Telecom News - איגוד הביטקוין ופורום הבלוקצ'יין הישראלי דורשים את אישור צו איסור הלבנת הון

איגוד הביטקוין ופורום הבלוקצ'יין הישראלי דורשים את אישור צו איסור הלבנת הון

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> איגוד הביטקוין ופורום הבלוקצ'יין הישראלי דורשים את אישור צו איסור הלבנת הון
איגוד הביטקוין הישראלי ופורום הבלוקצ'יין הישראלי דורשים את אישור צו איסור הלבנת הון
מאת: מערכת Telecom News , 31.5.20, 14:28BITCOIN FREE
 
אי אישור הצו עוצר את תעשיית המטבעות הדיגיטליים בישראל. צו איסור הלבנת הון לחוק נותני שירותים פיננסיים אמור היה לעלות לדיון ב-2018, אבל הוקפא בשל פיזור הכנסת. כעת דורשים השחקנים המרכזיים בתחום להאיץ את אישור הצו. עדכון מ-26.8.20 בתחתית הכתבה.
 
מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי ויגאל נבו, מנכ"ל פורום תעשיית הבלוקצ'יין, פנו היום במכתב ליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת ולממונה על שוק ההון בדרישה לקדם במהירות את צו איסור הלבנת הון לחוק נותני שירותים פיננסיים, שהוקפא ב-2018.
 
 מני רוזנפלד: "לא מעט בנקים מערימים קשיים על מי שמנסה להפקיד כספים, שמקורם במטבעות דיגיטליים, בטענה, שקשה להם להתמודד עם הסיכון. הצו מגדיר בבירור מהי פעילות חשודה ומהי פעילות, שאין איתה בעיה.
 
ברגע שהצו הזה יעבור, תהיה הגדרה ברורה למי שאינו חשוד כלל והוא יוכל להפקיד את הכספים ללא שום בעיה. אך כיום, גם חברות לגיטימיות וגם אנשים, שאין איתם שום בעיה נתקלים בקשיים, מה שמונע מחברות לפעול בישראל ועלול להביא לבריחה של הון זר בתקופה לא פשוטה גם כך".
 
יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד: "העובדה, שמאז 2018 אין צו איסור הלבנת הון לתחום המטבעות הדיגיטליים, פוגעת שלא לצורך בתעשייה מתפתחת ובעשרות אלפי אנשים מידי שנה. לקוחות מתקשים לממש רווחים, ואולי חמור מכך, לא יכולים לשלם מס על רווחים. חברות, שגייסו כסף בצורה לגיטימית באמצעות קריפטו, מתקשות לשכור עובדים, משרדים או לשלם מס, וכל זאת בשל היעדר הצו.
 
היועמ"ש, בנק ישראל ושאר הרשויות, כולם מאוחדים בדעה אחת - יש צורך בפיקוח ואסדרה רשמיים, כדי שכולם ידעו מהו משטר הלבנת ההון ,שצריך לעמוד בו. כינון הכללים הללו יאפשר לנו ולשאר התעשייה להוכיח דה-פקטו, שאנו עומדים בכל הכללים הללו כבר היום, ולמנוע מהבנקים וגופים פיננסיים לחשוש שמא יש סיכון בקבלת הכספים, מה שיפתח את השוק, יאפשר הפקדת כספים, שמקורם בקריפטו ויאפשר לכולנו לפעול.
 
אנו יודעים, שהגורמים הרלוונטיים במשרדי הממשלה עושים ככל יכולתם, אבל העיכוב גדול מאוד ולכן יש צורך לפתור את הסוגייה בימים הקרובים, ולא לתת לשוק להישאר במצב הקשה בו הוא נמצא כבר למעלה משנה וחצי".
 
בין הדברים נכתב במכתב: "...צו איסור הלבנת הון, לחוק נותני שירותים פיננסיים, אשר נשלח לדיון בוועדת חוקה חוק ומשפט בשלהי 2018, טרם אושר, מצב הגורם לכך כי המערכת הבנקאית אינה מאפשרת פעילות של נש"פים רבים ומטילה דרישות בלתי אפשריות על אחרים, מה שמעצים את המשבר הכלכלי החמור גם כך, וגורם לעזיבת חברות לחו"ל ולנדידת הון זר אל מעבר לים. המדובר באישור של צו, שגובש תוך שקלול הערות הציבור והערות הגורמים המוסמכים, כבר לפני שנה וחצי, ואישורו המהיר יוביל לפתרון בעיה חמורה המקשה על הפעילות בישראל, ועל כן בקשתנו היא כי תכנס את הוועדה ותאשר את הצו...".

המכתב למשה ברקת הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון - כאן.
המכתב ליעקב אשר יושב הראש ועדת חוקה חוק ומשפט - כאן.

עדכון 26.8.20, 15:30: ח"כ שרן השכל פנתה לשר האוצר בשאילתה דחופה כדי להאיץ את צו-איסור הלבנת הוןלחוק הנש"פים,ף שהגיע לשולחן וועדת החוקה ב-2018 אך לא אושר בשל התפזרות הכנסת. קרוב לשנתיים, חוק הפיקוח נמצא בתוקף ביחס לנש"פים, מבלי שיש צו איסור הלבנת הון אשר חל עליהם. וכך יישום החקיקה תקוע, בדגש על חברות הפעילות בתחום הפינטק והמטבעות הדיגיטליים.
 
בתשובה לשאילתה מסר היום במליאה סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן: "הוצאנו טיוטה בנושא ואנו ממתינים להערות של ח"כ אבי ניסקורן וח"כ אמיר אוחנה".
 
ח"כ שרן השכל: "מאות חברות בישראל פועלות במצב בלתי אפשרי: החוק מחייב אותן להישמע להוראות צו, שלא קיים. לא מדובר בעניין שולי. צו לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, שאמור לשמור על הישראלים מפני שימוש בכספים המשמשים ארגוני פשיעה וארגוני טרור אמור היה להיות מאושר כבר ב-2018, לאחר שהחוק עצמו עבר כבר לפני 4 שנים. המצב הזה לא רק מסוכן, הוא גם פוגע בכלכלה. היעדר ההוראות המחייבות של הצו גורמת לבנקים רבים פשוט לסרב לקבל כספים באופן גורף, מה שמונע מסטארטאפים לגיטימיים לגייס הון, להביא אותו לישראל ולשלם באמצעותו משכורות ומיסים.
 
למרות המצב הבעייתי הזה, הצו עדיין לא הגיע לשולחן ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, מה שפוגע בכלכלה הישראלית ומונע יצירה של מקומות עבודה, שכה חשובים בימים אלה. מיטת הסדום של הבירוקרטיה הישראלית מחייבת סטארטאפים לציית להוראות צו שאינו קיים. כעת, סטרטאפים, שמנסים לגייס הון בחו"ל, נתקלים בבנקים, שלא מאפשרים להם להעביר כספים, כי יש לציית להוראות הצו. אבל הצו לא קיים. את המצב הבלתי אפשרי שנוצר צריך לפתור עכשיו".
 
מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "יש כאן מצב קפקאי, שלא מאפשר לעסקים לגיטימיים לפעול. צו איסור הלבנת ההון היה אמור להיות מאושר ב-2018, ובמקום זה מה שאנחנו מקבלים זה חסימות של המערכת הבנקאית. יש להביא את צו איסור הלבנת ההון לאישור ועדת החוקה עוד לפני פגרת הכנסת ולאשר אותו מיד".
  
 
 

 
 



 
 
Bookmark and Share