Telecom News - ימי קורונה: שירות בלתי נסבל באנלימיטד והוט, ורשת פלאפון "על הפנים"

ימי קורונה: שירות בלתי נסבל באנלימיטד והוט, ורשת פלאפון "על הפנים"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ימי קורונה: שירות בלתי נסבל באנלימיטד והוט, ורשת פלאפון "על הפנים"
מגפת הקורונה גררה אחריה הרבה השלכות, גם בעולם התקשורת. בתמצית: זלזול בחוק, בצרכנים וברמת השירות. זה היה צפוי, אחרי שמשרד התקשורת פשוט קרס לתוך עצמו ומתעסק רק בשטויות. בסדרה, שזה הפרק הראשון שלה, "נרים מסך" מ-5 נושאים, שלא תמצאו בשום מקום אחר, בתחומי הסלולר, הקווי, והסיבים. 
עדכון בגוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 26.4.20, 08:30סיני ליבל

אחרי שצמרת משרד התקשורת התמוטטה כליל במסגרת מגפת הקורונה (מפורט למשל כאן, כאןכאן וכאן), עם סיכויי התאוששות אפסיים מהקריסה הזו - ראה כאן, מה שנותר לנו זה רק לחשוף את העוולות, התקלות, הזילזול בציבור, בחוק, בתקנות, בהוראות הרישיון, של חברות התקשורת, מה שמסתירים ממכם (די ברור למה).

גם מסתירים ממכם, ש"הקליקה" ש"תפרה את תיק 4000" עדיין מנהלת את משרד התקשורת, גם כעת. "הקליקה" הזו לא נחה לרגע. 

מעטים נלחמים כנגד התופעות האנטי-צרכניות והלא חוקיות הללו, למשל, סיני ליבל (בתמונה משמאל), שעד כה הבאנו רק מעט מפועלו בשבועות האחרונים, ובקרוב נחשוף עוד כמה פרשיות, שהוא עוסק בהן, ממש בימים אלה. 

כאן, בפרק הראשון בסדרה, אציג 5 נושאים שונים בתחום שירותי התקשורת, שאיש לא סיפר לכם עליהם. ההמשך יהיה בפרקי הסדרה הבאים:

א. רמת שירות בלתי נסבלת (בלשון המעטה) של חברת אנלימיטד (IBC מקבוצת סלקום):
ביום 12.4.20 שלחתי לצמרת קבוצת סלקום (ולידיעת משרד התקשורת) את השאלה הבאה:
"הנדון: שאלה בעניין אנלימיטד.
שלום רב וחג שמח ובריא,
מצ"ב 3 פוסטים, שנשלחו אלי, שמדברים בעד עצמם, לגבי אנלימיטד,
עם התקפה חריפה ביותר (בלשון המעטה) על החברה ושירותיה.
אשמח לקבל תגובה למצ"ב".
*******************************************************************************************************
אנלימיטד 1

אנלימיטד 2

אנלימיטד 3
*******************************************************************************************************

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה אל אקבל. די ברור למה.

תזכורת: בחודש הקודם פרסמנו חשיפה בלעדית וראשונית אודות אנלימיטד: "חברת הסיבים לבתים IBC - אנלימיטד ביטלה את החיבורים הסימטריים!". מומלץ לקריאה למי שפספס. 

ב. רשת פלאפון לעיתים - "על הפנים".
ביום 23.4.20 שלחתי לצמרת חברת פלאפון (ולידיעת משרד התקשורת) את השאלות הבאות:
"הנדון: ביצועי דור 3 מול ביצועי דור 4 בפלאפון.
שלום רב,
מצ"ב 2 מדידות אופייניות (ככה זה בשבועות האחרונים, מאז שהוטל סגר על האוכלוסייה), של ביצועי גלישה בדור 3 ובדור 4 בפלאפון באזור הקריות שבצפון.
איך ייתכן, שביצועי דור 3 עולים על ביצועי דור 4?
ובכלל, הביצועים (גם של דור 3 וגם של דור 4) הם כל כך גרועים, גם במדידה, שנעשתה באמצע הלילה (23:20) כשהרשת אמורה להיות לא עמוסה, ולהזכיר, שהם היו טובים עד לאמצע מרץ 2020. מה קרה מאז לרשת פלאפון?"
****************************************************************************************************

פלאפון 1

פלאפון 2
***************************************************************************************************
תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה אל אקבל. די ברור למה.

