Telecom News - פורסמו 5 המיזמים הזוכים ב-3 אתגרי חברת נתיבי ישראל

פורסמו 5 המיזמים הזוכים ב-3 אתגרי חברת נתיבי ישראל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> פורסמו 5 המיזמים הזוכים ב-3 אתגרי חברת נתיבי ישראל
פורסמו 5 המיזמים הזוכים ב-3 אתגרי חברת נתיבי ישראל שפתחה בשת"פ עם קהילת התחבורה החכמה
מאת: מערכת Telecom News, 18.5.20, 16:27CAR
 
נת"י השיקה חטיבת חדשנות, שתשקיע 10 מיליון ש"ח בשנה ליצירת פתרונות עבור אתגרי פיתוח וניהול תשתיות התחבורה. כעת פורסמו 5 זוכים באתגרים: אופטימיזציה של תנועת משאיות, אחזקה מונעת לגשרים וניתוח תביעות תחבורה משפטיות באמצעות בינה מלאכותית (AI). נת"י תתמקד גם בהיערכות לקליטת רכבים חשמליים ואוטונומיים.
 
חברת נתיבי ישראל, החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, בחרה בשבוע EcoMotion 2020 להשיק חטיבה חדשה, שתעסוק בתחומי החדשנות והאסטרטגיה בהובלתה של הילה חדד חמלניק, ששימשה בתפקידה האחרון סמנכ"לית פרויקטים במשרד התחבורה.
 
השנה מתקיים הכנס השנת של EcoMotion באמצעות פלטפורמה וירטואלית. בכך תתאפשר האזנה לדברי מומחים בתחום ויתאפשרו צ'ט ופגישות עם החברות המובילות בעולם התחום התחבורה החכמה. EcoMotion היא מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, המנהלת לתחבורה חכמה (תחת משרד ראש הממשלה) ומשרד הכלכלה.
 
נת"י, שמנהלת פרויקטי תשתית וניהול תנועה בהיקף פעילות של 60 מיליארד ש"ח בתוכנית חומש שנתית, ומי שאחראית על 8,600 ק"מ של כבישים בינעירוניים, משיקה את החטיבה החדשה כדי להוביל שינוי משמעותי בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיה בתשתיות התחבורה בישראל.
 
במסגרת פעילותה, החטיבה החדשה תתמקד ב-3 תחומים עיקריים:
 
תוכנית פיילוטים תוך הטמעת טכנולוגיות באופן שוטף לטיפול בתשתיות קיימות,
 
ניהול התחבורה - פיתוח ניהול התנועה לצד היערכות לקליטת רכבים חשמליים ואוטונומיים,
 
ייזום תוכניות מחקר נרחבות בשיתוף האקדמיה וגופים מובילים מהעולם.
 
תקציב הפעילות השנתית יעמוד על כ-10 מיליון ש"ח.
 
החטיבה החדשה תפנה לקהילת ה-smart mobility הישראלית והעולמית, תוך שימת דגש על גמישות ויכולת עבודה מול קהילת הסטארטאפים עם מתאם גבוה של ידידותיות למשתמש.
 
במסגרת זו כבר יצאו חברת נתיבי ישראל בשיתוף קהילת EcoMotion עם פרויקט ראשון מסוגו, שנועד לענות על 3 אתגרים קיימים. בתוך שבועות בודדים מהצגת האתגרים לסטארטאפים נבחרו 5 זוכים, שזכו במענק כולל של חצי מיליון ש"ח לטובת ביצוע הדגמה בשטח.
 
3 האתגרים הבאים, שהוצגו בפני המציעים: ניטור משאיות, אחזקת גשרים וניתוח תביעות תעבורה משפטיות ע"י AI.
 
ניטור תנועת משאיות בכבישי ישראל: משאיות מהוות נתח משמעותי בתחבורה הבין עירונית, ובעלות השפעה רבה על התחבורה בכלל, בעומסי התנועה ובמעורבות הגבוהה בתאונות הדרכים. ניטור וניהול תנועת משאיות בזמן אמת ברמה הארצית הוא הכרחי לשיפור זרימת התנועה ובקרת הבטיחות. הזוכים באתגר זה הם InprisWay ו-AutoLab. 2 החברות הזוכות מהוות פתרונות משלימים כשהאחד נותן ערך מוסף לנהג ומסייע בצמצום היסח הדעת והשני מתחבר למחשב הרכב ומאפשר למנהל צי הרכב לעקוב אחר סטטוס הרכב, הטיפולים הנדרשים, תקלות וכו'.
 
אחזקה מונעת לגשרים: נתיבי ישראל אמונה על כ 1,300 גשרים ומבני דרך בישראל. מטרת האתגר היא לקדם את דרכי בדיקות הגשרים המסורתיות הנעשות אחת לתקופה, לגישה חדשנית, שתאפשר לייעל אותם ולבצע אחזקה מונעת, תוך איתור היווצרות פגמים, ביצוע מעקב אחריהם וקבלת החלטות מבוססות נתונים. הזוכה הראשונה Manam Applications תדגים יכולת לבצע את הסקירה התקופתית של הגשר באמצעות רחפנים מה שיאפשר ייעול ודיוק של הסקירות, הזוכה השנייה Dynamic Infrastructure תנצל את מאגר הנתונים והתמונות הקיימים כבר בחברה כדי לייצר "תיק רפואי" של כל אחד ממבני הדרך. כך, שניתן יהיה להשתמש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה לטובת קבלת החלטות מושכלות לגבי האחזקה העתידית שלהם.
 
ניתוח תביעות תחבורה משפטיות באמצעות בינה מלאכותית: נת"י נתבעת מדי שנה ע"י ציבור הנוסעים, שניזוקו עקב תקלות באמצעי הדרך כדוגמת בורות בכביש, מכשולים וכו'. במסגרת אתגר זה ייבחנו פתרונות למיפוי כלל התביעות ויכולת הסקת מסקנות ומאפיינים החוזרים על עצמם. כך, שיתאפשר לנתיבי ישראל לשפר את הבטיחות ובכך להקטין את כמות התביעות. צמד היזמים בצלאל חלימי ואמיר ללוש פיתחו במיוחד בעבור האתגר מערכת AI המאפשרת לחזות קדימה את התביעות כתוצאה מאירועים שונים ובאמצעות כך לייעל את הטיפול בתביעות עתידיות.
 
 



 
 
Bookmark and Share