Telecom News - מעל לענן ההיברידי: מתכוננים לארגון ההיברידי

מעל לענן ההיברידי: מתכוננים לארגון ההיברידי

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מעל לענן ההיברידי: מתכוננים לארגון ההיברידי
מעל לענן ההיברידי: מתכוננים לארגון ההיברידי
מאת: פול קורמייר, 28.4.20, 17:05פול קורמייר

ענן היברידי הוא מיזוג של טכנולוגיות קיימות ועתידיות. כך גם הארגון ההיברידי. לאור האירועים הגלובליים והדינמיקות המשתנות ברחבי העולם, צריך לבנות את הארגון ההיברידי מעל הענן ההיברידי. זה מתחיל עם טרנספורמציית IT וממשיך עם טרנספורמציה ארגונית מעבר לגוף ה-IT. עדכונים בתחתית הכתבה.
 
בשנים האחרונות דיברתי הרבה על חשיבותו של הענן ההיברידי הפתוח להווה ולעתיד של IT ארגוני. היצמדות לעולם הישן של מרכזי נתונים תאגידיים היא נתיב לשיבוש, בעוד שמעבר מלא לעומסי עבודה, שכולם בעננים ציבוריים, עלול למחוק עשרות מיליוני דולרים של השקעות IT קיימות, לשבש מערכות ויישומים קריטיים, להקטין שליטה ובקרה, ולהוסיף עלויות בלתי צפויות.

הישענות על הענן ההיברידי - השילוב של מערכות ויישומים מסורתיים באתרי לקוחות עם הדור הבא של עומסי עבודה ותשתיות מוטי-ענן (cloud-native), מספק את הטוב שב-2 העולמות, במיוחד כאשר אלה בנויים על יסודות של טכנולוגיות פתוחות.

היברידי שם שליטה ובחירה בידי לקוחות וארגונים – הטכנולוגיות, בהן רוצים להשתמש, מעניקות יכולות חדשות ומקדמות טרנספורמציה ועומסי עבודה בכל מקום בו רוצים אותם. ענן היברידי מספק זריזות, גמישות ושרידות מרביות, יותר מכפי שזמין בכל גישה יחידנית.

אבל כפי שאירועים גלובליים מוכיחים לנו עתה, המונח "היברידי" אינו מוגבל רק לטכנולוגיה או למחלקת ה-IT. ארגונים צריכים ככלל להכיר בחשיבות של היברידיות ברחבי העסק:
  • איך נשלב תנאי עבודה מרחוק תוך שמירה על מחויבות ללקוחות, משתמשי קצה ואזרחים?
  • מה אנו יכולים לעשות כדי לשמור עם משאבים מוגבלים על פעילותן התקינה והרציפה של מערכות קריטיות?
  • איך אנו מתרחבים כדי לענות לדרישה הגדלה לשירותינו נוכח דינמיקה עולמית של חוסר ודאות?
כמו ב-IT ארגוני, אין נוסחת קסם מול התנאים בפניהם אנו ניצבים. אף אחד לא היה יכול לצפות או להתכונן להשלכות החברתיות, כלכליות ואישיות המטלטלות את העולם.

אבל יש לנו בחירה. אנו יכולים להתפתח או להתקפל, ואני מאמין יותר מדי בקהילה הגלובלית שלנו מאשר לדמיין, שפשוט נזרוק את המגבת כמו בזירת אגרוף. במקום זאת נתאים את עצמנו, ואנו יכולים לעשות זאת ע"י אימוץ התפיסות של הארגון ההיברידי.

זה מתחיל עם טרנספורמציית IT
התפתחות זו מתחילה עם סיפור של טכנולוגיה, או לפחות כזה עם דרישה לטכנולוגיה. יהיה משתמש קצה של ארגון אשר יהיה, בין אם לקוח מסורתי, אזרח או עסק אחר, הדרך בה אנו צורכים שירותים ויישומים משתנה. אנו רואים תיאבון להיצע לפי דרישה, זמין 24x7x365 ללא חשיבות למיקומו הגאוגרפי של משתמש הקצה. זו דרישה, שלא ניתן לטפל בה רק ע"י מערכות IT מסורתיות כמו CRM או ERP, אך מערכות אלו קריטיות לאספקה בפועל של שירות כולל ומקיף אותו דורשים משתמשי קצה.

