Telecom News - איך למנוע מנוכלים לבצע Ad Fraud ולבזבז לכם את כספי הפרסום במובייל?

איך למנוע מנוכלים לבצע Ad Fraud ולבזבז לכם את כספי הפרסום במובייל?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> איך למנוע מנוכלים לבצע Ad Fraud ולבזבז לכם את כספי הפרסום במובייל?
איך למנוע מנוכלים לבצע Ad Fraud ולבזבז לכם את כספי הפרסום במובייל?
מאת: אילן סגלמן, 1.6.20, 08:30אילן סגלמן יחצ

מפרסמים וחברות אד-טק חייבים להבטיח, שתקציבי הפרסום שלהם לא מבוזבזים על פעילות הונאה. 3 דרכים בהן ניתן לסייע לפרסומאים, מפרסמים ועסקים בזיהוי ומניעת הונאות Ad Fraud.

אנו חיים בעולם בו 4.78 מיליארד איש מחזיקים בסמארטפון. מדובר בכ-64% מאוכלוסיית העולם. לכן, לא פלא, שמותגים משקיעים רבות בפרסום במובייל. ב-2019 לבדה, ההוצאות על פרסום במובייל הגיעו ל-190 מיליארד דולרים והן צפויות להמשיך לעלות בשנים הקרובות ביתר שאת. ככל שההוצאות על פרסום במובייל עולות, כך גם שרלטנים ונוכלים מנצלים את הקמפיינים והתקציבים שלהם כדי להונות עסקים.

אחת הדרכים בהן פועלים נוכלים היא Ad Fraud (הונאת פרסום), בה נעשה שימוש בבוטים אוטומטיים, שלוחצים על הפרסומות וכך גורמים לעסק לשלם על קליקים וצפיות, שלא היו מעולם.

נוכלים גם יוצרים מצג שווא על התקנות של אפליקציות, שלמעשה, אינן מותקנות ע"י בני אדם. ההערכה היא, שעשירית מהתקציב, שמושקע בפרסום במובייל, אבוד עקב הונאות מסוג זה.

מפרסמים וחברות אד-טק חייבים להיות מסוגלים לאתר ולמנוע הונאות פרסום במובייל אך עליהם לבחון גם את אופן הטיפול בהן. קיימות טכניקות לזיהוי הונאה, שגורמות נזק רב יותר מתועלת, ויוצרות תוצאות חיוביות שגויות, בהן דווקא התעבורה הלגיטימית נחסמת. כלומר, הן גורמות לעסקים לפספס את ההזדמנות להגיע לקהלים בעלי ערך.

המפתח למלחמה בהונאות הפרסום הוא בשילוב של גישות, מקורות נתונים ומאפייני חיבור יחד. מודיעין IP היא חלק חשוב בתמהיל זה, שכן, הוא מסייע בזיהוי חיבורים, שעלולים להיות בלתי לגיטימיים, בין אם בנייד או בשולחן העבודה, מבלי להפריע לגישה. ערך זה חשוב אפילו יותר כשמשתמשים מתחברים מהמובייל דרך WiFi רוב הזמן מסיבות של מהירות, עלות ונוחות.
הנה 3 דרכים בהן ניתן לסייע לפרסומאים, מפרסמים ועסקים בזיהוי ומניעת הונאות Ad Fraud:
 
1. קבע את מיקום המשתמש
גאוגרפיה היא חלק מרכזי בזיהוי ומניעה של הונאה, ולכן בשכבת ההגנה הראשונה יש לקבוע במדויק את כתובות ה-IP של ארץ המוצא. הדבר מעצים מגוון טכניקות ניתוח, שיכולות לזהות הונאה אפשרית.

מפרסמים יכולים לזהות ולחסום קפיצות משמעותיות בנפח התעבורה ממדינות, שהקמפיין הפרסומי כלל לא ממוקד בהן ולסנן קליקים לא חוקיים או שקריים ממדינות בהן מוצרים ושירותים אינם זמינים.

