Telecom News - 7 טיפים כדי שלא יחטפו לכם את חשבון האינסטגרם

7 טיפים כדי שלא יחטפו לכם את חשבון האינסטגרם

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> 7 טיפים כדי שלא יחטפו לכם את חשבון האינסטגרם
7 טיפים כדי שלא יחטפו לכם את חשבון האינסטגרם
מאת: מערכת Telecom News, 13.5.20, 12:20INSTEGRAM FREE

מעודכן ל-25.8.21

ליהיא גרינר, גלית גוטמן, חיים אתגר, ישראל אוגלבו, אייל ברקוביץ', שופטת הכדורגל ספיר ברמן: מה תעשו כדי להגן על חשבון האינסטגרם שלכם מפני פריצה?
 
חברת אבטחת המידע ESET מציעה מספר טיפים שימושיים להגנה על חשבון האינסטגרם מפני פריצות:
 
השתמשו בסיסמה חזקה ורעננו אותה אחת לכמה חודשים, במיוחד אם אינסטגרם ביקשו מכם לעשות זאת. אחת לכמה חודשים אינסטגרם משחזרת פרטי כניסה, שנגנבו מאתרים אחרים. אם אינסטגרם מזהה אפשרות, שהסיסמה שלכם נגנבה, שינוי הסיסמה יסייע לשמור על אבטחת החשבון ולהימנעות מפריצות עתידיות. זקוקים לטיפים לסיסמה חזקה? ראו - כאן. את הסיסמה שלכם אגב, אל תמסרו לאף אדם, שאינכם סומכים עליו.

אם ראיתם פוסטים שהעליתם, ואתם יודעים שזה לא אתם, או שפתאום אתם עוקבים אחרי אנשים, שאתם אפילו לא מכירים ולא זוכרים, שרציתם לעקוב אחריהם - תחליפו את הסיסמה במהרה. יכול להיות שמישהו כבר השיג גישה לחשבון שלכם ומשתמש בו לטובתו.  

הימנעו מליפול בניסיונות לדוג את הפרטים שלכם ואל תלחצו על לינקים חשודים: בטוח שיצא לכם לקבל למייל שלכם הודעה שאומרת משהו בסגנון "החשבון שלכם עומד להיחסם, אנא עדכנו פרטים כעת". הודעה כזו יכולה להתקבל בצורה של מייל, SMS, דואר נכנס בפייסבוק, הודעה בוואטספ וכל דרך, שתוכלו לחשוב עליה.  

חשוב מאוד - הקפידו להשתמש באימות דו שלבי (2FA, באנגלית - Two Factor Authentication): אימות דו-שלבי הוא שימוש ב-2 רכיבים כדי להתחבר למערכת: האחד הוא משהו שהמשתמש יודע, כמו סיסמה או מספר זיהוי אישי, והשני הוא משהו שהמשתמש מחזיק, כמו טלפון נייד, התקן פיזי או טביעת אצבע. המשמעות של אימות דו-שלבי היא, שיש עוד משהו המגן עליכם חוץ מהסיסמה עצמה. כך תגדירו אימות דו שלבי בחשבון האינסטוש האישי שלכם: לחצו על 3 הפסים בצידו העליון של הפרופיל האישי - הגדרות - אבטחה - אימות דו שלבי ואז בחרו באפשרות של "הודעת טקסט".

אבטחו את המייל שלכם: במידה ועברייני רשת משיגים גישה למייל שלכם, ממנו הם כבר יכולים לקבל גישה גם לכל החשבונות המקושרים אליו, כולל הרשתות החברתיות היקרות לליבנו, אינסטגרם ופייסבוק. הפעילו אימות דו שלבי גם על המייל שלכם והשתמשו עבורו בסיסמאות חזקות.  

היזהרו מאפליקציות צד שלישי - מכירים את האפליקציות המציעות לכם לראות מי הסיר מכם עוקב או בודקות כל מיני דברים בהתבסס על תמונו,ת שהעליתם לעמוד שלכם? השתדלו להימנע ממתן אישורים לאפליקציות הללו, לרבות מהן ישנן פרצות אבטחה העלולות לסכן את בטחון החשבון שלכם.  

