Telecom News - החשיבות של מחשוב קצה - edge

החשיבות של מחשוב קצה - edge

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> החשיבות של מחשוב קצה - edge
החשיבות של מחשוב קצה - edge
מאת: כריס רייט, 29.4.20, 14:32כריס רייט יחצ

מחשובedge  מתבצע במיקום הפיזי של הנתונים או המשתמש, או בקרבתם, כדי לאפשר ללקוח ליהנות משירותים מהירים ואמינים, תוך מתן אפשרות לארגון ליהנות מהגמישות של ענן היברידי.

כאשר יותר ויותר עובדים הועברו ומועברים לעבודה מרחוק, רשתות תקשורת נדחפות לגבולות חדשים. ארגונים מסתמכים עתה על ועידות והזרמת וידאו כחלק חיוני משמירת הפעילות. זו הסיבה לכך, שהציפיות ש-edge ישמש לתמיכה בצרכינו המבוזרים הולכות וגדלות.

edge מתבצע במיקום הפיזי של הנתונים או המשתמש, או בקרבתם, כדי לאפשר ללקוח ליהנות משירותים מהירים ואמינים, תוך מתן אפשרות לארגון ליהנות מהגמישות של ענן היברידי.

האצת 5G ביחד עם מחשוב edge הופכים במהירות לקריטיים ברחבי העולם. בנוסף לאתגרים המובנים מאליהם, מחשוב edge יכול לסייע עם מציאות וירטואלית ורבודה (augmented), שהיסטורית סבלו מבעיות שיהוי ורוחב פס העלולות לגרום לעיכובים או ניתוקים, ופוגעות בציפיות המשתמשים.

חוויה איכותית מאפשרת קשרים עשירים יותר בעבודה ובבית, ויכולה לאפשר אספקה מרחוק של שירותים קריטיים כמו טלרפואה. המשמעות של מחשוב edge היא, שהחלקים עתירי המחשוב והנתונים של תהליכי יצירתם ניתנים להעברה לענן, ולכן זו ארכיטקטורה מוצקה וסקלאבילית.

בהמשך נוכל לראות אותה ביישום במכוניות אוטונומיות או יישומי IoT אוטומטיים אחרים. לדוגמא, קבוצת BMW, אחת מזוכות פרסי החדשנות של השנה של רד האט, מציעה קרוב ל-230 פטה-בייט אחסון שימושי ועוצמת מחשוב לסימולציית נתוני מבחן של עד 240 מיליון קילומטרים. תבניות של נהיגה אוטונומית תידחפנה אל ה-edge במכוניות מקושרות, בעוד הדרכה תתבצע בסביבות בסדר הגודל של הענן.

רד האט עובדת עם קהילת הקוד הפתוח, לקוחות ושותפים, כדי לעזור לארגונים הרוצים להאיץ אסטרטגיות מחשוב edge שלהם. עבדנו עם חברות כמו NVIDIA כדי לאפשר ללקוחות edge AI ו-5G vRAN, עבדנו עם Vodafone Idea להשקת פלטפורמת מחשוב edge מבוזרת בלמעלה מ-100 אתרים ברחבי הודו, וממש לאחרונה עזרה רד האט ל-Verizon לבנות ליבתcloud-native 5G. אין ספק, שמחשוב edge נותן עוצמה להעביר מחשוב ממעטים לידיהם של רבים.

כעת, חברת קאלום וחברת רד האט מרחיבות שיתוף פעולה לאספקת פתרון מאוחד עבור אתרי edge. חברת Kaloom מקנדה, שמספקת פתרון קישוריות אוטומטי וניתן לתכנות במלואו, שהוא cloud-native, תספק יחד עם רד האט פתרון מאוחד עבור מחשוב edge מבוזר. הדבר יאפשר לצמתי רשת, מחשוב ואחסון לחלוק אותה סביבת ביצוע מבוססת קונטיינר שבבסיסם. שילוב Cloud Edge Fabric של קאלום עם Red Hat OpenShift מאפשר לפלטפורמה לעזור לפשט רשתות הדור הבא מורכבות, ולקצר זמן הגעה של שירותים חדשים לשוק תוך הפחתת העלויות של תשתית edge.

סורש קרישנן, ה-CTO של קאלום כבר אמר, שספקי שירות נדחפים למחשוב edge כפתרון להפחתת latency ובעיות תפוקה, תוך שיפור חוויית משתמש וקידום יעילות בפעילויות יומיומיות. ארכיטקטורות ענן ותיקות (legacy) תאבקנה לענות לדרישות מגוונות אלו, מה שאומר, שנדרשת תפנית יסודית לבניית רשתות 5G, עם דגש על תמיכה ביישומי edge-native ואספקת יישומים גבוהים בעלות הנמוכה ביותר האפשרית. הפתרון החדש, שפותח ע"י 2 החברות, יסייע לענות לבעיות אלה.

קרישנן גם סבור, שמחשוב edge והענן ההיברידי הם רכיבים הכרחיים לקידום עקביות ברחבי כל חלקי התשתית. משאבי מחשוב הופכים יותר ויותר חיוניים בקצה הרשת בגלל צפיפות הנתונים והתעבורה ממיליארדי מכשירים מקושרים. מעבר למכשירים, גם הדור הבא של עומסי עבודה מקדם דרישה להשקעות חדשות הכוללות מציאות וירטואלית ורבודה (VR/AR), אוטומציה תעשייתית, רכבים אוטונומיים, משחקים אינטראקטיביים, רפואה מרחוק ועוד.

מאת: כריס רייט, אפריל 2020.
סגן נשיא בכיר וה-CTO של רד האט

TECHNOLOGY FREE



 
 
Bookmark and Share