Telecom News - פורסם דו"ח האינטרנט הגדול של ישראל לתקופת הקורונה והשגרה החדשה

פורסם דו"ח האינטרנט הגדול של ישראל לתקופת הקורונה והשגרה החדשה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> פורסם דו"ח האינטרנט הגדול של ישראל לתקופת הקורונה והשגרה החדשה
פורסם דו"ח האינטרנט הגדול של ישראל לתקופת הקורונה והשגרה החדשה
מאת: מערכת Telecom News, 13.5.20, 10:01CORONA SMARTPHONE FREE
 
משבר הקורונה והסגר, שהגיע בעקבותיו, השפיע רבות על חיינו ועל האופן בו אנו משתמשים באינטרנט, בסלולר, ברשתות החברתיות, באפליקציות שליחים והיכרויות ובטלוויזיה. פירוט השפעת הקורונה מתוך דו"ח של חברות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes. מי הפסיד, מי הרוויח ומי ממשיך להרוויח?
 
משבר הקורונה והסגר שהגיע בעקבותיו השפיע רבות על חיינו ועל האופן בו אנו משתמשים באינטרנט, בסלולר ובטלוויזיה. כך עולה מדו"ח, שהכינו החברות בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes: כל הפרטים על השימוש באינטרנט והשיחות בסלולר שזינקו ועדיין לא חזרו לרמה הרגילה, הציבור שהחל למאוס בשידורי האקטואליה, אתרי המסחר שדווקא הרוויחו מהקורונה ואלה שהפסידו, איזו אפליקציה עשתה את הזינוק המרשים ביותר ואיזו אפליקציה פופולרית דווקא איבדה גובה.
 
עיקרי הדו"ח:
למרות החזרה לשגרה, השליחים של Wolt  ותן ביס, שהפכו לסמל של משבר הקורונה, ממשיכים לעבוד קשה גם כיום, לאחר שהישראלים ממשיכים להזמין אוכל הבייתה ולהשתמש באפליקציות אלו ברמה דומה לרמת משבר הקורונה. השליחים של רשתות המזון לעומת זאת יכולים לנוח כי רמת הזמנות המשלוחים אונליין מהסופרמרקטים, שעלתה עד ל-130% יותר מבימי שגרה, חזרה לרמתה הרגילה.
 
הישראלים חזרו להצטלם ולהעלות תמונות באינסטגרם לאחר ירידה משמעותית בשימוש באפליקציה בזמן הקורונה. אפליקציית ZOOM, מלכת הקורונה, עדיין פועלת בשימוש גבוה מאוד למרות החזרה לשגרה וממשיכה להחליף את הפגישות הפיזיות.
 
אוהבים מרחוק - למרות שכבר אפשר לצאת מהבית, הישראלים ללא ממהרים לצאת לדייטים - ירידה של 10% בשימוש באפליקציות הכרויות דווקא עם החזרה לשגרה.
 
והרי החדשות: נמאס משידורי האקטואליה! לאחר עלייה של כ-120% בצפייה במשדרי האקטואליה והחדשות בתקופת משבר הקורונה, גם כיום יש צפייה גבוהה בכ-30% יותר מבימי שגרה. מעניין אבל פחות.
 
כן, עוזב את העיר, אבל תלוי לאן - אמנם הכבישים כבר יחסית מלאים והפקקים חזרו אבל השימוש ב-WAZE, שירד עד ל-99% בליל הסדר מרמתו הרגילה, עומד היום על 30% פחות לעומת תקופת טרום הקורונה. לעומת זאת, אף אחד לא חולם על ניו יורק סיטי - נתב"ג עדיין ריק.
 
שומרים על הארנק – למרות החזרה לשגרה, הישראלים לא ממהרים להסתער על אתרי הקניות הבינלאומיים (אמזון, איביי, עלי אקספרס וכו')'  שספגו ירידה של כ-20% בכניסות אליהם, ירידה שנמשכת עד היום.
 
