Telecom News - מכרז ה-PoC הגדול של הממשלה עומד להסתיים בזכייה של מוטורולה

מכרז ה-PoC הגדול של הממשלה עומד להסתיים בזכייה של מוטורולה

דף הבית >> מכרזים הייטק >> מכרז ה-PoC הגדול של הממשלה עומד להסתיים בזכייה של מוטורולה
חשיפה בלעדית: אחרי שמוטורולה הפסידה את מד"א (הלקוח הגדול בישראל לתקשורת PoC) לסלקום ו-YTcom, היא זוכה כעת במכרז של החשכ"ל למשרדי הממשלה (כ-10 אלף מכשירי קצה), כנראה במחיר הפסד, רק כדי לזכות (ואכן היא זכתה), עם מכשירים סיניים. השירות "רץ" על דור 4 ומעלה של חברות הסלולר.
מאת: אבי וייס, 23.4.20, 17:57LEX

שירותי PoC זה הדור הבא של שירותי PTT = Push To Talk (או בלשון העממית "ווקי-טוקי") מה שמכונה היה עד לפני כמה שנים בשם "מירס" (שהחליפה את שמה להוט-מובייל ורשת מירס הוותיקה דעכה עד שנסגרה).

השירות הזה, נדרש עדיין בהיקפים לא קטנים בעולם, כמו גם בישראל, לכוחות הביטחון, ההצלה ועוד גופים ציבוריים, דוגמת נמלים, שדות תעופה, בתי חולים ועוד.

תחום הזה עובר בשנים האחרונות לשירות דיגיטלי מתקדם וסלולרי בשם: PoC = PTT over Cellular.

השירות החדש הזה "רץ" על דור 4 ומעלה של חברות הסלולר, עם מכשירי קשר מיוחדים, שמשמרים את היכולות הבסיסיות של "ווקי טוקי", בתוספת כל היכולות המתקדמות הקיימות כיום, לרבות מערכת הפעלה מתקדמת דוגמת אנדרואיד.

הזכייה הגדולה האחרונה, שחשפנו בתחום זה, הייתה לפני כשנה ,והיא פורסמה על ידי תחת הכותרת: "הישג ענק של סלקום ו-Ytcom: תחלפנה את כל מערכות התקשורת של מד"א".

ההתמודדות המהירה של מד"א עם כל אתגרי הענק של מגיפה הקורונה הושגו, גם בזכות הטכנולוגיה החדשה הזו, שנמצאת כיום בכל מערכות התקשורת של מד"א. 

כעת, אנו חושפים את הזכייה הגדולה הבאה, שלקח לה הרבה זמן לצאת לפועל (מייד יובן למה), וזו הזכייה של מוטורולה סולושנס ישראל, במכרז החשכ"ל, מכרז, שיכסה את כל המגזר הממשלתי וגופי הסמך הציבוריים (אלה שעדיין לא עברו ל-PoC), זכייה הממומשת ע"י מוטורולה סולושנס ישראל על רשת הוט-מובייל

לכן, ביום 22.4.20 שלחתי לצמרת החשכ"ל ומשרד האוצר את השאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: שאלות בעניין מכרז PoC.
שלום רב,
מכרז אספקת שירותי תקשורת אלחוטיים POC Push To Talk Over Cellular עבור משרדי הממשלה, נמשך כבר כשנה.
השאלות:
1. מתי תוצאות המכרז הזה אמורות להתפרסם?
2. האם נכון, שמוטורולה סולושנס ישראל נתנה הנחה של 85% על מכשירי וציוד הקצה.
3. והאם אין במכרז הזה סעיף של פסילת הצעה, שנמצאת הרחק מתחת לכל אומדן (כלומר: מוטורולה הגישה מחיר הפסדי בצורה מוגזמת, מתוך כוונה לכסות את ההפסדים הכבדים הללו בתרגילים מתרגילים שונים בהמשך מימוש המכרז, אחרי הזכייה)?
הרי היו לא מעט מכרזים, שנפסלו (וזה אושר בבתי המשפט) על מחיר הנמוך מהאומדן אפילו בחריגה של 15%!
דוגמאות לאישורי בתי המשפט לפסילה אוטומטית של הצעות בגין חריגה בלתי סבירה מהאומדן יש כאן
4. האם מוטורולה הגישה בקשה לשנות את זכייתה. כך, שלא תספק את המכשירים (הסיניים), שהגישה במכרז?
5. למה בוטל מכרז דומה של פיקוד העורף בדיוק באותו נושא?
אודה להתייחסותכם הדחופה".

