Telecom News - חשש להדחת עדים, תיאום עדויות ושיבוש מהלכי משפט בהחלטת שר התקשורת

חשש להדחת עדים, תיאום עדויות ושיבוש מהלכי משפט בהחלטת שר התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשש להדחת עדים, תיאום עדויות ושיבוש מהלכי משפט בהחלטת שר התקשורת
שר התקשורת החדש החליט החלטה מסוכנת ביותר לשלטון החוק במדינת ישראל ובניגוד לחוקי המדינה: להקים צוות במשרד התקשורת, שהוא "אנטי ביבי" ו"אנטי בזק", שיעסוק בלקחי "תיק 4000". זאת, במקום להקים ועדה מקצועית חיצונית, של נציגי ציבור מוסמכים. השר יועז הנדל ממשיך עם ה-Deep Sate בצעד הנראה, לכאורה, על פניו פלילי. 
מאת: אבי וייס, 26.5.20, 19:10

ההפתעה, שהכין היום השר החדש במשרד התקשורת, יועז הנדלהשר יועז הנדל(בתמונה משמאל), עברה כל דימיון. במיוחד, כשהיא מגיעה עם ההחלטה הזו יום לאחר פתיחת המשפט בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינו של בנימין נתניהו ולידו הבעלים של בזק דאז - שאול אלוביץ' ועוד נאשמים.

לכן, היום בשעה 13:25 שלחתי את השאלות הבהולות הבאות לשר התקשורת יועז הנדל:
"הנדון: חשש לשיבוש הליכי משפט, חשש להשפעה על עדים וחשש מתיאום עדויות.
שלום רב,
1. בהמשך להודעת השר {ציטוט]:
*************************************
*השר הנדל הורה על הגשת מסקנות בעניינים שנבדקו במסגרת החקירות הפליליות במשרד התקשורת*
שר התקשורת חה"כ יועז הנדל:
"לאור הרפורמות וההשקעות הגדולות המתוכננות בשוק התקשורת בתקופה הקרובה, הנחתי את מנכ"ל המשרד נתי כהן, להקים צוות הפקת לקחים, אשר יגיש לי מסקנותיו בעניינים שנבדקו בחקירות הפליליות שנקשרו בשמו של המשרד בשנים האחרונות. הצוות ירכז את ההליכים שנעשו עד כה ברבדים שונים וימליץ על נהלים, ופעולות נוספות הנדרשות במשרד התקשורת לקראת קבלת ההחלטות בנוגע לפריסת דור 5 והסיבים האופטיים.
״תפקיד עובדי ושליחי ציבור הוא להוות מגדלור ערכי במדינת ישראל. בנפרד למערכת החוק והמשפט שעושה את עבודתה נאמנה, לתחקירים והפקת לקחים פנימיים יש חשיבות כדי לשמור מכל משמר על אמות מידה מקצועיות וממלכתיות".
************************************************************************************************************
2. האם אין בכך חשש לשיבוש הליכי משפט, השפעה על עדים, חשש לתיאום עדויות, לכל העדים הקיימים והפוטנציאליים בתיק 4000, שכעת החל בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובתיק 5000 (שטרם נחקר)?
3.כמעט שאין בכיר (וגם פחות בכירים) במשרד, שלא מעורב אישית באחד משני התיקים הללו.
4. אז מי יהיה בצוות הפקת לקחים? העדים, שטרם העידו בבית משפט ושאסור להם לדבר על הנושא? העדים, שטרם נחקרו ושכעת יתאמו עדויות עם חבריהם?
5. ממתין לתשובה דחופה מהשר, נוכח חומרת ודחיפות העניין".

תגובה טרם התקבלה. ככל שתתקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה. לכן, הצעד הבא יהיה, שאעביר את העניין לכבוד ראש צוות ההרכב של בית המשפט המחוזי בירושלים, שתשקול אם להתערב בהחלטת השר יועז הנדל, שהחליט לקיים "משפט שדה" (למד כנראה את הרעיון הזה מרביב דרוקר) מקביל משלו - בתוך משרד התקשורת, עם כל בכירי העדים במשפט, שטרם העידו. זה ברור כשמש, שדיוני הוועדה הזו, "יככבו בכלי התקשורת" - כל יום... 

