Telecom News - בעליה ומנהליה של חברת טריפל סי נדונו לעבודות שירות בשל תיאום 4 מכרזים

בעליה ומנהליה של חברת טריפל סי נדונו לעבודות שירות בשל תיאום 4 מכרזים

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> בעליה ומנהליה של חברת טריפל סי נדונו לעבודות שירות בשל תיאום 4 מכרזים
ניתן גזר דין: בעליה ומנהליה של חברת טריפל סי נדונו לעבודות שירות ולקנסות בשל תיאום 4 מכרזים
מאת: מערכת Telecom News, 15.6.20, 12:40רמי נחום

העונשים והקנסות נגזרו על סמנכ"לית המכירות לשעבר בחברת טריפל סי חסיה נחום בבלפר ועל רמי נחום הבעלים והמנכ"ל של חברת טריפל סי.

ב-9.9.19 דיווחנו על פרטי ההרשעה בתיאום מכרזים למכירת שרתי מחשוב ע"י חברת טריפל סי - כאן.
     
כעת, ניתן גזר דין: בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופטת חיה זנדברג) גזר אתמול על חסיה נחום בבלפר, סמנכ"לית המכירות לשעבר בחברת טריפל סי מחשוב, עונש של 7 חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות ותשלום קנס בסך 50,000 ש"ח.

כן גזר בית המשפט על רמי נחום, (בתמונה), הבעלים והמנכ"ל של חברת טריפל סי, עונש של חודש מאסר, שירוצה בעבודות שירות ותשלום קנס בסך 100,000 ₪ ומניעות מלכהן כדירקטור במשך 5 שנים. על חברת טריפל סי גזר בית המשפט קנס של 200,000 ש"ח.
 
הנאשמים הורשעו בכך, שתיאמו 4 מכרזים למכירת שרתי מחשוב בין השנים 2010 ועד 2012. רמי נחום הורשע בעבירה של אי פיקוח ומניעת עבירות ע"י התאגיד.
 
4 המכרזים נערכו ע"י חברת בזק וחברת החשמל וערכם המצטבר עמד על מספר מיליוני ש"ח. כן הרשיע בית המשפט את הנאשמים בכך, שקיבלו במרמה את הזכייה ב-2 מכרזים, שערכה חברת החשמל.
 
בעקבות התיאומים ובהתאם להם, באחד מהמכרזים זכתה חיון (חברה העוסקת אף היא בתחום אספקת שרתי מחשוב) לאחר שטריפל סי הגישה למכרז הצעה למראית עין וב-3 המכרזים האחרים (מכרזי חברת החשמל) זכתה טריפל סי לאחר שחיון הגישה למכרזים הצעות למראית עין.
 
בית המשפט ציין, שדפוס הפעולה השיטתי, שחזר על עצמו, ההיקפים הנכבדים של המכרזים והעובדה, שכולם עוסקים בגופים ציבוריים, נשקלו כנסיבות לחומרה. כך, גם התנהלותם של הנאשמים, שניסו להסוות את התיאום ולמנוע את גילויו לאחר שבמהלך אחד המכרזים הוגשו בטעות 2 ההצעות המתואמות באותה המעטפה.
 
בית המשפט חזר וקבע: "הענישה הנוהגת מחייבת על דרך הכלל הטלת עונש מאסר בגין העבירות החמורות לפי חוק התחרות הכלכלית".

בית המשפט קבע, שהמקרה הנוכחי נמנה על החריגים לכלל ומצא לנכון לקבוע מאסר, שירוצה בדרך של עבודות שירות. זאת בעיקר בשל 3 נסיבות ייחודיות אותן שקל לקולא:

העובדה שמדובר בשוק ייחודי בו חברת חיון חויבה לרכוש את המוצרים שסיפקה מחברת טריפל סי,
חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות העומד על 8-10 שנים,
סיומו של ההליך הפלילי נגד שותפיהם של הנאשמים לתיאום בעיכוב ההליכים ובהפסקתם.
 
כן שקל בית המשפט לקולא את נסיבותיהם האישיות של הנאשמים ואת נטילת האחריות על מעשיהם.
 
את הרשות ייצגה בתיק עו"ד עדי גנוט.



 
 
Bookmark and Share