Telecom News - יציאה מהקורונה: האם מכשירים סיניים הם מסוכנים? האם נקבל 200 מגה מבזק?

יציאה מהקורונה: האם מכשירים סיניים הם מסוכנים? האם נקבל 200 מגה מבזק?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> יציאה מהקורונה: האם מכשירים סיניים הם מסוכנים? האם נקבל 200 מגה מבזק?
משבר הקורונה גרר אחריו הרבה השלכות, גם בעולם התקשורת. זה היה צפוי אחרי שמשרד התקשורת פשוט קרס לתוך עצמו ומתעסק רק בשטויות. "הרמת מסך" מ-5 נושאים, שלא תמצאו בשום מקום אחר, בתחומי הסלולר, הקווי, והלווייני: האם מכשירי הסלולר הסיניים מסוכנים לתושבי ישראל - לאן נעלם הפוסט הנוקב בפייסבוק של בכיר מוטורולה? האם נקבל 200 מגה מבזק? מה קרה לשירותי האפליקציות Be ו-BCyber של בזק? למה אין בארץ חיבורי פס רחב מלוויינים? ועל התחרות המדהימה על פלח השוק של הגיימרים.
מאת: אבי וייס, 13.5.20, 11:25CORONA FREE

כאן, בפרק השני בסדרה, אציג 5 נושאים שונים בתחום שירותי התקשורת, שאיש לא סיפר לכם עליהם. ההמשך יהיה בפרקי הסדרה הבאים.

למי שפספס, הפרק הראשון פורסם תחת הכותרת: "ימי קורונה: שירות בלתי נסבל באנלימיטד והוט, ורשת פלאפון "על הפנים"

מה קרה בצמרת משרד התקשורת בתקופה הזו, אפשר לקרוא, בין היתר, במאמר עם הכותרת המדברת בעד עצמה: "עוד 23 שערוריות במש' התקשורת: שיא עולמי של כ-200 שערוריות לקדנציה!".

כעת ל-5 החשיפות שהצברו על שולחני בימים האחרונים:

1. האם מכשירי הסלולר הסיניים מסוכנים לתושבי ישראל?
לפני כ-3 שבועות חשפנו כאן בחשיפה בלעדית, שמוטורולה סולושנס ישראל זכתה במכרז האוצר \ חשכ"ל למתן שירותי PoC (סלולר בשיטת ה"ווקי טוקי", מה שהיה פעם במירס) לכל משרדי הממשלה ויחידות הסמך הממשלתיות.

הזכייה במכרז הייתה עם כ-10 אלף מכשירי סלולר של מוטורולה, כולם מתוצרת סין.
ההודעה הרשמית על הזכייה, שממומשת על רשת הוט-מובייל, נמצאת במלואה כאן

במקביל לזכייה, התפתחה דרמה מאוד מרתקת ומוזרה, בצמרת מוטורולה. ולכן שלחתי ביום 22.4.20 את השאלות הבאות לצמרת מוטורולה סולושנס ישראל ולידיעת צמרת מוטורולה סולושנס העולמית:
"הנדון: מוטורולה ישראל ומכשירים סיניים.
שלום רב
1. בעיון בפייסבוק של AB, שבמקרה או שלא במקרה נמנה על בכירי הנהלת מוטורולה ישראל, נכתב על ידו פוסט מאוד מעניין, שבו הוא טוען, שמכשירי קשר וטלפון סיניים הם: מלאך המוות, קאסם סולימאני, נזק לביטחון הלאומי, "סוס טרויאני" ובהמשך הפוסט שלו יש עוד כמה ביטויים חמורים ביותר מהסוג הזה.

2. אני מבין, שהפוסט הזה עלה לאוויר, רק אחרי שהנהלת מוטורולה ישראל הודיעה כבר לכל עשרות אלפי מחזיקי קשר וטלפון סיניים ממוטורולה (רק השנה מוטורולה הביאה לישראל כ-15 אלף מכשירים מסין), להגיע בדחיפות למחסני החברה ולהחליף ללא כל עלות, את המכשירים הסיניים, שסופקו להם על ידי מוטורולה ישראל, במכשירים שאינם סיניים ושאין בהם שום רכיב מסין.
3. אלא אם הנהלת מוטורולה החליטה, שהיא אינה רוצה להיתפס בציבור כמי ש"טובל ושרץ בידו" והיא מפטרת את AB לאלתר ולכן אין להנהלת מוטורולה ישראל שום אחריות למה שהלה רשם או רושם בפייסבוק.
4. אודה להתייחסותכם הדחופה".

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.

אולם, באופן פלאי, לאחר ששלחתי את שאלתי, ביום 24.4.20, הפוסט הזה נעלם מהפייסבוק. 

אני סבור, שלאור רגישות היחסים הטובים וארוכי השנים שלנו עם סין (ולאור הלחצים האמריקאים, שנהיה לצדם כנגד סין), חייבים להפנים את העובדה, שסין היא ספק חשוב ביותר, נאמן ורציני, גם בתחומי התקשורת והציוד הסיני, שמשווק ונמכר בישראל, אינו נופל משום ציוד מתחרה והוא גם אינו מסוכן.