בנוסף, רוב הקליקים האמתיים, שמביאים להתקנת אפליקציה, מתרחשים בסמיכות לקליק המקורי. אם 2 הפעולות הללו מגיעות ממקומות שונים, הדבר מצביע על פעילות הונאה אפשרית. זיהוי שיעור קליקים גבוה מכתובת IP אחת ספציפית, יכול גם לחשוף פעילות הונאה.

קיימים מספר מקורות של נתוני IP המספקים מידע חיוני זה על מיקום, אך מפרסמים צריכים לדאוג להשתמש במקור מדויק, שמתרענן באופן קבוע ולא להסתמך על נתונים, שפשוט מגרדים מרשומות באינטרנט.

כאשר המידע גרנולרי, לנתוני IP יש פוטנציאל לזהות את המיקום של כתובת ה-IP עד לרמה של שכונה בתוך עיר, מבלי לחשוף נתונים אישיים של המשתמש ומבלי לפגוע בפרטיותו. רמת פירוט זו פירושה, שניתן לאתר מיקומי אינטרנט מסוכנים כמו נקודות חמות ציבוריות של WiFi, קפה-אינטרנט ואוניברסיטאות או מכללות.
 
2. נתח מאפייני חיבור
אם משתמשים בהם נכון, נתוני IP יכולים לעזור גם בזיהוי מגוון מאפייני חיבור החיוניים לגילוי הונאה. לדוגמה, ניתן לקבוע את סוג הפרוקסי (proxy) שבשימוש ולהשתמש בו כדי להבדיל בין אלה המנסים להסוות את מיקומם לבין אלה המשתמשים בפרוקסי פשוט כדי לשפר את האבטחה.

עם מספר לא מבוטל של רמאים המשתמשים בפרוקסי, נתונים מסוג זה ממלאים תפקיד חיוני בהסרת מסכת האנונימיות שלהם ובנקיטת הצעדים הראשונים לזיהוי תעבורה לא לגיטימית.

אפשר לאתר חיבורים מקוונים חשודים אחרים כמו hosting  או דאטה סנטרים. התעבורה של משתמשי המובייל לא צריכה לבוא מסוגים אלה של מתקנים, שכן הם מהווים רק צינור דרכו התעבורה עוברת, ולכן אינטראקציות, שמקורן במתקנים הללו, עלולות להצביע על הונאה. ממרכזי hosting יכולה גם להופיע תעבורה גבוהה מכתובת IP אחת והתקפות הונאה מרובות IP, ששתיהן מצדיקות בדיקה נוספת.

שכבות מודיעין נוספות יכולות להבחין בין חיבורי WiFi ביתיים ועסקיים, ולזהות את ספק שירותי האינטרנט של המשמש. נתונים אלה מסייעים לחשוף חריגות בעת ניתוח דפוסי החיבור לאורך זמן.
 
3. נקוט פעולה בעת זיהוי תעבורה חשודה
מודיעין IP יכול להיות קו ההגנה הראשון מפני הונאות במובייל, אך זיהוי ומניעה יהיו יעילים יותר כאשר הם כוללים טכנולוגיות מרובות העובדות יחד כדי לפקח על התנהגות המשתמשים ולזהות חריגות או דפוסים חשודים. ניתן לשלב פרמטרים של נתוני IP כגון מיקום וסוג חיבור עם טכניקות אחרות כמו ניתוח התנהגות לזיהוי נוכלים פוטנציאליים וחסימת קליקים בסיכון גבוה בזמן אמת.

כל עוד ההוצאות על פרסום במובייל ממשיכות לגדול, נוכלים תמיד ימצאו דרכים חדשות לרמות מפרסמים ולבזבז להם את התקציב. ע"י יישום מודיעין IP, פרסומאים, מפרסמים וחברות אד-טק יכולות להוסיף נדבך נוסף לגילוי Ad Fraud, דבר המסייע להבטיח, שההוצאה משמשת למעורבות של משתמשים אמתיים ולא למטרת העמקת הכיסים של נוכלים.

מאת: אילן סגלמן, יוני 2020.
מנהל פיתוח עסקי ב-Digital Element ישראל.

CYBER FREE



 
 
Bookmark and Share