Telecom News - חופש גדול וריחוק חברתי: כיצד ניתן לשמור על בטיחות הילדים באינטרנט?

חופש גדול וריחוק חברתי: כיצד ניתן לשמור על בטיחות הילדים באינטרנט?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות הפורומים והבלוגוספרה >> חופש גדול וריחוק חברתי: כיצד ניתן לשמור על בטיחות הילדים באינטרנט?
חופש גדול וריחוק חברתי: כיצד ניתן לשמור על בטיחות הילדים באינטרנט?
מאת: מערכת Telecom News, 30.6.20, 14:15CYBER FREE

הקיץ הגיע ומאות אלפי ילדים ובני נוער יצאו לחופש הגדול. לצד הגבלות וריחוק חברתי בתקופת הקורונה, ניתן לשער, שרובם יבלה חלק ניכר מהזמן החופשי מול המסכים. 4 טיפים איך שומרים על הילדים מפני הסכנות והאיומים ברשת.
 
החברה בה אנו חיים היום, נגישה למידע אונליין וגם הילדים והצעירים יותר מאמצים את הטכנולוגיה ומשחקים במשחקים ברשת. בעוד הילדים ברי מזל לגדול בעולם בו הגישה למידע היא בקצות האצבעות, יש גם סיכונים, שההורים חייבים להיות מודעים להם, ועליהם להשקיע משאבים ומאמצים להגן על ילדיהם מסכנות שבדרך.

לפי דו"ח האינטרנט של בזק 2019-2010:
  • גיל 10 הוא הגיל הממוצע בו מקבלים הילדים סמארטפון.
  • ילדים בגילאי 8-12 מבלים כ-4 שעות בממוצע בגלישה בסמארטפון או במחשב.
  • 95% מההורים מפחדים, שהילדים שלהם יפגעו ברשת מהטרדה מינית, שיימינג, חרם או הפצת מידע אישי.
להלן 4 טיפים ונושאים ממומחי חברת אבטחת המידע ESET, שכדאי לדון בהם עם הילדים הצעירים:
 
הגנה על הסיסמאות האישיות: הגנה על מידע אישי היא חיונית בסביבת האונליין. מומלץ לדבר עם הילדים כיצד לבחור סיסמה איכותית, שהיא אינה "סיסמה 123". טיפים כיצד לבחור סיסמה בטוחה ניתן למצוא בכתבה - כאן.
 
זהירות מזרים: ממש כמו בחיים האמתיים, גם בעולם המקוון חשוב להדריך את הילדים כיצד להתייחס לזרים ברשת. חשוב להבהיר להם, שגם באינטרנט, מדברים רק עם אנשים, שמכירים בחיים האמיתיים. יש לזה רובד נוסף - גם אם הילדים מכירים את מי שהם מדברים איתו, חשוב להסביר להם, שאנשים הם לא תמיד מי שהם אומרים שהם וללמד אותם כיצד להיזהר מפרופילים מזויפים.

ברשתות חברתיות, שמאפשרות זאת (למשל טיקטוק ואינסטגרם), יש להקפיד שלילדים יהיו חשבונות פרטיים המאפשרים גישה וצפיה רק לחברים מאושרים.
 
תוכנות זדוניות: שומעים על תוכנות זדוניות ללא הרף בתקשורת, וייתכן שזה נראה ונשמע כמו מילה מפחידה. עם זאת, יש צעדים פשוטים, שכל משפחה יכולה לנקוט כדי להגן על עצמה. לדוגמה, בעת הורדת תכניות חדשות לצפייה, ההורים צריכים ללמד את ילדיהם להשתמש באתרים הרשמיים של התכנים במקום באתרי צד שלישי.

חשוב גם ללמד את הילדים לעצור ולחשוב לפני לחיצה על קישורים, שחלקם עלולים להיות מטעים, במיוחד במשחקים מכוונים היכולים גם להוביל לבזבוז כספים מכרטיס האשראי המשפחתי ע"י רכישות של פריטים שונים במשחק.
 
יצירת מערכת יחסים דו כיוונית: בהתאם לגיל הילדים, הם עלולים לחשוב, שהם יודעים יותר על הזירה הדיגיטלית מאשר המבוגרים. אם הם רוצים חשבון במדיה חברתית, שאתם אינכם מרגישים, שהם מוכנים לו, אל תאמרו קודם "לא" אלא התחילו דיון.

הקפידו להקשיב לטיעונים שלהם אך הסבירו, שבעוד שקיימת אפשרות, שאתם אכן יודעים פחות מהם כיצד המדיה המדוברת עובדת, יש לכם מידע והבנה רבה יותר לגבי הסיכונים. הדבר הכי חשוב - שימרו על תקשורת פתוחה עם הילדים. ככל שהם ישתפו אתכם יותר, תוכלו להיות מעורבים יותר ועם אצבע על הדופק.

הסיכונים הם מכל עבר וצריך להיות מעודכן כדי להיזהר. כעת בחופש הגדול אליו יוצאים הילדים, כדאי לשים לב מה הם עושים ברשת ושהם אכן בטוחים.
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share