תזכורת קטנה למי שנוטה לשכוח: 
א. נתי כהן, המנכ"ל היוצא יכול להיות, שהוא יהיה עד מרכזי (או למעלה מזה) במה שמכונה על ידי "תיק 5000", שטרם החלה החקירה בו. בנוסף, הוא "אנטי בזק" מובהק.

ב. שמילה מימון, המשנה למנכ"ל, הוא עד מפתח כנגד נתניהו. למי ששכח את תפקידו ב"תפירת תיק 4000". הנה תזכורת מרתקת מתכנית "המקור" של רביב דרוקר מיום חמישי האחרון. את תמצית דבריו של שמילה אפשר למצוא כאן (מגלגלים את המסך למטה עד שמגיעים לשמו והוא מופיע כמה פעמים).. 

יתרה מכך, שמילה מימון הוא "אנטי ביבי" ו"אנטי בזק" מובהק. למשל, זה מפורט עם צילומים המדברים בעד עצמם - כאן, ואף הועמד אחרי דו"ח מבקר המדינה החמור באמצע 2016 בראש צוות "תיקון ליקויים והפקת לקחים" עקב הדו"ח החמור שהוגש.

כמובן, שהכל הגיע "למגרסה של שמילה" (הסבר יש בהרבה מאמרים. למשל, ב"כלכליסט" - כאן). כך גם השר לשעבר איוב קרא נפל בפח, עם אותם רעיונות דמיוניים ומנותקים מהציבור ונציגיו המוסמכים, שיועז הנדל אימץ מיד עם כניסתו לתפקיד (דוגמה בולטת אחת יש כאן, מ-Davar1, בהקשר של הנפילה של איוב קרא בעניין זה). כך קרה גם לשר דודי אמסלם

ג. דוגמה בולטת נוספת היא היועצת המשפטית של המשרד, עו"ד דנה נויפלד, מראשי "הקליקה ,שתפרה את "תיק 4000" (וגם את "תיק 5000", שטרם נחקר), וגם בנוגע אליה, את החלק המרכזי מדבריה בעדות שמסרה בתיק 4000, ניתן למצוא כאן, ממש בהמשך לעדותו של שמילה מימון. 

ד
. יודגש שגם בכירים שהגיעו למשרד או התקדמו לתפקידים בכירים, אחרי הפרשיות העיקריות ואין להם קשר אישי (ידוע) לפרשיות הללו, הם "אנטי בזק" מובהקים ואפילו בצורה קיצונית, דוגמת: סמנכ"ל בכיר לכלכלה (זה שרוצה "להטיח את הראש של בזק בקיר"), מנהל אגף בכיר רישוי, סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה, מנהלת אגף תקשורת ועוד. אז איך אפשר להקים "צוות הפקת לקחים" שכולם "אנטי ביבי" ו\או מעורבים כ"עדי מפתח" בתיקי חקירה פליליים (כנגד נתניהו ובזק)?

ה. רשימת בכירי המשרד הנוספים (גם זוטרים) המעורבים אישית בתיקים הללו (4000 ו-5000) כל כך ארוכה, שלא ברור לי על בסיס מה קיבל השר החדש את ההחלטה הפלילית, לכאורה, הזו, ולמה לא פנה בנתיב החוקי והציבורי הנקי, הרצוי והנכון, שהציע רפי הוידה (מפורט כאן), לשעבר מ"מ המדען הראשי במשרד התקשורת, בדיוק בנושא זה.

המשך יבוא, ודי בקרוב. 

עדכון 1.6.20: הוגשה תלונה ליועמ"ש בנושא הנדון למעלה - כאן. אישור קבלת התלונה - כאן ושוב כאן
 
בית משפט



 
 
Bookmark and Share