הרחבה:
הישראלים הסתערו על אתרי רשתות המזון ואפליקציות ההזמנות ממסעדות ועזבו את אתרי הסחר הבינלאומיים:
אתרי/אפליקציות משלוחי אוכל - המרוויחים הגדולים של משבר הקורונה. החל ממגבלת 100 המטרים חלה עלייה של 60% בשימוש באפליקציות אלו. עם גל ההקלות הראשון חלה עלייה 130% בשימוש באפליקציות. גם כיום קיימת עלייה של 100% בשימוש באפליקציות. הציבור לא מוותר על אוכל מבחוץ למרות החזרה לסוג של שגרה.
 
אתרי הסופרמרקטים - הציבור עבר להזמנות אונליין. בהגבלת המסחר וההתקהלות חלה עלייה של 40% בהזמנות אונליין, זה קפץ ל-100% במגבלת ה-100 מטרים. לאחר גל ההקלות הראשון חלה ירידה הדרגתית בהזמנה מאתרי האונליין וכיום ההזמנות אונליין הן פחות מימי השגרה בכ-20%.
 
סחר בינלאומי - המפסידים הגדולים מהקורונה הם אתרי הסחר הבינלאומיים (איביי, אמזון, עלי אקספרס וכו'), שספגו החל מסגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום ירידה של כ-20%. הירידה הזאת נמשכת עד היום.
 
הציבור בבית והרשתות החברתיות חוגגות מלבד אחת...
זום - הקורונה והסגר החברתי עשו ל-ZOOM רק טוב. אפליקציה, שספק אם 50% מהציבור הכיר אותה לפני הקורונה, רשמה גידול של למעלה מ-5,000 אחוזים במספר המשתמשים באפליקציה!
 
ווטסאפ - השימוש בווטאספ עלה בכ-40% בתקופה, שבין סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום ועד עוצר פסח. לאחר גל ההקלות השני השימוש בווטסאפ חזר לשימוש כמעט זהה כמו בימי טרום הקורונה.  
 
טיקטוק - לאחר הגבלת המסחר וההתקהלות החלה עלייה של כ-30% בשימוש בטיקטוק. לאחר גל ההקלות הראשון חלה עלייה של 60% בשימוש באפליקציה, שנשארה יציבה עד היום.
 
פייסבוק - עם סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום חלה עלייה של כ-30% בשימוש בפייסבוק. החל מהטלת מגבלת 100 המטרים השימוש התייצב על עלייה של 10% יותר מבימי שגרה, עלייה זו נמשכת עד היום.
 
אינסטגרם - הרשת החברתית היחידה שהפסידה ממשבר הקורונה. החל מסגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום, חלה ירידה של כ-10% בשימוש באינסטגרם. לאחר עוצר חג פסח השני החלה הרשת להתאושש והשימוש שלה כיום די דומה לשימוש בימי טרום הקורונה.
 
לא נעים להכיר - הישראלים משתמשים פחות באתרי ואפליקציות הכרויות דווקא אחרי החזרה לשגרת הקורונה
בזמן משבר הקורונה, כשחלק גדול מהציבור לא עבד והיה לו יותר זמן פנוי, השימוש באתרי ואפליקציות ההיכרויות ירד מעט, אך דווקא עם גל ההקלות הראשון, כשכבר היה מותר לצאת מהבית לעבודה ואולי לצאת לדייט במסכה, השימוש באתרי ואפליקציות ירד בכ-10%. ירידה הנמשכת עד היום. אולי דווקא הסגר עזר לישראלים למצוא זוגיות מהבית, או שהרווקים והרווקות הבינו, שדווקא טוב להם לבד?
 
השימוש באינטרנט והשיחות בסלולר זינקו ועדיין לא חזרו לשגרה
עם פרוץ משבר הקורונה חלה הדרגתית בשימוש באינטרנט הקווי והסלולרי וכן חלה עלייה בכמות השיחות בסלולר. השימוש כיום עדיין גבוה יותר מימי השגרה.
 
שיחות סלולר - מאז סגירת מערכת החינוך חלה עלייה של כ-25% בכמות שיחות הסלולר, השימוש הגבוה ממשיך עד היום גם לאחר גלי ההקלות הראשון והשני והחזרה של מערכת החינוך.
 
