Telecom News - בקרוב: כתובת מלאה בעברית לאתרי אינטרנט ישראליים עם הסיומת ".ישראל"

בקרוב: כתובת מלאה בעברית לאתרי אינטרנט ישראליים עם הסיומת ".ישראל"

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> בקרוב: כתובת מלאה בעברית לאתרי אינטרנט ישראליים עם הסיומת ".ישראל"
בקרוב: כתובת מלאה בעברית לאתרי אינטרנט ישראליים עם הסיומת ".ישראל"
מאת: מערכת Telecom News, 19.5.20, 15:15אינטרנט ישראלי
 
הוספת הסיומת המדינתית '.ישראל' מעשירה את אפשרויות השימוש של הגולשים ושל בעלי האתרים במרחב הסייבר הישראלי, ומחזקת את רמת ההגנה שלו - זהו צעד נוסף לחיזוק של רמת ההגנה של מרחב האינטרנט.
 
ICANN, הגוף הבינלאומי האחראי על הקצאת שמות וכתובות באינטרנט, אישר היום את בקשת איגוד האינטרנט הישראלי להכיר ב-".ישראל" כסיומת המדינתית העליונה בשפה העברית באינטרנט. לאחר השלמת ההליך המנהלי-טכנולוגי של האיגוד מול IANA - גוף הביצוע של ICANN - יוכלו בעוד מספר חודשים משתמשי האינטרנט להקיש כתובות של שרותי ואתרי אינטרנט בעברית מלאה, מימין לשמאל, עם הסיומת ".ישראל".
 
את הבקשה הגיש איגוד האינטרנט בתמיכת משרד התקשורת וגופים מהחברה האזרחית, ביניהם איגוד לשכות המסחר, הלשכה לטכנולוגיות מידע, מועצת העיתונות ומרכז החישובים הבין-אוניברסיטאי. על פי דרישת ICANN, האקדמיה ללשון עברית אישרה, שהבקשה תואמת את כללי השפה העברית.
 
שם מתחם, או בשמו המוכר יותר דומיין (Domain Name), הוא הכתובת הטקסטואלית של אתרים ושירותי אינטרנט אותם מקליד המשתמש, והוא מקושר לכתובת IP של האתר המבוקש דרך ה-DNS - ראשי תיבות של Domain Name System. מערכת זו פועלת היסטורית באותיות לטיניות אולם בעשור האחרון מאפשר ICANN שימוש נוסף באותיות שאינן לטיניות, כגון סינית, קירילית וערבית - וכעת גם עברית.
 
נכון להיום, במרשם שמות המתחם הישראלי (מרחב il.) רשומים כ-250 אלף שמות מתחם (דומיינים) תחת הסיומותco.il, gov.il, org.il, ac.il. המרשם מנוהל ע"י איגוד האינטרנט הישראלי.
 
ICANN הוא ארגון בינלאומי, שמטרתו להבטיח אינטרנט גלובלי יציב, מאובטח ומאוחד. כדי להגיע לאדם אחר באינטרנט, עליך להקליד למחשב או למכשיר אחר כתובת - שם או מספר. כתובת זו חייבת להיות ייחודית כדי שמחשבים יידעו היכן למצוא אחד את השני.
 
ICANN מסייע בתיאום ותמיכה במזהים ייחודיים אלה ברחבי העולם. הארגון הוקם ב-1998 כתאגיד לתועלת הציבור וסביבו פועלת קהילה של משתתפים מכל רחבי העולם.
 
עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי:  הקצאת הסיומת '.ישראל' בעברית ברמה העליונה של האינטרנט, ואפשרות רישום שמות מתחם תחת הסיומת הזו, תפתחנה לקהילת המשתמשים באינטרנט בישראל מימד פעולה חדש ויכולת הנגשה בשפה אותה העם דובר. עם סיום ההכנות המנהליות והטכנולוגיות המחויבות לצורך מימוש ההחלטה, יפתח האיגוד את אפשרות הרישום של שמות מתחם בעברית מלאה".
 
יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי: "הוספת הסיומת המדינתית '.ישראל' מעשירה את אפשרויות השימוש של הגולשים ושל בעלי האתרים במרחב הסייבר הישראלי, ומחזקת את רמת ההגנה שלו. זהו צעד נוסף לחיזוק מתמיד של רמת ההגנה של מרחב האינטרנט, תוך הקפדה על סטנדרטים של אחריות ציבורית".

הכתבה: הגיעה העת להחלת ריבונות מדינת ישראל על תחום הדומיינים: לא צפויה התנגדות של ממשל טראמפ, משום שבארה"ב הריבונות על תחום הדומיינים היא של הממשל הפדרלי, מיום הקמת רשת האינטרנט הציבורית ועד היום. קריאה לממשלה החדשה, להחלת ריבונות המדינה על המרשם הלאומי של שמות המתחם בסיומת ישראל (IL.)! - כאן.

יודגש:
האישור ממנכ"ל משרד התקשורת הוצא בחוסר סמכות קיצוני ובהיחבא וכתבתי על כך כאן:
הסתבכות בתחום הדומיינים. חשיפת התראה לפני תביעה לשר התקשורת.
וגם כאן (כולל חשיפת המכתב החשאי של מנכ"ל משרד התקשרות) בסעיף 18.
אני מביא את הסעיף הזה שוב כאן:
***************************************************************************************************************
18. חשיפת מכתב לא חוקי (שהוסתר עד כה היטב) של מנכ"ל משרד התקשורת ל-ICANN. 
ביום 10.3.20 הוצאתי את הפנייה הדחופה הבאה לשר התקשורת (לאחר הטעייה מכוונת, שנעשתה ע"י המשרד בנושא זה, גם עלינו, על שוק האינטרנט וגם על הכנסת, כפי שחשפנו בהרחבה כאן וכאן):
"שלום רב,
בהמשך לכתבה כאן בנושא "שמות מתחם" (דומיינים), כעת מתברר, שמנכ"ל משרד התקשורת הוציא מסמך לאייקן, המאשר להם שימוש בסיומת .ישראל,
מצ"ב מכתבו של נתי כהן, שהוסתר עד כה היטב מהציבור.
השאלות:
1. האם שר התקשורת ידע מהמכתב הזה ואישר אותו (שכן למשרד התקשורת אין כל סמכות בנושא)?
2. אם לא - האם לא מן הדין, שהשר יורה למנכ"ל לבטל לאלתר את המכתב הבלתי חוקי הזה?
3. מדוע המכתב הזה הוסתר מהציבור עד היום?
4. מה היו תהליכי קבלת ההחלטות בתוך משרד התקשורת ומחוצה לו, שהובילו להוצאת המכתב חסר הבסיס החוקי הזה?
5. כמה עוד החלטות בלתי חוקיות ו\או מפוקפקות (דוגמת מה שנחשף היום), מסתיר מנכ"ל משרד התקשורת מהציבור?
6. האם לא מן הדין, שהשר יפטר לאלתר (או למצער ישעה עד לסיום הברורים), את המנכ"ל נתי כהן, שנוהג, לכאורה, בדיוק כמו קודמו (שלמה פילבר), בניגוד מוחלט לחוקי מדינת ישראל ובניגוד לכל נורמה ואתיקה המצופה ממנכ"ל משרד ממשלתי כה חשוב?
אודה לתשובה מהירה בנושא שנחשף כעת".

למרות שניסיתי לקבל תשובה, תשובה לא נתקבלה. ככל שאקבל תשובה, אעדכן בהתאם. קוראינו יודעים, שלא אקבל תשובה. די ברור למה. 

כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה". 
***************************************************************************************************************



 
 
Bookmark and Share