Telecom News - שר התקשורת וצמרת המשרד "נתפסו על חם" ב"שוד כספי הגמלאים" במשרד!

שר התקשורת וצמרת המשרד "נתפסו על חם" ב"שוד כספי הגמלאים" במשרד!

דף הבית >> דואר ישראל וגמלאי הדואר >> שר התקשורת וצמרת המשרד "נתפסו על חם" ב"שוד כספי הגמלאים" במשרד!
בתביעה, שהוגשה לבית הדין לעבודה בת"א ע"י נציגות גמלאי משרד התקשורת עולה, שכבר מ-2016 היה ידוע לראשי המשרד, שמה שהם עושים הוא לא חוקי וכספי הגמלאים "נשדדים" בתואנות שקריות ודמיוניות, כולל "תחיית המתים". למרות זאת ולמרות חקירת רשות התאגידים ובדיקת מ"מ פרקליט המדינה, הם העבירו את כספי הגמלאים לחברת הדואר במקום לגמלאים. 
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 18.4.20, 19:50דודי אמסלם

ב-18.2.20 פרסמתי את המאמר: גמלאי משרד התקשורת "מורידים כפפות" ויוצאים חזיתית כנגד צמרת המשרד.

היה זה הניסיון האחרון לפני הגשת תביעה. גמלאי המשרד ניסו להניע את צמרת משרד התקשורת לקבל אחריות על הטיפול בהם ולהפסיק "לשדוד" את כספי הגמלאים.

"שוד כספי הגמלאים" במשרד התקשורת נחשף אצלנו באין ספור כתבות ואלה הלינקים לכתבות המרכזיות עם כל המסמכים הרלוונטיים בנושא חמור ביותר זה: כאן, כאן, כאן, כאן וכאן.

לאור החשיפות והתלונות שהגשתי, הנושא הזה נמצא כעת בחקירת עומק של רשות התאגידים (כנגד עמותת גמלאי הדואר, שקיבלה את כספי גמלאי משרד התקשורת, בניגוד לחוק ולתקשי"ר) וגם בבדיקה של היועמ"ש (כרגע זה בידיו של מ"מ פרקליט המדינה).

נציגות גמלאי המשרד מימשה את המהלך שהזהירה מפניו את צמרת המשרד, והגישה תביעה מאוד חמורה ונוקבת לבית הדין האזורי לעבודה בת"א. התביעה במלואה נמצאת כאן - למתעניינים.  

התביעה היוצאת דופן הזו הוגשה ע"י עו"ד יגאל לוי ועו"ד ומהנדס חיים גרון, בעצמם בכירים לשעבר במשרד התקשורת וגימלאים, בשם 3 גימלאים שנבחרו כנציגות ע"י הגימלאים: זאב קידר, מירה דאיבוג ואיזי אלמוג.

הנקודות המרכזיות בתביעה הזו נמצאות בנספח א' כאן למטה, והן למעשה עובדות, שכבר הוצגו על ידי מזמן, בכל הכתבות המצויות בלינקים בפסקה הקודמת.

החידוש הגדול, שנחשף כעת בתביעה הזו, גם עבורי, הוא חשיפת סיכום דיון, שנערך בצמרת משרד התקשורת ב-2016, סיכום דיון, שהוצאתי מתוך התביעה והוא מוצג כאן במלואו למתעניינים.

כלומר: שר התקשורת והמנכ"ל ידעו היטב, שהם מבצעים פעולות בלתי חוקיות בהעברת כספי הגמלאים לחברת הדואר, לא רק מהשאלות והחשיפות שלי, אלא גם מדיון פנימי, שנערך בתוך משרד התקשורת.

זה סיכום דיון, שבו בצורה הכי מפורשת, הוברר לצמרת המשרד, שכל ההתנהלות בעניין הגמלאים אינה מסתדרת עם החוק, התקש"יר ולא ברור מהיכן נולדו להם 1,200 גמלאים,שקמו לתחייה ("תחיית המתים" קראתי לזה), כדי להעביר להם כספים. ראשי משרד התקשורת יצרו מצב הזוי ופלילי לחלוטין (לכאורה, זה בחקירה, חזקת החפות עומדת לכולם), כאילו המתים, שהתעוררו לפתע לחיים, נמצאים בדואר (אולי בתוך מעטפות דואר), ולכן מעבירים להם כספים - בלי כל חשבון...

בסיכום הדיון הזה ממש בתחילתו יש קטע ממש הזוי, בו תמי (תמר) לשם (אז סמנכ"לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת) מברכת את מנהל תחום הגמלאים בחברת הדואר, על "הפעילות המבורכת" ,שהדואר מבצע לטובת גמלאי משרד התקשורת. כנראה, שכ-1,200 גמלאי משרד התקשורת התקבצו בגן עדן במקום אחד, ושם הם זכו לפעילות המבורכת הזו של הנהלת חברת הדואר, שהפגינה יכולות מופלאות לתת שירות מרחוק, גם בגן עדן. פשוט לא ייאמן. 