גלישה קווית - לאחר סגירת מערכת החינוך חלה עלייה של כ-35% בשימוש באינטרנט הביתי, שהגיעה לכ-40%. גם כעת לאחר החזרה החלקית של מערכת החינוך, הגלישה גבוהה מהרגיל בכ-20%.
 
גלישה סלולרית - לאחר מגבלת 100 המטרים חלה עלייה של 15% בשימוש בגלישה סלולרית. כיום השימוש גבוה ב-10% מימי השגרה.
 
הצפייה בטלוויזיה - הציבור החל למאוס בשידורי האקטואליה ועבר לצפות בסדרות וסרטים
שידורי אקטואליה - הציבור מאס באקטואליה - לאחר סגירת מערכת החינוך ומעבר למתכונת חירום חלה עלייה של 120% בצפייה בשידורי אקטואליה, בתקופת פסח העלייה עמדה על 60%, בגל ההקלות השני, כשהציבור חיכה לקבלת ההקלות, חלה עלייה של 90% ומאז חלה ירידה עקבית בצפייה כשכיום יש צפייה של 30% יותר מהרגיל בשידורי אקטואליה.
 
צפייה בסדרות וסרטים - החל מסגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום, חלה עלייה של כ-20% בצפייה וסדרות וסרטים. במהלך חג הפסח, כשרוב הציבור היה בבית ולא יכול היה לצאת לטייל כמו בכל שנה, חלה עלייה של כ-60% בצפייה בסרטים וסדרות ובמקביל חלה עלייה של כ-90% בשימוש בשירותי ה-VOD. עם גל ההקלות הראשון החלה הצפייה בסדרות וסרטים והשימוש ב-VOD לרדת בהדרגה וכיום הצפייה בסדרות וסרטים חזרה לרמה של טרום פרוץ משבר הקורונה. השימוש ב-VOD לעומת זאת, עדיין גבוה ב-30%.
 
שידורי הספורט - מלאחר סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום חלה ירידה של כ-85% בצפייה בספורט. הירידה נמשכת עד היום.

נתב"ג ריק וגם הכבישים
היציאה של ישראלים לחו"ל החלה לצנוח כבר עם ההכרזה על הבידוד הביתי לחוזרים מאיטליה. עם סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום חלה ירידה של 95% במספר הטסים לחו"ל ועם ההכרזה על מגבלת 100 המטרים הירידה כבר הגיעה ל-99%. גם היום אין כמעט ישראלים הטסים לחו"ל. המדינה, שספגה ראשונה את הירידה במספר הטסים אליה, היא כמובן סין ולאחריה תאילנד וכמובן איטליה.
 
גם הכבישים בארץ היו ריקים בזמן תקופת משבר הקורונה והדבר ניכר בשימוש באפליקציית Waze, שפחת בכ-40% עם ההכרזה על מגבלת 100 המטרים וירד בלמעלה ב-90% בזמן ליל הסדר. גם היום השימוש באפליקציה לא חזר עדיין לשימוש זהה לשימוש בימי שגרה ועומד על כ-30% פחות.
 
אילן סיגל, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, yes ובזק בינלאומי: "המחקר, שערכנו ב-3 החברות, אפשר לנתח כיצד השתנו החיים שלנו בזמן אחת התקופות המאתגרות ביותר מאז קום המדינה. כבר בתחילת משבר הקורונה ראינו את השינויים הגדולים בהרגלים בכל תחומי החיים של הציבור בישראל: הפנאי, התרבות, הקניות, התנועה והאינטראקציות הבין אישיות. אפליקציית ה-ZOOM, ללא ספק, הפכה למלכה של תקופת הקורונה, גם היום עם החזרה לשגרה החדשה יש עלייה עצומה בשימוש בה ולהערכתי היא תישאר אתנו עוד הרבה זמן. היא או אפליקציות דומות לשיחות ועידה המוניות, תחלפנה חלק גדול מפגישות העבודה ואולי גם ממפגשים חבריים ומשפחתיים. הקורונה הוכיחה, שפגישות וירטואליות אולי פחות נעימות אבל הן יעילות ועושות את העבודה".
 
הדו"ח המלא - כאן.



 
 
Bookmark and Share