (AI), אתגרים, שמחשבים "קלאסיים" יתקשו להתמודד איתם או שהחישוב יצריך חודשים רבים. 

הם משמשים בימי שגרה כדי לפתור בעיות חישוביות ולבצע סימולציות בתהליכי פיתוח תרופות וטיפולים רפואיים, פיתוח וגילוי חומרים חדשים, פיתוח סוללות וסימולציות של מזג אוויר ואנרגיה.

חיזוי השפעות חיוביות ושליליות של תרופות ספציפיות, למשל, הוא בעיה מורכבת מבחינה חישובית מכיוון שהיא דורשת הדמיה של מבנה המולקולות ותכונותיהן הכימיות, וההשפעות על תהליכים פיזיולוגיים שונים.

חוקרים מהאקדמיה ומכוני מחקר ממשלתיים ופרטיים, ששותפים במאמץ העולמי למציאת טיפול לווירוס הקורונה, יוכלו החל מהשבוע הבא להגיש לבחינת השותפות פרויקטי מחקר, שדורשים עוצמת מחשוב גבוהה במיוחד בתחום האפידמיולוגיה, הביואינפורמטיקה ומודלים מולקולריים.

דריו גיל, מנהל מעבדות המחקר של IBM: "נציגי השותפות יאשרו את הפרויקטים בהתאם להיתכנות וליכולתם לקדם את המאבק בנגיף באופן המהיר ביותר. מטרת השותפות היא להעניק לחוקרים את משאבי המחשוב המשותפים תוך ימים מרגע אישור הפרויקט. בסופו של דבר, אנו זקוקים לתרופה. כדי להיות מסוגלים להתמודד עם זה עלינו להאיץ את המדע. אנו פועלים תוך תחושת דחיפות קיצונית".

המחשבים, שעליהם יתבצע המחקר כוללים 2 ממחשבי-העל החזקים ביותר בעולם מתוצרת IBM - האחד הוא Summit הנמצא במעבדה הלאומית Oak Ridge והשני הוא Lassen הנמצא במעבדה הלאומית Lawrence Livermore (LLNL).

דריו גיל: "יחד עם עוד 14 מערכות מחשוב, תעמוד לרשות החוקרים עוצמת מחשוב של למעלה מ-265 petaflops עם 775 אלף ליבות ומעל 34 אלף יחידות עיבוד גרפיות".

בשבוע שעבר דווח, שמחשב העל החזק בעולם, Summit, איפשר לחוקרים במעבדה הלאומית Oak Ridge ואוניברסיטת טנסי לבחון כ-8,000 תרכובות תרופתיות, ולסנן מתוכן תוך זמן קצר 77 תרכובות, שיש להן את הפוטנציאל הגבוה ביותר להיקשר לאמצעי ההדבקה של וירוס הקורונה ולמנוע ממנו להדביק תאים מארחים בגוף.

דריו גיל: "אני גאה לעבוד עם עמיתי מ-IBM והקהילה המדעית המורחבת כדי לעזור במאמץ זה. מה שהתחיל לפני ימים ספורים בשיחה אחת עם משרד הלבן למשרד ומדעי טכנולוגיה, התגבש במהירות למאמץ חסר תקדים, שיכול לעשות את ההבדל האמיתי, ולייצר התקדמות משמעותית במאבק עולמי זה".
 



 
 
Bookmark and Share