Telecom News - לא תוטל על הוט חובת פרישה בכל הארץ עבור רשת סיבים אופטיים חדשה

לא תוטל על הוט חובת פרישה בכל הארץ עבור רשת סיבים אופטיים חדשה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> לא תוטל על הוט חובת פרישה בכל הארץ עבור רשת סיבים אופטיים חדשה
משרד התקשורת: לא תוטל על הוט חובת פרישה בכל הארץ עבור רשת סיבים אופטיים חדשה 
מאת: מערכת Telecom News, 14.6.20, 14:18FIBERS FREE
 
מהן 4 ההמלצות העיקריות של הצוות הבין משרדי להקלה דרמטית על הוט? עדכונים בתחתית הכתבה.
 
הצוות הבין משרדי לבחינת מדיניות פרישת תשתיות תקשורת אולטרה רחבות-פס נייחות, שכולל נציגים ממשרדי התקשורת והאוצר ורשות התחרות, בראשות סמנכ"ל כלכלה ד"ר עופר רז-דרור, מונה כדי לבחון ולהגיש המלצות בדבר עדכון חובות הפרישה ו/או חובות אספקת השירות, שיחולו על בעלי התשתית ביחס לתשתיות אולטרה רחבות פס נייחות, ובדבר בחינת הצורך בכלים לעידוד פרישת תשתיות אולטרה רחבות פס נייחות באזורים, שבהם הומלץ לקבוע, כי אין בהם חובת פרישה.

בהמשך להמלצות, שפירסם הצוות להערות הציבור בקשר לחברת בזק ב-5.11.19 פרסם היום הצוות המלצות משלימות בנוגע לחובות הפרישה של הוט והיבטים נוספים, שמטרתם לאפשר ולעודד את השדרוג הטכנולוגי והתחרות בתחום.
 
כיום קיימת להוט חובת אוניברסליות בנוגע לפרישה ואספקת שירותים על גבי רשת הכבלים שלה. לעמדת הצוות, החלת חובה זו גם על רשתות חדשות מבוססות סיבים אופטיים עד לבית הלקוח, שתבקש הוט לפרוש (כלומר רשתות חדשות, שאינן מתבססות על רשת הכבלים של הוט), אינה מוצדקת ולא תאפשר להוט להציע שירות אולטרה רחב פס על גבי רשת סיבים. לכן הטלת חובה זו, לא תסייע ולא תעודד פרישה של רשתות מתקדמות, אלא תעכב אותן ותפגע בצרכן הישראלי.
 
לכן, מתוך רצון לאפשר לכל השחקנים בשוק התקשורת לפרוש תשתיות סיבים, ממליץ הצוות הבין משרדי לא להחיל על הוט חובת פרישה כלל ארצית של רשת סיבים חדשה. הצוות מבהיר כי בכל הנוגע להצעת שירותים על גבי רשת הכבלים הקיימת של הוט, חובת הפרישה שלה עומדת בעינה.
 
מדובר בצעד המאפשר ומעודד פרישת סיבים ושדרוג רשתות תוך שמירה על מבנה שוק תחרותי בר קיימא. הצוות סבור, שצעד זה יאפשר להוט להיות שחקן משמעותי בעולם הסיבים, ולכן מקדם את היעד של פרישת תשתיות מתקדמות בהיקף כלל ארצי, לטובת כלל הציבור בישראל.
 
עיקרי המלצות הצוות:

1) לא תוטל כל חובת פרישה על הוט עבור תשתיות מתקדמות, שאינן עושות שימוש ברשת הגישה הקיימת. הוט תידרש לאשר מול המשרד את התוכנית ההנדסית של הרשת המתקדמת, שבכוונתה לפרוש.  

2) לא יהיה כל שינוי בחובת הפרישה האוניברסלית הקיימת של הוט טלקום עבור שירותים הניתנים על בסיס רשת הכבלים של הוט. היה והוט תבחר לספק שירותים מתקדמים על גבי רשת הכבלים הקואקסיאליים שלה, ניתן יהיה לשקול שינויים בחובת הפרישה והכל בכפוף להצגת תכנית פרישה הכוללת משמעויות הנדסיות וכלכליות של התכנית למשרד ואישורה.

3) הוט תוכל להתמודד בהליכים התחרותיים לפרישת תשתיות מתקדמות, שאינן מתבססות על רשת הגישה הקיימת באזורי התמרוץ.

4) הוט תוכל לעשות שימוש בשירות BSA על גבי רשתות אולטרה רחבות-פס של מפעילים אחרים באזורים בהם מוטלת על מפעילים אלו חובת אספקת שירות BSA.  

