Telecom News - מי יהיה מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין עד איתור ומינוי יו"ר קבוע עפ"י החוק?

מי יהיה מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין עד איתור ומינוי יו"ר קבוע עפ"י החוק?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מי יהיה מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין עד איתור ומינוי יו"ר קבוע עפ"י החוק?
המעבר של מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לתפקיד מנכ"ל המשרד החדש, שבראשות דודי אמסלם, השאיר חלל, שלא ימולא במהרה, לאור ההסכם להקמת ממשלת החירום, שהקפיא לתקופה הקרובה מינויים בכירים. מי ראוי למלא את התפקיד של מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין עד שימונה יו"ר קבוע (שיעבור ועדת איתור \ ועדת מינויים, ואישור ממשלה, כנדרש בחוק)?
מאת: אבי וייס, 31.5.20, 11:50אשר ביטון

מאז שיו"ר מועצת הכבלים והלוויין האחרונה: ד"ר יפעת בן חי שגב, פרשה ב-7.8.18, עוד מעט כשנתיים, מילא את התפקיד הזה כמ"מ יו"ר אשר ביטון, (בתמונה משמאל), ב"הטלת תפקיד" (מייד אסביר מה זה).

השר דודי אמסלם החליט לקדם את אשר ביטון לתפקיד מנכ"ל המשרד החדש, שקיבל בממשלה החדשה (עדיין אין שם מוכרז למשרד הזה. כנראה השם יהיה: "משרד הדיגיטל והסייבר הלאומי"). כך, שנוצר חלל בתפקיד הזה של יו"ר המועצה, עד שימונה יו"ר קבוע, עניין המתעכב בגלל ההסכם להקמת הממשלה, שבו מינויים בכירים יעוכבו כמה חודשים בגלל משבר הקורונה, ובכל מקרה, מינויים אלה ייעשו בהסכמה בין המפלגות הראשיות המרכיבות את הממשלה.

אני חייב לציין לזכותו של אשר ביטון, שבניגוד לנוהג הפסול והמתמשך של כל השימועים שהתנהלו ומתנהלים במשרד התקשורת בשנתיים האחרונות, שאת תגובותיי לשימועים גורסים שם במשרד "במגרסה של שמילה" - מייד עם קבלתן, במועצת הכבלים והלוויין - לא רק שלא גרסו את התייחסותיי לשימועים, אף השיבו להן לעניין. כ"כ המועצה בראשותו, הקשיבה והתייחסה ל"נציגי ציבור מוסמכים" דוגמת "המועצה לצרכנות", מה שלא קיים במשרד התקשורת עצמו, שלא סופר את הציבור ונציגיו המוסמכים ממטר, אפילו לא מסנטימטר. זה בהחלט יצויין כאן לחיוב ולזכותו. "קרן של אור באפלה", בכל הכאוס של התנהלות משרד התקשורת ו"הקליקה", וגם המועצה, כמעט בכל התחומים הרגולטוריים ובמיוחד בתקופת שיא המשבר של הקורונה. אולם, כעת הוא עזב, לטובת קידום במשרד החדש של השר דודי אמסלם.  

לכן, ביום 24.5.20 שלחתי את סדרת השאלות הדחופות הבאות לשר התקשורת, יועד הנדל:
"הנדון: בעיית מינוי מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין (עד לאיתור ומינוי יו"ר קבוע, או לחילופין העברת חקיקה ל"ברית המועצות" הכוללת את מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו - גם יחד). 
שלום רב,
1. ביום 17.1.18 חשפתי, שנתי שוברט [כיום: סגן מנהל מינהל הנדסה (ספקטרום)] לא עומד בתנאי הסף למינוי כחבר במועצת הכבלים והלוויין, כי הוא נמצא ערב פרישה לגמלאות ולכן אין לו את אופק השירות הנדרש.
זה כלל לא הפריע למנות אותו קודם לכן, כמ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, גם כן באי כשירות מאותה סיבה (כהונתו כמ"מ יו"ר הייתה די קצרה. הוא נבעט ע"י השר מהתפקיד, מסיבות קצת אידיוטיות, כי העז לקבל החלטה עצמית אבל נכונה אחת, שמילה מימוןשלא מצאה אז חן בעיני השר. שמילה מימון, (בתמונה משמאל), גרש אותו פיזית מהמשרדים של המועצה ותפס ממש פיזית את כסאו).

אולם, במציאות, הוא (שוברט) ממשיך לשרת במשרד התקשורת, הרבה אחרי מועד הפרישה המתוכנן שלו (שהיה אז) ואף השלים עם שמילה מימון, אחרי התרגיל המחפיר, שעשה לו במועצה [כשגרש אותו מהמשרד].

2. באותה כתבה אף ציינתי וחזיתי, כי נתי שוברט ימצא עצמו בטעות שוב כמ"מ יו"ר המועצה, אם ד"ר יפעת בן חי שגב תעזוב.

3. בהמשך חשפתי את התרגיל (כאן, כאן וכאן), שנדחף אז בעיקר ע"י שמילה מימון, להצניח את אשר ביטון הטירון במשרד (זה עתה הגיע מהאזרחות והיה בתקופת הניסיון שלו) לתפקיד של חבר מועצה, ללא כל עמידה בתנאי הסף והכישורים הדרושים, כדי שיקפוץ מיד אחר כך לתפקיד ממלא מקום יו"ר המועצה, וזה בדיוק מה שקרה.

אולם, בגלל שהוא לא עמד בתנאי הסף הוא התמנה ע"י השר בתרגיל עוקף קריטריונים חוק ותקנות בשם: "בהטלת תפקיד".

4. כעת, אשר ביטון עוזב (לקידום למנכ"ל במשרד חדש, שהשר בו הוא דודי אמסלם), ומה שצפיתי עם שוברט הבלתי כשיר בעבר, עלול להתרחש שוב כעת, בזמן שהוא לא ידוע, עד מציאת יו"ר קבוע למועצה (או לחילופין חקיקה, שתאחד את 2 המועצות המתחרות בעולם המדיה) והוא (שוברט) ימצא עצמו שוב מ"מ יו"ר המועצה (כי הוא נציג המשרד במועצה).

5. השאלה שנשאלת שם (ב-17.1.18) עדיין בתוקף: למה לא ממנים אנשים ראויים עם אופק שירות מתאים מקרב עובדי המשרד למועצת הכבלים והלוויין?

למה חייבים למנות אנשים, שלא עונים על הדרישות והקריטריונים (אחד שרק אתמול הגיע למשרד ואחד הנמצא ערב פרישה לגמלאות) לתפקיד החשוב והציבורי הזה?

6. יודגש, שהכול נראה כמו התעלולים של מימון שמילה, ביחד עם עוד בכירים במשרד, ויש לקוות, שהשר החדש ישים לזה סוף. יש להניח, שבימים אלה מנסים "לעבוד" גם עליו, כמו שעבדו על 2 קודמיו, בענייני מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין.

7. ממתין להתייחסות השר לסוגיה זו: מי עתיד להתמנות למ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, או לחילופין מדוע השר לא יקדם את חוק "ברית המועצות", חוק מוכן, שחקיקתו נדחתה כמה פעמים (מטעמים פוליטיים)?".

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שהסיכויים שאקבל תגובה הם כמו הסיכויים שאסע כעת לנתב"ג ואקח טיסה למאדים. די ברור למה.

המשמעות המשפטית והציבורית של אי מתן מענה לשאלותיי מנותחת בהרחבה כאן לרבות בנספח.

QUESTION FREE



 
 
Bookmark and Share