התנתקו מהחשבון שלכם כאשר אתם משתמשים במחשב או סמארטפון, שאתם חולקים עם אנשים אחרים. הימנעו מלסמן "זכור אותי" כאשר מתחברים ממחשב ציבורי מכיוון שכך תישארו מחוברים גם לאחר שתסגרו את החלון.  

חושבים שהחשבון שלכם נפרץ? יש כמה דברים שתוכלו לעשות:

חפשו הודעה מאינסטגרם במייל שלכם.

אם קיבלתם מייל מהכתובת security@mail.instagram.com שמעדכן אתכם, שכתובת המייל שלכם השתנתה, יתכן שניתן יהיה לבטל את השינוי באמצעות בחירה ב"בטל שינוי". במידה והשתנה מידע נוסף כמו הסיסמה למשל, אפשר לבקש מאינסטגרם קישור להתחברות או קוד אבטחה.

בקשו קישור התחברות מאינסטגרם כדי שאינסטגרם יוכלו לוודא, שהחשבון בבעלותכם, ניתן לבקש קישור התחברות למייל או לנייד.

במסך ההתחברות הקישו על קבלת עזרה בהתחברות או שכחת סיסמה.

הזינו שם משתמש, כתובת מייל או מספר טלפון המשויכים לחשבון והקישו על הבא. במידה ואין לכם את המידע הזה, בחרו ב"זקוק לעזרה נוספת" מתחת לכפתור "הבא" ופעלו לפי ההוראות.

בחרו את כתובת המייל או מספר הטלפון ובחרו ב"שלח קישור התחברות".

לחצו על קישור ההתחברות שקיבלתם ופעלו לפי ההוראות על המסך.

אם לא הצלחתם, ניתן לבקש גם קוד אבטחה, לפי הנחיות ייעודיות ובהתאם למערכת ההפעלה כפי שמפורט בקישור זה.

ניסיתם להתחבר והסיסמה שלכם לא עובדת? בצעו איפוס סיסמה.

גיליתם שהסיסמה כבר לא עובדת? בצעו את השלבים להגדרת סיסמה חדשה באמצעות עמוד הבית של אינסטגרם. יש לקוות, שהפרטים המעודכנים שלכם אכן מוזנים שם ולא הוחלפו. כך, שתקבלו קישור איפוס למייל או לנייד בו תוכלו להשתמש כדי להיכנס שוב.

גיליתם שהסיסמה לא עובדת והחליפו לכם את הפרטים האישיים?

הכוונה, שהשיגו גישה לחשבון שלכם, והחליפו סיסמה כדי שלא תוכלו להיכנס, אבל גם החליפו את כתובות המייל או הנייד. כך, שאינכם יכולים לקבל קוד גישה, עליכם לדווח לוואטספ ולהתחיל תהליך של אימות זהות כפי שינחו אתכם (בד"כ מבקשים לשלוח סרטון סלפי שבו אתם מפנים את הראש לכיוונים שונים כדי לעזור לזהות אתכם).
 
אם אתם יכולים עדיין להתחבר לחשבון, בצעו את הפעולות הבאות כדי לאבטח את החשבון:

החליפו את הסיסמה או שלחו לעצמכם הודעת מייל לאיפוס שלה,
 
הפעילו אימות דו שלבי,
 
אשרו כי הטלפון והמייל שלכם בהגדרות החשבון אכן נכונים,
 
בדקו את מרכז החשבונות והסירו חשבונות מקושרים, שאינכם מזהים,
 
בטלו גישה של אפליקציות צד שלישי חשודות (התחברתם פעם לאפליקציה המראה לכם מי הסיר מכם עוקב או קניתם עוקבים לחשבון? על אלה אנו מדברים., לרבות מהאפליקציות הללו יש פרצות אבטחה העלולות לסכן את החשבון שלכם).
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share