Telecom News - עוד שימוע מטורף, לא חוקי ושקרי של צמרת משרד התקשורת, שלא מתפקדת

עוד שימוע מטורף, לא חוקי ושקרי של צמרת משרד התקשורת, שלא מתפקדת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד שימוע מטורף, לא חוקי ושקרי של צמרת משרד התקשורת, שלא מתפקדת
לאחר ששר התקשורת, דודי אמסלם, נכנע ללחץ שהפעלתי, לא לקדם את החוק בעניין "עצירת ניידות המספרים", המנכ"ל, נתי כהן, מנסה להציל את שאריות "הכבוד האבוד" של השר המנותק הזה, בשימוע הזוי ובזוי חדש, בעניין המשך איסור השיווק בחברות הסלולר והמשך חוסר הפרנסה של אלפי עובדים. זאת, ללא כל בסיס חוקי ועל בסיס הנחות מוטעות ומידע שקרי. 
עדכון בסוף הכתבה: המשרד נכנע וביטל את השימוע ואת ההוראה בעניין איסור השיווק ומכירות בחברות הסלולר.
מאת: אבי וייס, 6.4.20, 10:25נתי כהן

בסוף השבוע שעבר ניהלתי מאבק עיקש וחריף ביותר, כנגד הרצון והתכנית המופרכת של שר התקשורת דודי אמסלם (ששיעבד לצורך הזה את כל המשאבים המועטים של כוח אדם, שנשאר במשרד התקשורת), והמאבק הזה נחל הצלחה מלאה (מפורט כאן). השר נכנע וחזר בו מכוונתו.

כנראה, כדי "להציל את הכבוד האבוד והרמוס" של השר, יצא אמש מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, (בתמונה משמאל), עם שימוע הזוי ביותר חדש, שימוע המצוי כאן, כאן וכאן, כשמטרת השימוע הזה היא, להרחיב את האיסור הלא חוקי, שמונע פעילויות שיווק בחברות הסלולר. כך, שהאיסור הזה על כל פעילויות השיווק והמכירה יימשך עד 19 באפריל 2020.

הנימוק המרכזי להחלטה הזו מצוי בפסקה הבאה:
רציפות תפקודית

מדובר במיחזור של שקרים מסוג הנחות ביותר. 

נראה, שהמנכ"ל חושב, שכולם מטומטמים (כולל "רשות התחרות" ועוד רגולטורים וארגוני צרכנים, שמתנגדים בתוקף לרעיונות ההזויים הללו) ושאנו לא יודעים, שאין כל בסיס חוקי או אחר, להחלטה הזו. 

כל מה שכתוב בשימוע הוא שקרי לחלוטין מהסיבה המאוד פשוטה: שום עובד של מערכי השיווק והמכירות לא קשור ולא משפיע על המערך הטכני \ הנדסי של חברות הסלולר כדי לספק שירותי סלולר לציבור ולא תורם או מפריע או מעמיס על המערך הזה.

שום עובד, אם יפסיק לעבוד (וכולם הפסיקו לעבוד ונשלחו הביתה), לא עבר, לא עובר ולא יעבור למערך הטכני \ הנדסי של החברות. אין בכלל דבר כזה. כל התרגיל ההזוי הזה הוא בכלל ספין אחד ענק של השר והמנכ"ל, שנוגע לעניין אחר לגמרי: לסייע לקבוצת סלולר אחת, שבעלי המניות שלה ספגו לפני כמה ימים "הערת עסק חי", קרי - IDB - קבוצת סלקום \ IBC. 


יתרה מכך. מערכי השירות והתמיכה הטכנית וההנדסית בחברות התתמוטטו מזה יותר משבועיים, בעקבות כל המהלכים המופקרים של שר התקשורת. בכמעט בכל החברות (למעט בזק). מצב רשתות הסלולר נמצא מסוף שבוע קודם במצב קיצוני, על סף קריסה, כולל בפלאפון (נתוני פלאפון מסוף השבוע החולף נמצאים כאן, וניתן להשוות זאת למה שהיה אך לפני שבוע - כאן. נפילה דרמטית בביצועים, כמעט לרמה המזעזעת של מתחרותיה: סלקום ו-PHI). 

אם לא די בכך, ההחלטה על "הקפאת המחירים" בסלולר התקבלה ואושרה על ידי השר כבר ב-18.3.20, ואין לעניין זה שום קשר לנושא ניידות המספרים, המכירות והשיווק, כמו שנטען בשימוע השקרי ובהודעות השקריות של המשרד לתקשורת

למי שחושב, שאני ממציא דברים מדמיוני, אז הנה נחשף כאן ב-Mako, שחברת סלקום הפסיקה את השיווק לחלוטין כבר ב-15.3.20! ההודעה לבורסה נמסרה ב-17.3.20, ולמעשה שר התקשורת מנסה כעת "להלבין בדיעבד", את מה שעשתה סלקום, עוד לפני שיצאו איזה הנחיות ממשרד התקשורת (ההחלטה הראשונית בנושא יצאה מהמשרד רק ב-24.3.20 ושימוע משלים ספציפי בנושא זה פורסם רק ב-26.3.20). 

העיקר: איך משווקים ומוכרים, שיושבים בבית ומריצים קמפיינים באינטרנט, בכלי "עבודה מרחוק" ובטלפוניה, מפיצים את נגיף הקורונה??? מה זה שייך לקורונה?? 

