Telecom News - המנכ"ל הפורש נתי כהן ניסה בעזרת יועץ חיצוני לבצע "פוטש" לשר דודי אמסלם

המנכ"ל הפורש נתי כהן ניסה בעזרת יועץ חיצוני לבצע "פוטש" לשר דודי אמסלם

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> המנכ"ל הפורש נתי כהן ניסה בעזרת יועץ חיצוני לבצע "פוטש" לשר דודי אמסלם
החשיפה של אמיתי זיו מדה-מרקר אודות "המסמך הסודי", שמנכ"ל משרד התקשורת הפורש, נתי כהן, מסר לשר הנכנס יועז הנדל במעמד טקס חילופי השרים,  מובילה לחשיפה שלי של מי שעמד מאחורי המסמך (לא אגף בכיר אסטרטגיה ותכנון, לא אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע ולא כל יחידה אחרת במשרד התקשורת). מי חיבר את "המסמך הסודי" בעלות של 41,000 ש"ח? זה לא אחר מאשר ערן גרף, שנחשף אצלנו במסגרת פעילותו "הפעלתנית" באיגוד האינטרנט הישראלי.  
מאת: אבי וייס, 21.5.20, 10:30נתי כהן

בדה-מרקר פורסם ב-19.5.20 מאמר די נוקב של אמיתי זיו, תחת הכותרת וכותרת המשנה הבאה: "המסמך הסודי שהעביר מנכ"ל משרד התקשורת המפוטר לשר הנכנס הנדל.
המנכ"ל היוצא של משרד התקשורת, נתי כהן, מסר להנדל במעמד סיום תפקידו מסמך שכתב ובו הצעה - שינוי תפקידי משרד התקשורת והפיכתו למשרד התקשורת והחדשנות הדיגיטלית
".

למי שאין מנוי על דה-מרקר, אזי המאמר המלא של אמיתי זיו נמצא כאן

בד"כ, אני די מתנגד לניתוחים, שכותב אמיתי זיו ואני מנהל עמו במשך שנים רבות ויכוחים מקצועיים, כמעט בכל תחום. אולם, לעיתים נדירות קורה, שאני מסכים עמו בכל מילה, ואחד המקרים הנדירים הללו זה בעניין הכתבה והחשיפה החשובה הזו שלו, ובמיוחד, כאשר הוא כתב וניתח את העיקר, שמדובר כאן במעשה חתרני של המנכ"ל הפורש נתי כהן, (בתמונה למעלה משמאל), והנה הפסקה החשובה הזו במאמרו של אמיתי זיו:
מעשה חתרני

המסמך הסודי נחשף אף הוא ע"י אמיתי זיו מדה-מרקר והוא מצוי במלואו כאן, למתעניינים. 

למה המסמך הזה חתרני?
כי הוא סותר את ההסכמים להקמת הממשלה, שאושרו בכנסת (ואף עברו בבג"ץ), ובמיוחד סותר את הקמת המשרד החדש לדודי אמסלם, כי המסמך הזה מציע לקחת את כל היחידות הממשלתיות, שהשר דודי אמסלם קיבל לאחריותו (עם מנכ"ל חדש, שהביא עמו וקידם ממשרד התקשורת: אשר ביטון), ולהכפיף את כל היחידות הללו למשרד התקשורת (שיחליף את שמו ל"משרד התקשורת והחדשנות הדיגיטלית"). ומה יהיה עם דודי אמסלם? הוא יישאר רק כ"שר המקשר בין הממשלה לכנסת". זהו. 

המונח "מעשה חתרני" למנכ"ל, שאסור לו לצאת כנגד שר הממונה עליו (בהווה או בעבר), ממש מתאים לכאן ויש הרבה סעיפים בחוק ובתקשי"ר הנוגעים להתנהלות חתרנית כזו. 

אולם, אמיתי זיו פספס נקודה אחת מאוד חשובה בחשיפה שלו. נקודה, שאותה מוצאים ב"מאפייני המסמך" של המנכ"ל, וזה: מי חיבר את המסמך הסודי?