הערות מערכת:
א. ניתוח של ההחלטות לגבי ההטבה המפליגה הזו, לכאורה, (שלא נעשתה ע"י נתניהו ופילבר, אלא ע"י יועז הנדל ונתי כהן) ייעשה בכתבה נפרדת. עדכון 17.6.20: ניתוח המסמך להלן - כאן.

באלי ציפורי פרסם כאן את הפוסט הבא, מלוווה בציוץ של "עד המדינה" שלמה פילבר (בתצלום כאן) בזו הלשון: "שלמה פילבר ממשיך לפרק את תיק 4000: לועג ל״אנשי המקצוע״ שהתנגדו למתווה שלו בעניין הסיבים האופטיים ולעיתון ״הארץ דה מרקר״ שתפר את התיק יחד עם הפרקליטות בצורה פלילית.
*******************************************************
שלמה פילבר עושה זאת שוב: בציוץ המצורף הוא לועג בצדק ל״גורמי המקצוע״ במשרדי האוצר התקשורת, לועג בצדק למבקר המדינה ולועג בצדק לעיתון ״הארץ דה מרקר״ הבזוי (הוא מתכוון בעיקר לנתי-ק*י טוקר) שהפך את המתווה שלו בפריסת הסיבים האופטיים למושחת (וגם אחר כך זה נכנס בפועל לכתב האישום נגד נתניהו).

המתווה שהציע בזמנו פילבר עלה פחות למדינה בהטבות והיה חוסך כמעט 4 שנים בעיכוב פיתוח תשתיות האינטרנט בישראל, נזק של מיליארדי שקלים. עכשיו המדינה מעניקה הטבות אדירות לבזק ולהוט כדי שיואילו בטובן לפרוש סיבים אופטיים ונתי-ק*י טוקרים לא אומרים שזו שחיתות.

על הנזק העצום למשק הישראלי חתומים ״גורמי המקצוע״ (הרן לבאות בעיקר), מבקר המדינה (יוסף שפירא) ועיתון ״הארץ דה מרקר״. אותם צריך לתבוע.

לפני שבועיים כתבתי על כך טור ב״מעריב״." 

ג. גד פרץ מגלובס פרxם כאן מאמר תחת הכותרת: "המדינה מבקשת דחייה במתן תשובה בסוגיית ההפרדה המבנית בבזק
הצוות הבינמשרדי העוסק בנושא מתקשה להגיע להסכמות על מתווה הפרדה והיום הוחלט לבקש דחייה נוספת מבג"ץ".

עדכון 14.6.20, 21:33: שר התקשורת יועז הנדל בתגובה להקלה המפליגה, לכאורה, להוט (שיש כאן למעלה):
"היום החלטתי לקדם מתווה סיבים, שיצעיד את ישראל לעשור הבא, וימחק פיגור של עשור מהמדינות המתקדמות בעולם. מה זה אומר? אם היום אתם גולשים בבית במהירות של עד 40 מגה או עד 200, אז עם סיבים תגלשו במהירות של עד אלף מגה. יש אזורים בהם יפרסו סיבים בכל מקרה. אלה אזורים משתלמים כלכלית: במרכז הארץ ובאזורי בניה רוויה.

העיקרון שלי הוא להמשיך בפריסה באזורים הכדאיים אבל לדאוג לא פחות לאזורי הגבולות של המדינה. וכך, סיבים אופטיים יהיו במרכז ובבנייני קומות בבאר שבע וחיפה אבל במקביל באותו זמן תהיה פריסה בחולות חלוצה, אילת, הערבה, צפון ים המלח, בקעת הירדן רמת הגולן, אצבע הגליל, ערמאשה והגליל העליון.

קראתי כבר הבוקר ביקורת על שיקולים אידאולוגיים ולא כלכליים שלי.
אז קודם כל האידאולוגיה חשובה וגם כלכלה. אין בזה סתירה. כלכלה היא פתיחת הפקק, לאפשר לחברות הגדולות לפרוס ברחבי הארץ. ציונות בעיני היא להכניס שיקולים של עדיפות לאומית בתשתיות מתקדמות. שהספר יהפוך למרכז והתשתיות ימשכו אוכלוסייה לצאת מגבולות המרכז. אני מעריך, שאם התהליך יתרחש כמתוכנן בשנתיים הקרובות מרבית תושבי ישראל וביניהם יישובי הספר ירגישו בשינוי דרמטי. נבחרתי כדי לעשות. מתחילים מהגבולות".

הערת מערכת: השר מתחמק מלהשיב מה זה ההקלות הבלתי סבירות, לכאורה, להוט והעיקר: הוא בכלל לא מסביר מי ישלם עבור הפרישה לפריפריה. האם דיבר עם שר האוצר ויש לו כסף למיליארדים הדרושים לפרישת סיבים לפריפריה? בקיצור עוד ספין שקרי של השר.
 
 



 
 
Bookmark and Share