אסור לנו בשום אופן ליפול ל"פייק ניוז" המסתובבים ברשת, שהביטוי הכי חריף שלהם היה בטענה, שאנטנות ה-5G בווהאן שבסין ייצרו את וירוס הקורונה וזה התגלגל משם לישראל לתוך המנורות החדשות של התאורה העירונית...

גם בתקופת הפחד מהוירוס, לא חייבים לאבד את השפיות, ההגיון והשכל הישר. 

עדכון 11.3.21
: גד פרץ מגלובס צייץ כאן: "בוטלה זכיית מוטורולה סולושנס במכרז חשכ"ל לשירותי ptt. לא עמדה בתנאי המכרז  וניסתה לפי גורמים המעורבים בו לשווק מכשירים שלה כאשר במכרז היא התחייבה למכשירים אחרים זולים יותר. פרטנר זכתה במקומה אך לא בטוח שתיקח. למוטורולה חולטו ערבויות. יוצאת מאד לא טוב מהפרשה. סירבה להגיב."

עדכון 8.4.21: גד פרץ פרסם כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): "בעקבות הדחת מוטורולה: החברה של ניר שאול זכתה במכרז ה"ווקי טוקי" לעובדי המדינה.
פרטנר, שהגיעה במקור למקום השני במכרז, ויתרה, והחשכ"ל הכריז רשמית על חברת ytcom של איש העסקים ניר שאול כזוכה."

עדכון 14.8.23: פורסם כאן ע"י עדיאל איתן מוסטקי מ"כלכליסט" (כותרת בלבד): "המשטרה רוצה לקנות מכשירי קשר חדשים ב-20 מיליון שקל ללא מכרז, באוצר מתנגדים.
המשטרה רוצה להגדיר את מוטורלה כספק יחיד, אך משרד האוצר וגורמים בשוק התקשורת מתנגדים בטענה כי כיום יש מתחרות שיכולות לספק את מכשירי הקשר. החשש המרכזי הוא שהמשטרה תקדם את מוטורולה כספק יחיד גם במכרז להחלפת כל רשת התקשורת של המשטרה."


2. האם נקבל 200 מגה מבזק?שמילה מימון
למרות ששמילה מימון, בתמונה משמאל, מראשי "הקליקה" ואחד העדים המרכזיים ב"תיק 4000" כנגד בזק ונתניהו, עדיין (על פי דיווח של גדי פרץ מגלובס) מעכב את האישור לבזק לפרוס טכנולוגיות מסוג 35B ו-G.fast ברחבי הארץ (מה שמותר למתחרותיה), נראה, שבזק מהמרת על כך, ששר התקשורת הבא יאשר לה את הפריסה הזו ומכינה את עצמה לאישור הזה (מצופה ששר התקשורת יהיה ח"כ יועז הנדל. כמועמדת לתפקיד מנכ"לית משרד התקשורת, כנראה, תהיה זו לירן אבישר בן חוריןמנכ"לית לשעבר של ארגון "מסע" ופעילה לשעבר במפלגת "תל"ם"). 

לכן, שלחתי ביום 8.5.20 את השאלה הבאה לצמרת בזק:
"הנדון: שיפור תשתית בזק בשכונה.
סוף שבוע טוב,
האם בזק החלה בשדרוג תשתיות הרשת שלה ברחבי הארץ, כהכנה לקראת התקנת חיבורי 35B/G.fast/FTTH?"

זאת, לאור התיאור שיש בלינק כאן (קיבלתי כמה דיווחים כאלו מכמה מקומות בארץ):
https://www.htisrael.co.il/vt342774.html

תגובת בזק: "יש מאות אלפי פורטים ברחבי הארץ שהם כבר בטכנולוגייה ה- 35B אולם הם לא הופעלו עקב הרגולציה. ההפעלה שלהם היא בלחיצת כפתור". 

נמתין לשר התקשורת החדש, באם הוא אכן ייענה לבקשת בזק הצודקת, ויפתח את הסתימה הבלתי הגיונית והלא חוקית הזו, שייצר שמילה מימון (ראה גם תמונה בתחתית הכתבה, מה שמשרת את האינטרסים של מתחרותיה ובראשן קבוצת סלקום\IBC)בתשתיות הפס הרחב בישראל, מזה כמה שנים טובות. 

3. מה קרה לשירותי האפליקציות Be ו-BCyber של בזק?
לאוד דיווחים שקיבלתי, שבערך מתחילת מאי 2020 שירותי האפליקציות Be (פס רחב מתקדם) ו-Bcyber (שירותי סייבר) לא עובדים אצל כמה לקוחות בזק, והבטיחו להם שזה יתוקן, אבל עברו כמעט שבועיים וזה עדיין לא תוקן, פניתי ביום 12.5.20 להנהלת בזק בשאלה הבאה:
 "הנדון: מה קרה ליישומי בזק: Be ו-BCyber? למה הם לא פועלים כמעט שבוע?"