איך אפשר להאשים ולקשור את "התפשטות נגיף הקורונה" (התפשטות, שדווקא נבלמה, למעט המגזר החרדי ועוד כמה איזורים), למהלכי שיווק ומכירות, שנעשים מהבית, מהטלפון וברשת האינטרנט?

איך זה קשור בכלל לכשירות הרשתות ולאיכות הטכנית של רשתות התקשורת? האם המנכ"ל והשר חושבים, שכולם דבילים?? 

כמה אפשר "לזרות חול", לשקר שוב ושוב לציבור ולחשוב, שכולם לא מבינים מה אתה עושה, במהלך עם ריח פלילי חמור ביותר?

כך, השר דודי אמסלם והמנכ"ל נתי כהן, במקום על ענות לצרכי הציבור ונציגיו המוסמכים, הם הובילו לכך, שעשרות אלפי עובדי מערכי השיווק, המכירות, התמיכה וכיו"ב בחברות הסלולר, בחברות הבנות ואלפי עצמאים קטנים כגדולים, שעסקו בתחום השיווק, התמיכה, הקידום והמכירות סביב עולם הסלולר, איבדו בבת אחת את מקום עבודתם ופרנסתם, והפכו לנטל על תקציב המדינה, דרך ביטוח לאומי ורשות המיסים. זאת, במקום להתפרנס בכבוד ולהחזיק תעשייה שלמה ומתפקדת, תעשייה ,שחיה מזה שנים לא מעטות, סביב שוק הסלולר והתחרות הקיימת בשוק הזה. 

המשכורת וכל התנאים הנלווים של השר והמנכ"ל לא נפגעו. אבל לשר ולמנכ"ל אין שום בעיה או היסוס, לפגוע בפרנסה של עשרות אלפי אנשים, ללא כל סיבה וללא כל בסיס חוקי. 

בנוסף לפעילות המוצלחת ,שביצעו סיני ליבל ואני, בסוף השבוע החולף עד אתמול בבוקר, בעניין שירותי המוקד של קבוצת הוט (כאן), אפשר לקרוא על ההתמוטטות של מערכי השירות הטכני ב-YNET - כאן, בכתבה, שפורסמה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "עומס בחברות התקשורת: זמני מענה ארוכים, טכנאי תוך שבוע". איך ייתכן, שמי שלומד מרחוק, עובד מרחוק וקשור עם משפחתו וסביבתו דרך האינטרנט, יכול במצב הנוכחי להמתין שבוע לטכנאי? המאמר הזה מומלץ לקריאה, גם לדובר השר ולשר דודי אמסלםשחושב, שכולנו מטומטמים ולא מבינים מה הוא עושה. 

יתרה מכך. השר ממשיך להתעקש לא לשאול את הציבור ונציגיו המוסמכים, מהם צרכי הציבור בעת החירום, שבה אנו נמצאים ונימצא בה עוד זמן רב. הוא שכח, למעשה, מיומו הראשון כשר התקשורת ועד רגע זה, הוא פשוט לא זוכר, מי משלם את משכורתו, הרכב והנהג הצמוד, ואת משכורת וההוצאות של כל הלשכה המצויה סביבו, כולל הדובר הצמוד, שאין לו בכלל תקן, שתפקידו להאדיר את שם השר ולשלוח לתקשורת הודעות ספינולוגיות.. 

לסיכום: 
אין לי ספק, שנחוצה חקירה פלילית דחופה לבחינת התנהלות צמרת משרד התקשורת במצב החירום בו אנו מצויים. לא היה מעולם כישלון כזה חמור במשרד ממשלתי, שאמור לעבוד עבור הציבור, במיוחד בעת חירום. 

ראשי משרד התקשורת כשלו כישלון חמור ומחפיר ביותר, כישלון שלא היה מעולם במשרד התקשורת, בהכנות למצב החירום, ולמרות כל ההתראות שלי, במשך שבועות, התראות, שהופנו ישירות אליהם - להתכונן ולהתעורר, הם לא התעוררו עד רגע זה, ולכן הם עוסקים כעת רק ב"כיסוי שריפות", שריפות, שנולדו ממעשי ידיהם השמאליות.

כך, משרד ממשלתי שלם "הוכחד" והפך מ"משרד התקשורת" ל"משרד הטייקונים בסלולר".  


כעת, גובר הצורך להקים מייד את "רשות התקשורת הלאומית" ולהקים ועדה לענייני תקשורת בכנסת ישראל (ולהוציא את תחום התקשורת מוועדת הכלכלה של הכנסת).

ככל שתקום ממשלת חירום, אני ממליץ, שדבר ראשון (או שני), שיש לעשות בהרכב הממשלה לחירום: יש להחליף את שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת, כדי לנסות ולשקם את הכאוס, החורבן וההרס, שהם יצרו בשוק התקשורת.

עדכון 7.4.20: 
משרד התקשורת נכנע ללחץ שהופעל על ידי Telecom News וגורמים נוספים, וביטל את השימוע להארכת המשך האיסור על שיווק ומכירות בחברות הסלולר, לאחר שהמשרד ושר התקשורת, בלחץ של Telecom News וגורמים נוספים חזר בו קודם לכן, מהכוונה הזדונית לבטל את ניוד המספרים על ידי חקיקה.
מדובר בהישג צרכני חשוב ביותר עבור הציבור בישראל, שכעת יכול להתנייד חופשי בין החברות ולבחון את חבילות הסלולר בין החברות המתחרות בשוק הסלולרי.
פרטים על הכניעה המחפירה הזו בחתימת מנכ"ל משרד התקשורת יש: כאןוכאן


 
WRONG WAY FREE



 
 
Bookmark and Share