Telecom News - דו"ח: ישראל מובילה במספר הסטארטאפים בתחום הסמיקונדקטור באירופה

דו"ח: ישראל מובילה במספר הסטארטאפים בתחום הסמיקונדקטור באירופה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> VC >> דו"ח: ישראל מובילה במספר הסטארטאפים בתחום הסמיקונדקטור באירופה
דו"ח: ישראל היא המדינה המובילה במספר הסטארטאפים בתחום הסמיקונדקטור באירופה
מאת: מערכת Telecom News, 5.5.20, 23:10הצלחה
 
ישראל מדורגת שנייה אחרי ארה"ב במספר הסטארטאפים בתחום הסמיקונדקטור הפעילים בה. בישראל יותר השקעות בתחום מכל המדינות יחד. הכל על הטרנדים החמים בתעשייה עם גרפים מאירי עיניים.
 
מחקר של Semico Research and Consulting Group, שנערך עבור חברת Arm, חושף נתונים אודות ההשקעות והפעילות של סטארטאפים בתחום הסמיקונדקטור (Semiconductors). במסגרת המחקר, נבדק מה היקף הגיוס ע"י סטארטאפים מתחום הסמיקונדקטור מכל העולם, כמה השקעות היו ביבשות ובמדינות השונות בעולם ומהן המגמות המובילות והחמות בתחום.
 
תחום המוליכים למחצה (Semiconductors) הוא עצום וכולל תתי תחומים רבים. מאחורי כל פתרון טכנולוגי בעולם עומדת חומרה ייעודית. בין אם מדובר בגאדג'טים הפשוטים ביותר ובין אם מדובר במערכות מחשוב ענקיות ועתירות ביצועים, מאחורי כל אחד מהם קיים שבב/צ'יפ ייעודי.
 
על פי חברת המחקר, בשנים האחרונות התחום הזה גדל בצורה משמעותית. העלייה בכמות המכשירים הטכנולוגיים לצד עלייה חדה בפריסת ופיתוח מוצרי IoT עוררה בקרב התעשייה דרישה לסוגים רבים של שבבים חדשים כאשר חלק גדול מהם,  מהונדס במיוחד עבור יישומים ומשימות ספציפיות. לא אחת שמענו על שבבים ייעודיים לעיבוד תמונה, שבבים ייעודיים להרצת והאצת בינה מלאכותית ואפילו שבבי WiFi חדשניים.
 
ישראל מדורגת שנייה בעולם וראשונה באירופה
על פי המחקר, בצפון אמריקה פועל המספר הגדול ביותר של סטארטאפים בתחום - כ-55% מכלל הסטארטאפים. באירופה (ישראל משויכת בדו"ח לאירופה) פועלות כ-29% מהחברות ובאסיה פועלות כ 16% מהחברות. ישראל מדורגת במקום השני העולמי במספר הסטארטאפים הפועלים בה, אחרי ארה"ב כאשר היא מקדימה מדינות כמו: גרמניה, צרפת, שוויץ, בריטניה והולנד המדורגות אחריה. 
 
 1

השקעות בעולם ובישראל -בישראל יותר השקעות מכל המדינות יחד
מניתוח ההשקעות לפי יבשות ומדינות עולה, שאחוז ההשקעות עבור חברות ישראליות הוא הגבוה ביותר באירופה ועומד על למעלה מ-50%. למעשה היקף ההשקעות בישראל גדול מההשקעות המצטברות של גרמניה, בריטניה, צרפת, הולנד ושוויץ גם יחד.
 
היבשת עם אחוז ההשקעות הגבוה ביותר היא אמריקה הצפונית המחזיקה בכ-66%  מכלל ההשקעות ברחבי העולם מאז 2015 ועד הרבעון הראשון של 2020. סטארטאפים באירופה גייסו סך של 33% מכלל ההשקעות ובאסיה פסיפיק (סין לא נכללה במחקר) היקף הגיוס הוא 6% בלבד מכלל ההשקעות.
 
