Telecom News - מש' הכלכלה והתעשייה והאוצר מציעים תמרוץ לעסקים לחיבור לסיבים אופטיים

מש' הכלכלה והתעשייה והאוצר מציעים תמרוץ לעסקים לחיבור לסיבים אופטיים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מש' הכלכלה והתעשייה והאוצר מציעים תמרוץ לעסקים לחיבור לסיבים אופטיים
משרדי הכלכלה והתעשייה והאוצר יוצאים בתוכנית תמרוץ לעסקים לחיבור לסיבים אופטיים בתקופת הקורונה
מאת: מערכת News Telecom, 18.6.20, 12:08FIBERS FREE
 
המענקים, שיינתנו ע"י הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה, יסייעו לעסקים, שיקדמו את שדרוג תשתיות התקשורת שלהם. העלות התקציבית היא 20 מיליון ₪.
 
הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר מקדמים 3 תוכניות לתמרוץ וסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים בתקופת הקורונה. התוכניות תפורסמנה בימים הקרובים באתר הסוכנות לעסקים. בין התוכניות: חיבור עסקים לסיבים אופטיים.
 
תכנית מענקים למימון חיבור עסקים לתשתית תקשורת מתקדמת מבוססת סיבים אופטיים (FttH-Fiber to the home):
 
משבר הקורונה הבליט את הצורך בקיומן של תשתיות תקשורת איכותיות, מהירות ואמינות, שתאפשרנה עבודה מרחוק במגוון ענפי המשק. המעבר לעבודה מרחוק ע"י מרבית המשק הוביל לגידול בצריכת האינטרנט הביתי במהלך המשבר, שיצר עומסים רבים, ותלונות על נפילות חוזרות ונשנות בתשתיות האינטרנט.
 
המציאות החדשה והחשש מהתפרצות גל נוסף של קורונה, הובילו להאצת תהליך השיפור של תשתיות התקשורת בישראל. השימוש בתשתיות תקשורת מתקדמות יסייע לעסקים לקיים ולהרחיב את הפעילות הדיגיטלית, באופן שבו גם אם יידרשו להפעיל את העסק מרחוק, תשתיות התקשורת יאפשרו המשך פעילות תקינה.
 
כבלי סיביים אופטיים מאפשרים להעביר כמות גדולה של נתונים במהירות ואמינות גבוהות. נכון להיום, תשתית ה-FttH היא טכנולוגיית התקשורת הנייחת המתקדמת ביותר, והיא מאפשרת חיבור יציב, מהיר וסימטרי.
 
תשתית מבוססת סיבים אופטיים בתצורת FttH תוכל לשדרג את מהירות הגלישה של העסקים עד ל-1,000 מגה לשנייה, שתאפשר, בין השאר, שימוש חלק ויציב באפליקציות שיחות ועידה למיניהן, עבודה מרחוק במערכות מורכבות המותקנות באתרים מרוחקים, ומתן שירות אפקטיבי מרחוק ללקוחות.
 
במסגרת התכנית, שעלותה התקציבית עומדת על 20 מיליון ₪, העסקים יקבלו מענק בגובה 1,000 ₪ כולל מע"מ עבור כל חיבור לתשתית FttH שבוצע החל מאפריל 2020 ורק עבור תכנית, שעלותה החודשית אינה עולה על 250 ₪.
 
עסקים המעוניינים להגיש בקשה למענק ימלאו טופס דיגיטלי באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, כאשר עם שליחת הטופס, יקבל העסק באמצעות מייל "אישור זכאות", שיעמוד בתוקף  עד לתאריך 30.9.20. המענק יינתן באופן רטרואקטיבי כנגד הצגת חשבוניות.



 
 
Bookmark and Share