אולם, למחרת הפנייה חלה תפנית בעלילה, נראה שנעשה טיפול טכני די מהיר ברשת פלאפון בצפון והיא לפתע חזרה כמעט לרמת הביצועים שלה טרום תקופת החירום, כמופיע בתצלום כאן:
פלאפון 3

ג. שירותי VoLTE בפלאפון - "על הפנים".
ביום 13.4.20 שלחתי את השאלות הבאות לצמרת חברת פלאפון:
"הנדון: שאלה לפלאפון בעניין VoLTE.
שלום רב,
"אודה להתייחסותכם לפסקה הבאה:
************************************************************************************************************
הערב (12.4.20) ביצעתי מספר בדיקות בחיוג למספרים קוויים מהאייפון 11 פרו מקס באמצעות רשת פלאפון.
הבדיקה נעשתה כאשר הפונקציה של volte פעילה ו-wificalling פעיל לסירוגין.
לאחר 10-15 שניות - השיחה הופכת להיות מתכתית ומקוטעת ביותר, בחיוג לכל מספר. 
אם אני מבטל את ה-volte או עובר לרשת דור 3 בלבד - התקלה נעלמת.
להבנתי, לא מדובר בתקלה של תא מקומי, שאני מחובר אליו, כי אחרת ה-wificalling היה צריך להיות תקין.
המהירות של האינטרנט הסלולרי דווקא סבירה יחסית, מהירות הורדה סביב 30 מגה והעלאה סביב 40".
 **********************************************************************************************************
תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה אל אקבל. די ברור למה.

כאן לא קרה מאומה בעקבות פנייתי. יתרה מכן, דיווח מעודכן מאתמול: "איכות השיחה ב-volte לכל לקוח, שלא הפעיל volte בצד השני של השיחה (בפלאפון), לאחר 12 שניות באופן קבוע - הופכת לזוועתית, אולי זה משהו בדחיסה שלהם - אבל זה קבוע לאורך כל היום, כל יום".

למה פלאפון מפעילה שירות, שלא פועל כמצופה משירות חדיש (יחסית) זה, שמופעל מזה שנים בכל העולם?


עדכון 20.5.20: פלאפון התגברה ותיקנה את הבעיה ב-VoLTE. קצת באיחור, אולם, כמו שאומר הפתגם: מוטב באיחור מאשר אף פעם לא. 

ד. רשת האינטרנט של הוטנט אינה בטוחה מספיק!
ביום 18.4.20 שלחתי את השאלה הבאה לצמרת חברת הוט ולידיעת איגוד האינטרנט הישראלי וצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: חברת הוטנט אינה בטוחה.
שלום רב
על פי בדיקת אבטחה, שערכתי כעת באתר הזה: https://isbgpsafeyet.com/
שתוצאות הבדיקה מצויות בתצלום המצ"ב
עולה, שחברת הוטנט אינה מפעילה שום מערכת הגנה על מערכות ה-BGP שלה.
הייתכן? אודה להתייחסותכם לממצא הזה?".
הוטנט

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה אל אקבל. די ברור למה.

ה. הוט מספקת ללקוחותיה נתבים ישנים ולא מעודכנים.
ביום 19.4.20 שלחתי לצמרת הוט (ולידיעת משרד התקשורת) את השאלות הבאות:
"הנדון: הוט בוקס 8
שלום רב,
בצרפת, בחברת האחות של הוט (אותם בעלים) הושק ממיר Box 8 כמפורט בסרטון כאן:
https://www.youtube.com/watch?v=jvLGQhQbQTA&feature=share&fbclid=IwAR1var8cqzoNo-CPkGibWUupi5u31783fo6zSYc_Xgt3zm8S7xCL2_9xkMI
זה ממיר המתאים ל-2020 והלאה.
בישראל, רוב הלקוחות של הוט, לא נמצאים אפילו ב-Box 4.
הנתב הזה הושק כבר באוגוסט 2019:
https://www.01net.com/actualites/nouvelle-sfr-box-8-on-connait-enfin-son-prix-1752477.html
https://www.sfr.fr/options/GEN8
כלומר: היה כבר מספיק זמן כדי 'לגייר אותו לעברית'.
מתי נראה את ההתקדמות הנדרשת הזו בישראל?"



תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה אל אקבל. די ברור למה.

המשך יבוא ודי בקרוב.

עדכון 29.7.20: משרד התקשורת פרסם RFI (מכרז ראשוני - כאן ופירוט כאן) ופרסם זאת תחת הכותרת: "בקשה לקבלת מידע (RFI) על בסיס אפליקציה המותקנת במכשיר הנייד. משרד התקשורת מעוניין לקבל מידע לצורך בחינת מערכת למדידת כיסוי סלולרי וחווית משתמש, על בסיס אפליקציה המותקנת במכשיר הנייד". בהחלט התקדמות מעודדת, מה שמראה שקוראים לפעמים מה שאני כותב, מזה שנים.  
 
DISSATISFACION FREE


 



 
 
Bookmark and Share