לאור חשיפת סיכום הדיון מ-2016 והתביעה הטרייה ,שהוגשה ע"י נציגות הגמלאים של משרד התקשורת, שלחתי ביום 17.4.20 את השאלות הנוקבות הבאות לשר התקשורת דודי אמסלם, (בתמונה למעלה משמאל), ולצמרת המשרד כדלהלן:
"הנדון: תביעת גמלאי משרד התקשורת (בית הדין האזורי לעבודה תל-אביב מס' 8550-04-20).
שלום רב,
1. מה תגובת השר למה שיש בכתב התביעה המצ"ב?
2. כ"כ, מצ"ב סיכום ישיבה, שנעשתה במשרד התקשורת ב-2016 (מצ"ב בקובץ נפרד, שהוצא מתוך כתב התביעה).
במסמך זה עולה בבירור ומעל לכל ספק, שחוסר הבסיס החוקי של הטיפול בגמלאים והעברת הכספים לעמותת הדואר - הם נושא מפוקפק ביותר וחסר כל בסיס חוקי ונוהלי, עניין, שהיה ידוע היטב בצמרת המשרד, כבר אז (פברואר 2016).
3. הנושא הזה נחשף ופורסם פעמים רבות באתר Telecom News (פעם אחרונה כאן).
למרות שכל העובדות ידועות לך זה מכבר, גם בעקבות פניותיי החוזרות ונשנות בנושא זה אליך, התעלמת מתפקידך כשר הממונה על משרד התקשורת, לנקוט פעולות נדרשות, כדי למנוע את מה שמתרחש בתחום חשוב ורגיש זה, של הטיפול בגמלאי משרד התקשורת.
4. האם אין מי שנושא באחריות למצב המזעזע ביותר הזה?
5. מה בדעת השר לנקוט כעת, כדי להפסיק את המשך המצב המחפיר הזה, של התעללות משרד התקשורת בגמלאיו והעברת כספים מופקרת ממשרד התקשורת לדואר (עבור 1,200 גמלאים, שאינם בחיים, מזה שנים רבות)?
6. ממתין לתגובה דחופה, לנוכח החומרה היתרה של נושא זה, במיוחד כעת".

 תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה. 

עדכון בהתפתחות הזו הועבר ליועמ"ש  \ מ"מ פרקליט המדינה. אישור קבלה ע"י היועמ"ש נמצא כאן

נספח א'
מה כוללת התביעה של גמלאי משרד התקשורת?

תשומת לב, שיש למשרד התקשורת 
רק 62 גמלאים חיים, מהם רק פחות מרבע משלמים דמי חבר לעמותת גמלאי הדואר.כך, שהרוב המוחלט של גמלאי המשרד, לא מוכנים לשלם או להיות חברים בעמותת גמלאי הדואר, שממילא לא דואגת להם והעמותה הזו משתמשת בכספים, שמוקצים עבורם, כדי לדאוג לגמלאי הדואר, ולא להם. כלומר: גונבים מהם את הכסף, שמגיע להם, שנה אחרי שנה, בגיבוי וחיפוי מלאים של צמרת משרד התקשורת.
.

התביעה שהוגשה כעת לבית הדין לעבודה כוללת את הנקודות החשובות הבאות, ב-2 פסקאות, שגזרתי והבאתי כאן:
גמלאי משרד התקשורת 1

גמלאי המשרד 2

מה הסעדים המבוקשים של גמלאי המשרד מבית הדין לעבודה?
גמלאי משרד התקשורת 3

בתמונה מתחת: שניים מהבכירים הנושאים באחריות אישית ל"שוד כספי הגמלאים": מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן וסמנכ"לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש - אביבית מסבנד:
נתי ואביבית

עדכון 6.5.20: נציגות הגמלאים של משרד התקשורת שלחה מכתב השלמת מידע ותלונה מאוד חריפה לרשות התאגידים ולידיעת כל הגורמים הנוגעים בדבר, בנוגע לאי סדרים חמורים בבחירות שהתקיימו לאחרונה בעמותת גמלאי הדואר. הפנייה המעודכנת נמצאת במלואה כאן - למתעניינים. 

עדכון 11.5.20: היועמ"ש החליט לא לגנוז את תלונתי (מה שלפעמים היה עושה), אלא להעביר אותה לפרקליטות - ראה כאן

SENIOR ROBBERY FREE

 



 
 
Bookmark and Share