עולה, שהמסמך לא חובר ע"י היחידות המקצועיות הקיימות במשרדערן גרף התקשורת בדיוק לצורך הכנת מסמכים כאלה (הדורשים, כמובן, ביצוע שימוע ציבורי, שמעולם לא נערך, כי המסמך היה סודי עד חשיפתו כאן), ולא ע"י המנכ"ל, שחתום על המסמך - נתי כהן, אלא המסמך הזה הוכן עבור נתי כהן ע"י יועץ מקצועי חיצוני, ערן גרף שמו, שתמונתו נמצאת כאן משמאל. הנה הצילום החושף זאת, ממאפייני המסמך:
ערן גרף

את ערן גרף חשפנו בכמה הזדמנויות (למשל כאן וכאן) ולא בדיוק בצורה מזהירה, בהיותו יועץ לאיגוד האינטרנט הישראלי. לא קיבלנו בזמנו כל תגובות לעניין, למרות שביקשנו תגובות לחשיפות המזעזעות הללו כמה וכמה פעמים. 

לכן, ביום 19.5.20 שלחתי את השאלות הדחופות ביותר הבאות, לשר התקשורת החדש, ח"כ יועז הנדל ולידיעת צמרת משרד התקשורת:
"הנדון: חזרנו להסתרת מסמכים וחוסר שקיפות גם בעידן של השר החדש?
שלום רב לשר התקשורת
1. פורסם כאן בדה-מרקר על מסמך כביכול סודי, שמנכ"ל המשרד נתי כהן העביר לך, מיד לאחר כניסתך לתפקיד.
2. לא יודע מה סודי בנושא, שהמנכ"ל הזה הציג כבר כמה פעמים, גם לציבור הרחב, בכמה נאומים ואף הכניס זאת לפני כשנה לתכנית העבודה של המשרד ואף הקים צוותי עבודה לגבש את הרעיונות הללו (ואף כתבתי עליהם כמה מאמרים...). .
3. האם עידן אי השקיפות המוחלטת ימשיך גם בקדנציה החדשה של השר החדש, כמו שהיה בשנתיים שחלפו?
4. אשמח לשמוע מה דעת השר החדש, על המנהג הזה (של הסתרת מסמכים כאילו הם סודיים, בזמן שאין בהם שום דבר סודי), של מנכ"ל משרד התקשורת הפורש".

לאור אי קבלת תשובה, חידדתי את הנושא ושלחתי שוב ב-20.5.20 את השאלות הנוספות הבאות לשר יועז הנדל:
"תזכורת
בהמשך לשאלה כאן [למעלה], ה"מסמך הסודי" נמצא (מצ"ב) מדה-מרקר.
בעיון ב"מאפייני המסמך" מתברר, שהוא חובר ע"י ערן גרף, שלא ברור איך הוא נכנס לעניין זה, כי בשנים האחרונות הוא יועץ של איגוד האינטרנט הישראלי לנושא IPv6, נושא שאשלח לגביו שאלות בנפרד.
זה משליך גם על נושא אחר: המכתב של המנכ"ל, שהוצא בחוסר סמכות ובחשאי (עד שנחשף) לטובת איגוד האינטרנט ל-iCann, בעניין סיומת .ישראל, נושא שאשלח לגביו שאלה בנפרד.
סביר להניח, שערן גרף היה מעורב גם בזה, לאור קשריו באיגוד האינטרנט.
לכן, אבקש גם לבדוק כיצד ערן גרף עסק בחשאיות (לא היה שום פרסום על העסקתו) בנושא כזה מרכזי וחשוב בעולם הרגולציה, עבור מנכ"ל משרד התקשורת היוצא נתי כהן ומי ולמה אישר את העסקתו ב"פטור ממכרז", בגובה 40,950 ₪, על חשבון הכיס של משלמי המיסים בישראל".

תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

כנראה, ההצהרות של ח"כ יועז הנדל לגבי עולם העיתונות (מצ"ב כאן ההצהרה החשובה הזו שלו, שאני מסכים עם כל מילה שכתובה בה), היא כרגע בבחינת ספין של פוליטיקאי. שלא ברור למה זה הוצג על ידו בפומבי בטכס כניסתו לתפקיד, אם אין לשר יועז הנדל שום כוונה ושום רצון לבצע בעצמו, בדוגמה אישית, את מה שהוא אומר, מצהיר ומטיף לעיתונות, בנאום הפתיחה שלו. 
 
PUTCH FREE


 



 
 
Bookmark and Share