תגובת משרד האוצר הייתה ממש מהירה וממוקדת והנה היא כלשונה:
"להלן תשובתנו:
מינהל הרכש פרסם מכרז מרכזי לרכישת שירותי PTT על גבי תשתית סלולר על מנת לתת מענה לצורכי משרדי הממשלה, ובמסגרתו נבחרה חברת מוטורולה סולושנס כספק הזוכה.

הודעת מכרז מרכזי, הכוללת את פרטי הזוכה והמחירים, שהוצעו על ידו, תפורסם במהלך השבועיים הקרובים.
 
ועדת המכרזים המרכזית למחשוב וטכנולוגיה במינהל הרכש הממשלתי פעלה באמצעות הכלים המקצועיים העומדים לרשותה, בהתאם ובכפוף לחוק חובת המכרזים ולתקנות, משלב פרסום המכרז ועד לשלב בחירת ההצעה הזוכה. כמו כן יצויין, כי מכרז זה, בדומה למכרזים רבים אחרים, לא כלל אומדן.
 
חברת מוטורולה לא פנתה למינהל הרכש בבקשה לשנות מי מהפריטים שבהצעתה לאחר זכייתה, או בכל בקשה אחרת לשנות הצעתה לאחר זכייתה.
 
לעניין מכרז פיקוד העורף - מכרז זה אינו באחריות מינהל הרכש הממשלתי, על כן אין בידנו מידע אודותיו".

מה היקף שוק ה-PoC בישראל?
לפי הערכתי, בלי מכרז החשכ"ל הנ"ל, שמקיף כ-10 אלף מכשירי PoC סיניים מהדגמים: Telo 580, UR7, RG725, כפי שהוצע ע"י מוטורולה סולושנס ישראל, שוק זה כולל כיום כ-20 אלף מכשירים, שכבר יש בשוק של מוטורולה (רובם ככולם סיניים) רובם ככולם על רשת הוט-מובייל, כ-15 אלף של YTCom מתוצרת Hytera (גם חברה סינית), חלק נכבד מהם על רשת סלקום וגם על הרשתות האחרות, לפרטנר יש כ-6 אלף מכשירי קצה ולפלאפון כ-4 אלף מכשירי קצה, ועוד כמה אלפים אצל הוט-מובייל מכמה ספקים, שאינם מוטורולה.

כך, שסך שוק ה-PoC, לפני מכרז החשכ"ל, עומד על סביבות ה-50 אלף מכשירי קצה. שוק מאוד משמעותי לחברות המשתמשות במכשירים הללו, אבל קטן מאוד מול מה שהיה בעבר למירס.

תזכורת: בשיאה, מירס הייתה עם קרוב לחצי מיליון לקוחות (בשיאה הייתה עם כ-700 אלף מכשירים), מכאן, שהשוק הזה, שהיה בעבר די גדול, הצטמצם בשנים האחרונות, ככל שרשת מירס גססה והתחום הזה נשאר רק לחברות, שאצלן ה-PTT זו "דרך חיים" וצורת התנהלות, והן לא היו מוכנות לעבור למכשירי הסלולר הרגילים, בגלל שאינם מספקים מענה לצרכים מיוחדים שלהן. 

לזכייה הזו שנחשפה כאן, יש עוד המשך מעניין, שייחשף בנפרד. רמז: זה נוגע לסינים... 

עדכון 13.5.20: ההודעה הרשמית של האוצר \ החשכ"ל על הזכייה של מוטורולה ברשת הוט-מובייל נמצאת במלואה כאן

 



 
 
Bookmark and Share