תגובת בזק, שלא מוכרת להם תקלה כזו וייתכן וזו תקלה מקומית אצל לקוח ספציפי, שניתן לתקן אותה, ככל שיפנה לתמיכה.
לדברי בזק, המערכות הללו עם האפליקציות המוזכרות בשאלה, עובדות אצל כל הלקוחות לשביעות רצונם

4. למה לא עוברים לתחרות גם בחיבורי פס רחב מלוויינים?דודי אמסלם
האפשרות לחיבורי פס רחב לבתים (וגם למי שנמצא ברחוב או בנסיעה) מלוויינים, קיימת מזה עשרות שנים, אבל זו הייתה שיטה מאוד יקרה, עם מכשירי קצה מאוד יקרים.

בשנים האחרונות מצב זה השתנה, עם כניסת מתחרים חדשים לתחום, ובארה"ב, דווקא בתקופת הקורונה, החלה לפרוח שיטה חדשה של חיבורי פס רחב מלוויינים.

לכן, ביום 29.4.20 שלחת את השאלות הבאו לשר התקשורת, דודי אמסלם, (בתמונה משמאל), ולצמרת משרד התקשורת:
"הנדון: ​חלופה לחיבורי סיבים. 
שלום רב,
מדוע ישראל לא מצטרפת ליוזמה של SpaceX לחיבור לפס רחב לווייני (עד 1 גיגה לכל בית), בפרויקט Starlink
בפרויקט הזה כבר נשלחו לחלל 422 חלליות והן לא מכסות את ישראל, בגלל שאיש לא יוזם את זה כאן והמשרד עסוק רק בקידום הסיבים של IBC \ קבוצת סלקום,
זאת, במקום לחשוב על פתרונות, שישימים לכל מקום בישראל, כולל הפתרון הזה מהלוויינים.
 להתייחסות דחופה, אודה".

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.

זה עוד נושא, שנקווה שיטופל על ידי שר התקשורת הבא.

עדכון 1.7.20: פורסם כאן כי: אילון מאסק מזמין אנשים ברחבי העולם להתנסות בבטא של האינטרנט הלוויני החדש של Starlink. חברת Space x מתחילה הקיץ הזה (2020) בתחילת הבטא של האינטרנט הלוייני שלה, פרויקט סטארלינק. לפי אילון מאסק הלוויינים ישדרו במהירות של גיגה באלפיות השנייה. המיזם הוקם במטרה להנגיש אינטרנט במקומות בעולם שאין להם אינטרנט נורמאלי, אבל ב-2021 הוא יהיה כבר כמעט ברוב העולם. בשביל להנות מהתענוג צריך סך הכל לחבר אנטה קטנה לשקע בבית לכיון השמיים וזהו. 

עדכון 3.8.20: ה-FCC אישר (כאן) את פרויקט Amazon Project Kuiper, פרוייקט שאמזון כבר החלה לגייס אליו כוח אדם, שבו בהשקעה אדירה של כ-10 מיליארד דולרים - ע"י אמזון, היא תפרוס רשת של 3,236 לווינים נמוכי מסלול - LEO, שיספקו פס רחב לכל פינה בארה"ב וגם במדינות נוספות בעולם. יותר פרטים יש כאן - למתעניינים. התכנית כוללת 5 שלבים, כשבשלב הראשון, כבר השנה, ישגרו 578 לווינים לחלל והשירות יחל. 

5. החלה תחרות מדהימה על פלח השוק של הגיימרים:
שוק הגיימרים הוא שוק לא קטן בישראל וחלק מה-ISP עוסקים בו.

ממש בימים האחרונים פרצה תחרות ממש מטורפת בתחום הזה, כשהמובילה כרגע היא הוט-נט מקבוצת הוט, שמציעה רוחבי פס של עד 500 מגה לגיימרים ב-5 ש"ח לחודשיים ראשונים:
הוט נט גיימרים

הוט (חברת האם של הוט-נט) יצאה במקביל בחבילות ייחודיות ואטרקטיביות לגיימרים (מפורט גם כאן). 

בבזק בינלאומי מציעים כאן חיבור לגיימרים ב-9.90 ש"ח לחודש, לחיבורים של עד 100 מגה, כרגע לשנה. 

גם בפרטנר מציעים כאן חיבור לגיימרים ב-9.90 ש"ח לחודש, לחיבור של עד 100 מגה, לשנה. 

חשוב להדגיש שפרטנר מציעה את חבילת הגיימר גם ללקוחות הסיבים שלהם עד 1000 מגה (1 גיגה) וגם בחיבור ללא חייגן - דבר שהוא ייחודי בישראל ללקוחות פרטיים.

כדאי כעת להיות גיימר... 

אגב. נטוויז'ן - סלקום ירדו מהשירות הזה לאחרונה (לפחות ללקוחות הפרטיים) - לא ברור למה. 

בתצלום למטה: רגע של הומור: הקיוסק של שמילה, שמוחבא היטב (על כל צרה שלא תהיה, מהשר החדש והמנכ"לית החדשה, שמגיעים בשבוע הבא למשרד התקשורת), אי שם בגרינלנד. צילום בלעדי של אבי וייס (בתצלום) בעת ביקורו בגרינלנד. 
הקיוסק של שמילה



 
 
Bookmark and Share