Telecom News - סטארטאפ ישראלי: מה היו מוקדי העניין ברשת בשבוע האחרון בצל הקורונה?

סטארטאפ ישראלי: מה היו מוקדי העניין ברשת בשבוע האחרון בצל הקורונה?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> סטארטאפ ישראלי: מה היו מוקדי העניין ברשת בשבוע האחרון בצל הקורונה?
סטארטאפ ישראלי: מה היו מוקדי העניין ברשת בשבוע האחרון בצל הקורונה?
מאת: מערכת Telecom News, 24.3.20, 19:55CORONA FREE
 
מה היו 5 מוקדי השיח בשבוע החולף מניתוח 300 אלף אינטראקציות בנושא קורונה ב-10 ערים בישראל? מידע חיוני לרשויות העירוניות.
 
עם ההתפשטות המהירה של הקורונה בארץ ובעולם עולה במקביל גם השיח בנושא ברשת ואנשים באופן טבעי מעלים פוסטים מודאגים, שאלות ולעיתים אף מידע שגוי בנושא.
 
הסטארטאפ הישראלי Zencity, פיתח פלטפורמה המבוססת על בינה מלאכותית (AI), שמאפשרת בימים אלה לסייע לרשויות עירוניות לנטר ולנתח בצורה מדויקת את השיח של התושבים ברשת, כדי לבוא עם מענה מדויק ואפקטיבי לצורכי התושבים.
 
הסטארטאפ כבר הכין 2 דו"חות לרשויות האמריקאיות, שמציגים את הנושאים החמים ביותר המעסיקים את התושבים ב-100 ערים ומדינות בארה"ב. הדו"חות מבוססים על כל האינטראקציות ברשת של תושבי אותן ערים מאז ה-1.3 ועד ה-17.3 ומאפשרים לראות את ההתפתחות והשינויים בשיח.
 
לצורך הכנת הדו"ח הראשון הסטארטאפ ניטר וניתח 1.5 מיליון אינטראקציות ברשת, בין התאריכים 1.3 עד ה-12.3. הדו"ח השני כלל מידע, שנאסף בין התאריכים ה-11.3 עד ה-17.3, ואז כמות האינטראקציות כבר האמירה ל-6.7 מיליון, ובפרק זמן של 7 ימים, זאת לעומת 12 יום בדו"ח הראשון.
 
איל פדר-לוי, מנכ"ל Zencity: "עובדי הרשויות העירוניות, אנשי הבריאות וביטחון הציבור נמצאים בחזית המשבר. באחריותם לחלוק מידע אמין ואפקטיבי עם הקהילה ולפעול במהירות בנוגע לנושאים המדאיגים את התושבים. הדו"חות מספקים תמונת מצב של הנושאים המרכזיים המעסיקים את התושבים וצריכים להילקח בחשבון ע"י הרשויות".
 
הדו"חות האמריקאים - כאן.
 
המצב בישראל:
בנוסף, מניתוח השיח של למעלה מ-300 אלף אינטראקציות בנושא קורונה, ב-10 ערים בישראל,  עולים מספר מוקדי עניין מרכזיים:
 
עסקים קטנים - השפעת התקנות החדשות על עסקים קטנים ומקומות הבילוי בערים. תושבים רבים רואים בעירייה גורם האחראי לסיוע לבעלי עסקים אלה, בין אם בהנחות בארנונה ובין אם בהקלות נוספות. 

חינוך - השפעת סגירת בתי הספר והגנים על אורח החיים. תושבים ברכו על יוזמות עירוניות להעסקת הילדים. בחלק מהמקומות עלתה ביקורת כלפי הגננות, שבחרו לא להגיע לגנים. 

אוכלוסייה מבוגרת - תושבים רבים הביעו הערכה ליוזמות עירוניות לתמיכה, סיוע ושמירה על בריאות האוכלוסייה המבוגרת בישראל. בחלק מהערים תושבים העלו רעיונות כדוגמת יצירת מערך-קניות-עד-הבית עבור קשישים בודדים וכד'.  

ביטול אירועים - תושבים רבים בערים שונות הביעו אכזבה מביטול אירועים עירוניים (בעיקר סביב חג הפורים) לצד הבנה, שהעיריות דואגות לשלומם ובריאותם. ערים, שבתגובה או במקביל יצרו חלופות (משלוחי מנות למבודדים, אירועים שכונתיים קטנים ועוד) זכו לפידבק אוהד על התגובתיות המהירה למצב. 

יוזמות עירוניות והנחיות - לצד חידוד הנחיות של משרד הבריאות בערוצים העירוניים, ערים רבות יוזמות מענים קהילתיים נקודתיים לצרכי התושבים, שמתקבלים בהערכה רבה כלפי העירייה ובהירתמות של תושבים למאמץ.
 
פלטפורמה
 
 
 



 
 
Bookmark and Share