במקום לנטוש נכסים קיימים לטובת הפיתוי של הענן הציבורי, ארגונים משנים תשתיות IT כך, שינצלו את היתרונות של מה שכבר יש להם, תוך הישענות גם על נכסי ענן פרטי. המשמעות היא בנייה מעל הבסיס של מערכות ותיקות (legacy) במקום לסלק אותן, וכך לספק בסיס מוכח עבור יישומים היברידיים. השירותים אותם מספקות מערכות אלו נשאבים לתוך תהליכי עבודה מודרניים המקיפים בינה מלאכותית (AI) אנליטיקה מתקדמת ועוד, ומביאים יישומים הממזגים ישן עם חדש.

עם זאת, הרצת יישומים אלה בהיקפים גדולים דורשת תשתית ענן היברידי, מאחר שמרכזי נתונים תאגידיים לכשעצמם פשוט אינם יכולים להתרחב, לפחות בתוך מסגרת תקציב הגיוני, כדי לעמוד בדרישות של משתמשים מודרניים. יש משאבים, שימשיכו להתקיים במערכים פיזיים, וירטואליים או של ענן פרטי, עם השליטה, שסביבות אלה מספקות. אחרים ינצלו את סדר הגודל והעוצמה של הענן הציבורי, לעיתים קרובות יותר מאשר ענן אחד.

יישומים אלה, שעברו טרנספורמציה ורצים על ענן היברידי, צריכים לעבד כמויות גדולות מאוד של נתונים בקרבה גדולה יותר למקום בו נתונים אלה נוצרים. העלויות והשיהוי הכרוכים בשיגור כל בקשה יחידה בחזרה אל מרכז נתונים מרכזי או לאזור של ענן, אינה ישימה או מתקבלת על דעתם של למשתמשי קצה, מה שהוביל לעלייתו של מחשוב קצה (edge computing), כשמשאבי עיבוד שוכנים בקצה הרשת.

כל דרישות וטכנולוגיות אלו צריכות להתבסס על סטנדרטים פתוחים. בלי סטנדרטיזציה אחידה זאת וקוד שקוף, נעמוד בפני איום אמיתי של פיצולים או של מערכות נפרדות, מה שעלול בקלות לבטל את יתרונות הטכנולוגיה, שהושגו בעשור האחרון. כך, שזה לא רק הענן ההיברידי, אלא הענן ההיברידי הפתוח.

אבל גם מבנים ארגוניים מסורתיים צריכים להתפתח. הם צריכים לענות לדרישה לעבודה מרחוק, באיזון עם תחזוקת שירותים קריטיים. צריך לבנות את הארגון ההיברידי הפתוח מעל הענן ההיברידי הפתוח.

טרנספורמציה ארגונית מעבר לגוף ה-IT
כשמדברים על טרנספורמציה דיגיטלית, בה ארגון מתפתח ע"י שימוש בטכנולוגיות מוטות-ענן (cloud-native), בד"כ מתייחסים לכך רק במובן טכני או במובן של IT. מחלקת IT יכולה לשנות את תצורתה לשימוש בתהליכים אג'יליים או ליזום של אסטרטגיית DevOps, תוך הפלת המחסומים המסורתיים הקיימים בין משתמשים, צוותי תפעול ומפתחים.

אך זה לא מספיק. דינמיקות גלובליות שינו לגמרי את הדרך בה ממשלות ועסקים פועלים עתה. צוותי IT הם מרוחקים, או במקרה הטוב עובדים באופן מוגבל באתרים שונים כדי לשמור על פעולת שירותים. הדרישה המוטלת על רשתות תקשורת ארגוניות ואחרות, היא בשיא של כל הזמנים עם הזרמת וידאו, ועידות וידאו, משחקים והעברות נתונים. הכל צריך להיות זמין ביותר ולפי דרישה, בין אם מדובר בלקוח או בתוך ארגון, מאחר שזמני השבתה קריטיים עתה יותר מאשר אי פעם.

אנו צריכים למזג את הקיבולת העסקית המסורתית הקיימת עם הדור הבא של אסטרטגיות. ארגונים, שהתנגדו לעבודה מרחוק, מוכרחים עתה לעמוד בפני המציאות של עובדים מבוזרים, וחייבים לטפל בנושאים של אבטחת נתונים, עבודה שיתופית ופרודוקטיביות במערכים שאינם מסורתיים. עסקים המסתמכים על כניסת לקוחות או אינטראקציות אדם-לאדם, צריכים עתה לפנות לשירותים וירטואליים, עם האתגרים החדשים, ששינוי כזה דורש.

