Telecom News - חיל האוויר מוביל ומנהל מיזם ייצור מכונת הנשמה בקוד פתוח

חיל האוויר מוביל ומנהל מיזם ייצור מכונת הנשמה בקוד פתוח

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> חיל האוויר מוביל ומנהל מיזם ייצור מכונת הנשמה בקוד פתוח
חיל האוויר מוביל ומנהל מיזם ייצור מכונת הנשמה בקוד פתוח
מאת: מערכת Telecom News, 27.3.20, 16:00מכונת הנשמה צילום יחצ גיורא קורנבלאו ואריה כהן

חדשנות בימי קורונה: פיתוח בעל פוטנציאל לייצור מאסיבי של מאות מכשירי הנשמה אוטומטיים ביום בישראל. שת"פ של ליגת הרובוטיקה של First, הגראג' של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, איכילוב, מד"א ויחידה 108 של חיל האוויר.

מכשירי הנשמה הפכו לרכיב חיוני בארץ ובעולם לטיפול בהסתבכות של מחלת הקורונה. ליגת הרובוטיקה של First,  מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, איכילוב, מד"א ויחידה 108 של חיל האוויר, משתפים פעולה לטובת פיתוח פיתרון ע"ס הרעיון, שנולד ביחידת האלקטרוניקה והתקשו"ב של חה"א (108):  ייצור מכונת הנשמה בקוד פתוח, שניתן לייצר בכמויות במעבדות בעלות נמוכה ללא צורך במפעלים. חיל האוויר מובילומנהל את המיזם כפרויקט בסטנדרט צבאי. למעשה, תחרות רובוטיקה לנוער היא זו שהצליחה לפצח כיצד לייצר מאות מכונות הנשמה אוטומטיות חכמות ביום.

לפיתוח יש פוטנציאל לייצור מאסיבי של מאות מכשירי הנשמה אוטומטיים ביום. הייצור מתוכנן להיות מאסיבי כיוון שתהליך הגמילה ממכונת ההנשמה ארוך מתהליך ההחלמה. כך, שגם כאשר חולה מחלים, חולפים שבועות רבים עד שנגמל ממכונת ההנשמה.

מדובר במוצר, שעושה שימוש בבלון הנשמה ידני ומפעיל אותו באופן חכם ואוטומטי. המוצר תחת "קוד פתוח". כך, שכל הוראות הבניה שלו יהיו פתוחים לציבור בארץ ובעולם.

המנטורים של התוכנית - אנשי הרובוטיקה הראשונים במעלה בארץ, נתקלו במחסום, כאשר המעבדות, שקיימות בבתי הספר ברחבי הארץ, נסגרו עקב השבתת הלימודים. מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח פתחה עבור התלמידים את מעבדת החדשנות שלה, ה-Garage והעניקה להם את הציוד, החומרים והרכיבים הנדירים.

מטרת הגראג׳ היא קידום ועידוד החדשנות והיצירתיות. בישראל מתמחה הגראג׳ בייצור תכנים המעודדים חדשנות ויצירתיות בתחומים של אבטחת מידע, מציאות רבודה ובינה מלאכותית. הגראג׳ עוסק גם בשיתופי פעולה עם חברות, גופים ומסודות חינוך נבחרים, שמטרתם קידום הטכנולוגיה והחדשנות בזירת ההייטק הישראלית. רוב התוצרים של שיתופי פעולה חדשניים אלה מונגשים לקהילת המפתחים כפרויקטים של קוד פתוח, שמאפשרים בסיס טוב לפיתוחים עתידיים. 

סרטון הדגמה ראה - כאן

קרדיט צילום תמונות עליונה והתחתונה הראשונה: גיורא קורנבלאו ואריה כהן.
מכונת הנשמה צילום יחצ גיורא קורנבלאו ואריה כהן

CORONA FREE



 
 
Bookmark and Share