שר התקשורת, דודי אמסלם, עם כל צמרת המשרד, לא מפסיקים לעבוד סביב השעון בשירות הטייקונים. השר ניצל את "מהומת מגפת הקורונה" והסגר, כדי לקבל החלטה על הטבה בשווי לא ידוע (כי זה מוסתר בכוונה), של מאות מיליוני ש"ח, בעיקר לחברות הסלולר, ע"י הורדה דרסטית של הערבויות אותן הן נדרשות לתת ברישיון שלהן.
מאת:
אבי וייס, 6.4.20 ,21:20
בתחילת מרץ 2020 פרסם משרד התקשורת שימוע הזוי (
כאן), שנותח על ידי בכתבה עם הכותרת המדברת בעד עצמה: "
הטבות במאות מיליוני ש"ח מקליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת", מאמר, שבו יש פירוט של כל השגיאות ואי החוקיות הקיימות במהלך הזה.
כך, במקום להקשיב לצרכי הציבור ונציגיו המסומכים, שר התקשורת,
דודי אמסלם, וצמרת משרד התקשורת עוסקים יום יום בדאגה לחבריהם (הטייקונים, בדגש על סלקום \ IBC), שמא יפשטו את הרגל עקב המצב.
מצידו של השר, לא קיים בכלל דבר כזה הקרוי - ציבור.
לכן, גם את תגובתי לשימוע - הוא
גרס.
היום בערב, בחסות המהומה של המגפה, הסגר, הקמת ממשלה חדשה (אולי), השר,
דודי אמסלם, קיבל החלטה, שלא על פי הדרך החוקית הנדרשת, אלא כ"הוראת שעה". החלטת השר נמצאת
כאן,
כאן ו
כאן, למתעניינים.
כך,
הטבה בגובה של מאות מיליוני ש"ח (בשום מסמך, שהמשרד פרסם, אין את הסכום של ההטבה, די ברור למה), "עפה באוויר" תחת ידו וחתימתו של
דודי אמסלם.
מדהים ומזעזע גם יחד.
לסיכום:
אין לי ספק, שנחוצה חקירה פלילית דחופה לבחינת התנהלות צמרת משרד התקשורת במצב החירום בו אנו מצויים. לא היה מעולם כישלון כזה חמור במשרד ממשלתי, שאמור לעבוד עבור הציבור, במיוחד בעת חירום.
ראשי משרד התקשורת כשלו כישלון חמור ומחפיר ביותר, כישלון שלא היה מעולם במשרד התקשורת, בהכנות למצב החירום, ולמרות כל ההתראות שלי, במשך שבועות, התראות, שהופנו ישירות אליהם - להתכונן ולהתעורר, הם לא התעוררו עד רגע זה, ולכן הם עוסקים כעת רק ב"כיסוי שריפות", שריפות, שנולדו ממעשי ידיהם השמאליות ובהטבות ל"מקורבים לצלחת".
כך, משרד ממשלתי שלם "הוכחד" והפך מ"משרד התקשורת" ל"משרד הטייקונים בסלולר".
כעת, גובר הצורך להקים מייד את "רשות התקשורת הלאומית" ולהקים ועדה לענייני תקשורת בכנסת ישראל (ולהוציא את תחום התקשורת מוועדת הכלכלה של הכנסת).
ככל שתקום ממשלת חירום, אני ממליץ, שדבר ראשון (או שני), שיש לעשות בהרכב הממשלה לחירום: יש להחליף את שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת, כדי לנסות ולשקם את הכאוס, החורבן וההרס, שהם יצרו בשוק התקשורת.