Telecom News - מש' התקשורת פרסם שימוע להגדרת קריטריונים במסגרת תהליך פרישת הסיבים

מש' התקשורת פרסם שימוע להגדרת קריטריונים במסגרת תהליך פרישת הסיבים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מש' התקשורת פרסם שימוע להגדרת קריטריונים במסגרת תהליך פרישת הסיבים
משרד התקשורת פרסם שימוע להגדרת קריטריונים במסגרת תהליך פרישת הסיבים
מאת: מערכת Telecom News, 11.6.20, 12:03FIBERS FREE
     
משרד התקשורת פרסם היום שימוע בו הוא מבקש לקבוע קריטריונים לאפיון רשת כבעלת קיבולת גבוהה מאוד, אולטרה רחבת פס. בכך מבקש המשרד לקבוע יעד לאיכות התשתית הנייחת ברשתות המתקדמות, שתיפרשנה בארץ.

בהמשך לקול קורא, שפרסם משרד התקשורת וגיבוש המדיניות לעניין חובות הפרישה של חברות התקשורת ברשתות אולטרה רחבות פס, מבקש המשרד להגדיר מהן רשתות אולטרה רחבות פס כשהחובות לעניין פרישת הרשתות תיקבע במסגרת מתווה הסיבים.

היעד של המשרד הוא פרישת רשתות רחבות פס המבוססות על תשתית סיבים עד לפתח יחידת הדיור (FTTH - Fiber to the Home) או באמצעות רשת קווית העומדת בקריטריונים, שהוגדרו בשימוע, לרשת בעלת קיבולת גבוהה מאוד.

בראייה צופה פני עתיד, הקמתן של רשתות המבוססות במלואן על סיבים אופטיים מבטיחה את היכולת להמשיך ולשדרג את רשתות התקשורת, בהתאם להתפתחות הטכנולוגית וצרכי משקי הבית. 

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת: "היום אנו מביאים בשורה לשוק התקשורת ולצרכנים בהצבת סטנדרט לתקשורת ביתית מתקדמת. לצרכן הישראלי מגיעה חוויית משתמש באיכות גבוה כמקובל במדינות המתקדמות בעולם. פרישת הסיבים תאפשר לתושבי ישראל להנות מפירות הטכנולוגיות המתקדמת בענף התקשורת, והדבר יהווה מנוע צמיחה לכלכלה, יגשר על מרחקים בין הגבולות והפריפריה למרכז. שימוע זה הואט התקדמות נוספת אל יעדים אלה".
 
הערת מערכת: התייחסות לספין הממוחזר הנוכחי, (היו שימועים בנושא בעבר), שמתקיים בגלל אי רצון לאשר לבזק פרישת סיבים לבתים ושדרוג הרשת לטכנולוגיית35B  ולכן עושים עוד שימוע כדי לדחות את ההחלטות ולהרוויח זמן עבור מתחרותיה של בזק ובראשן סלקום / IBC, תהיה בכתבה נפרדת.



 
 
Bookmark and Share