אלה אינם רק אתגרים, אלו גם הזדמנויות. קשה להביט במגפה גלובלית דרך משקפיים ורודים, ואסור לנו לעשות זאת. אך איננו יכולים לראות את מה שקורה ולומר "אנו יכולים להצליח רק אם נחזור למה שעבד קודם". מה אם נבחן מה אנו עושים עתה ונקשר אותו עם מה שעבד קודם, כדי לעשות אותנו לטובים יותר?

ענן היברידי הוא מיזוג של טכנולוגיות קיימות ושל העתיד. כך גם הארגון ההיברידי. אנו לוקחים את מה שכבר עשינו ומוסיפים מעל שכבה של אסטרטגיות עסקיות חדשות, בין אם אלה עבודה מרחוק, שירותים דיגיטליים מורחבים או היצע חדש עבור משתמשי קצה. זהו שילוב של ישן וחדש, שיוצר משהו גדול יותר מסכום כל חלקיו. 

רד האט עזרה לקדם את הענן ההיברידי לתוך הזרם המרכזי של טכנולוגיה ארגונית, כשהיא מאפשרת לארגונים להתאים סביבות מסורתיות לתשתיות ויישומים מוטי-ענן (cloud-native). עכשיו, בפני הדינמיקות המשתנות ברחבי העולם, אני חושב, שאנו יכולים לעזור לעשות אותו דבר בהיקף ארגוני גדול יותר. לא מדובר רק בחזרה לנורמלי, אלא לחזור למשהו טוב יותר מנורמלי.

את אלה אנו מציגים ב- Red Hat Summit 2020 Virtual Experience, ה- Summit הווירטואלי הראשון שלנו. אנו מכריזים בו על פתרונות, שעוזרים לארגונים ברחבי העולם להיות עמידים וחסינים יותר, להרחיב פעילויות קיימות או להתרחב כדי לענות לביקוש חדש. זה מה שאנו עושים עכשיו. אנו כאן כדי לעזור בכל דרך שהיא.

כל ההכרזות העיקריות מהכנס הווירטואלי של רד האט - כאן.

מאת: מאת פול קורמייר, אפריל 2020.
נשיא ומנכ"ל רד האט

עדכון 28.4.20, 17:00: בשיחה עם פול קורמייר,  נשיא IBM & RED HATומנכ"ל רד האט, (בתמונה משמאל מצד שמאל), בפתיחת הסאמיט הווירטואלי, אמר ג'ים וויטהרסט, נשיא יבמ, (בתמונה משמאל מצד ימין), שהדבר אותו לקוחות מבקשים ביותר הוא חדשנות. השאלה היא איך עושים זאת וצורכים.

בתשובה לשאלת קורמייר לעתידה של רד האט אחרי שנרכשה ע"י יבמ ב-34 מיליארד דולרים, קשר וויטהרסט את תשובתו לנושא החדשנות. הוא אמר, שהאתגר הוא עיכול כמויות עצומות של חדשנות, שמגיעות מכל הכיוונים, וצריך להעריך מה נכנס.

"רד האט ייחודית ביכולת לקחת חדשנות פתוחה ולספק אותה ללקוחות באופן בטוח ומאובטח. ביחד עם יבמ יכולה רד האט לספק את החדשנות הפתוחה יחד עם פורטפוליו הטכנולוגיות והיכולות של יבמ".

בתשובה לשאלת קורמייר על עצמאות רד האט וחשיבותה ליבמ, אמר וויטהרסט: "חזון הענן ההיברידי הפתוח משותף ל-2 החברות, עוד לפני הרכישה. הנושא היה תמיד הרצון של רד האט לעבוד עם כל האקוסיסטם, אם בפיתוח ואם בעבודה עסקית עם שותפים.

רד האט יכולה ליהנות מהגודל של יבמ, כשיש לה ההבטחה, שתוכל לעבוד עם כל חברה, כולל מתחרי יבמ, בלי קונפליקט. יבמ תומכת בכך, שרד האט תהיה עצמאית". 

עדכון 30.4.20, 15:00: הוכרזו הזוכים בפרסי החדשנות של רד האט: הזוכים השנה הם: משרד הבריאות והפיתוח החברתי של ארגנטינה, קבוצת BMW, ,Ford Motor Company חברת Edenor ו-Vodafone Idea (מפעילת הטלקום המובילה בהודו, שבחרה ב-Red Hat Openstack Platform). הזוכים הוכרז רשמית במהלך הכנס השנתי של רד האט, שהתקיים, כאמור לעיל, ככנס וירטואלי. הלינקים לשמות החברות הזוכות מובילים לסיפורי ההצלחה של החברות עם רד האט.

CLOUD FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share