Telecom News - זהירות: האפליקציה הוויראלית FaceApp - האם היא מאתגרת את הפרטיות?

זהירות: האפליקציה הוויראלית FaceApp - האם היא מאתגרת את הפרטיות?

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> זהירות: האפליקציה הוויראלית FaceApp - האם היא מאתגרת את הפרטיות?
זהירות: האפליקציה הוויראלית FaceApp חזרה - האם היא מאתגרת את הפרטיות שלנו?
מאת: מערכת Telecom News, 22.6.20, 16:30CYBER FREE
 
האפליקציה חזרה להציף את הרשתות החברתיות בתמונות כבני המין השני. אבל מה לגבי אבטחת המידע שלנו? איזה מידע האפליקציה הרוסית אוספת אודותינו, מה היא עושה איתו, למי יש גישה והאם אפשר למחוק מידע שכבר נאסף?
 
FaceApp היא אפליקציה סלולרית למכשירי iOS ואנדרואיד, (יש פילטרים הדורשים תשלום), שפותחה ע"י חברת מעבדה אלחוטית רוסית, שמשתמשת בטכנולוגיית רשת עצבית כדי ליצור אוטומטית טרנספורמציות ריאליסטיות מאוד של פנים בתצלומים. האפליקציה יכולה להפוך פנים כדי לגרום לחיוך, להראות צעיר יותר, להראות מבוגר וכעת לשנות מגדר.
 
בשנה שעברה היא הראתה כיצד נראה כמבוגרים בכמה עשרות שנים, הפעם האפליקציה חזרה עם פילטר חדש שמחליף את המין שלנו והרשתות החברתיות גועשות ומוצפות מחדש בתמונות.

האפליקציה אמנם מהנה ומפתיעה אותנו עם התמונות, שהיא יוצרת עבורנו, אבל מה לגבי אבטחת המידע שלנו? האם היא מאתגרת את הפרטיות שלנו?

השאלות החשובות הן איזה מידע האפליקציה הרוסית אוספת אודותינו, מה היא עושה איתו, למי יש גישה והאם אפשר למחוק מידע שכבר נאסף?

בחברת אבטחת המידע ESET בישראל מציינים:

מתן הרשאה לחברה זרה לגשת אל אלבום התמונות שלנו או בעצם להיות בעלת גישה למיליוני תמונות פנים של משתמשים ברחבי העולם היא בעייתית ואף עלולה להיות מסוכנת. העובדה, שחברה זרה מחזיקה בתמונות והרשאה לאלבומי התמונות יכולה להיות מדאיגה בכל הקשור לנושא של פרטיות.

הבעלים של האפליקציה יכולים לעשות שימוש בתמונות כמאגר רחב, שיהווה בסיס איתן לשכלול מערכות לזיהוי תווי פנים ואף לעמוד במרכז ושל סחר נתונים בין מדינות זרות.

המשתמשים, למעשה, מניחים, שעיבוד של התמונות מתבצע על גבי המכשיר עצמו, אך הוא, למעשה, מתבצע ב"ענן". כלומר, בשרתים של המפתחים של האפליקציה, ואין שום אינדיקציה לדעת מה הם עושים עם כל התמונות השמורות אצלם.

בנוסף, האם אנו יכולים לדעת בוודאות שכאשר ביקשנו למחוק תמונה מסוימת שלנו, היא אכן נמחקה?

אנו כבר, אמנם, מבינים זאת יותר ככל שחולף הזמן, אבל חשוב לזכור, שבד"כ כששירות ניתן בחינם אנו מוותרים על חלק מפרטיות המידע שלנו.

ג'ק מור מומחה אבטחת המידע של ESET: "בכל פעם שאנו משתמשים במוצר בחינם, חשוב וכדאי, שנשאל את עצמנו, מה הבעלים של המוצר מרוויחים מזה או כיצד הם עושים את הכסף שלהם. תמיד מומלץ לקרוא את הסכמי הפרטיות של החברות ולנסות להבין ולראות את התמונה המלאה יותר".
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share