2
 
חברת המחקר חישבה ממוצע הגיוס של חברות בתחום הסמיקונדקטור. חברות מצפון אמריקה ואירופה מגייסות בממוצע 22 מיליון דולרים בכל סבב וחברות באסיה פסיפיק מגייסות 8.5 מיליון דולרים בכל סבב בממוצע. מאז 2015 ועד הרבעון הראשון של 2020 סטארטאפים, שגייסו במצטבר 100 מיליון דולרים או יותר, גייסו בסה"כ 1.3 מיליארד דולרים.
 
במהלך 5 השנים האחרונות גדל היקף ההשקעות בסטארט פים בתחום (גרף 5 מציג בעמודות הכחולות את הגיוסים כל שנה ובירוקות גיוסים מצטברים). ב-2017 נרשם גידול של 190% בהיקף הגיוסים והעליה ממשיכה מאז. הגידול ב-2020 מייצג את הרבעון הראשון של השנה.
 
3
 
לפי הדו"ח של Semico, נרשמה עלייה של 115% בהיקף ההשקעות בסטארטאפים ברבעון הראשון של 2019 ביחס לרבעון הראשון של 2018. יתרה מכך, למרות משבר נגיף הקורונה, נראה כי היקף ההשקעות ברבעון הראשון של 2020 אף גדול במקצת מהיקף ההשקעות ברבעון הראשון של 2019.
 
אם נבחן את היקף ההשקעות לאורך כל השנה, נגלה עלייה של כ-84% בהיקף ההשקעות בין השנים 2018 ל-2019 כאשר על פי ההערכות צפויה עליה מתונה יותר בין 2019 ל-2020 הנובעת ככל הנראה ממשבר נגיף הקורונה.
 
הטרנדים החמים בתעשייה
לאורך 15 השנים האחרונות הסטארטאפים השונים התמקדו בתחומים מרכזיים כדוגמת שרתים, פתרונות תקשורת קווית ואלחוטית ו-IoT. יחד עם זאת, המחקר חושף, שבחמש השנים האחרונות, תחום הבינה המלאכותית - AI הופך לבולט ולמרכזי ביותר. חשוב לזכור, שהבינה המלאכותית נמצאת בכל מקום, בכלי תחבורה, בשרתים, בטלפונים, במפעלים ובעוד הרבה מקומות. בהתאם לכך, סטארטאפים רבים מפתחים שבבים הקשורים או משלבים בינה מלאכותית לתחומים שונים ומגוונים.
 
המחקר של Semico חושף את אחוז הסטארטאפים הפעילים בתחומים שונים. high performance computingHPC הוא תחום יעד לכ-47% מהסטארטאפים. 33% מהסטארטאפים מכוונים לתחום האוטומוטיב, ולאחריו נמצא תחום ה-IoT עם 32% מהסטארטאפים המתמקדים בתחום. 29% מהסטארטאפים עוסקיפ בפיתוח יישומים לצרכנים, 21% עוסקים בעולם הצבאי והתעופה. תחום הקמעונאות והתקשורת לא מושך את המיקוד של סטארטאפים רבים עם פחות מ-10% של סטארטאפים הבוחרים לעסוק בתחום.
 
4
 
( גרף 7 - קיימת חפיפה בין חלק מן התחומים משום שלעיתים חברות מתמקדות ביותר מתחום אחד).
 
הדו"ח מומן על ידי חברת Arm, אך כלל המסקנות, התוצאות והניתוח שלהן הן של חברת  'סמיקו מחקר וייעוץ' בלבד.
 
הדו"ח המלא - כאן.

הכתבה: חברת Arm מציעה תכנית מהפכנית לסטארטאפים בעולם השבבים: במסיבת עיתונאים מקוונת (zoom) ברוח ימים אלה, הכריזה חברת Arm בישראל על השקת תכנית בינלאומית Arm Flexible Access for Startups, שמיועדת לתמיכה בסטארטאפים בראשית דרכם. התוכנית כוללת גישה חינמית למאגרי ידע IP (קניין רוחני) של החברה לתכנון שבבים, לרבות גישה לארגז כלים עשיר, הדרכות של החברה ותמיכה מלאה בהתנסות, בתכנון ובייצור אב הטיפוס הראשוני - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share