Telecom News - הסטארטאפ Sealartec יאפשר במערכת רובוטית מהפכת כלי שייט אוטונומיים

הסטארטאפ Sealartec יאפשר במערכת רובוטית מהפכת כלי שייט אוטונומיים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ Sealartec יאפשר במערכת רובוטית מהפכת כלי שייט אוטונומיים
הסטארטאפ הישראלי Sealartec יאפשר ע"י מערכת רובוטית את מהפכת כלי השייט האוטונומיים
מאת: מערכת Telecom News, 1.7.20, 13:48SEALARTEC
 
השימוש בכלי שייט בלתי מאוישים הולך וגובר למגוון שימושים כמו מחקר, אבטחת נכסים ימיים ותמיכה באסדות גז ונפט. הסטארטאפ פיתח מערכת רובוטית להשקה ושליה (Launch & Recovery) של כלי שייט בלתי מאוישים.
 
הסטארטאפ הישראלי Sealartec השלים בהצלחה ניסוי מלא במערכת מהפכנית להשקה ושליה (Launch & Recovery) של כלי שייט בלתי מאוישים בים. במהלך סדרת ניסויים, שנערכה בשבועות האחרונים בחוף הצפוני של ישראל, Sealartec הדגים את יכולות המערכת הייחודית שלו לביצוע השקה ושליה באופן אוטונומי של כלי שייט לא מאויישים בתנאי ים קשים ותוך כדי תנועה. הפתרון של הסטארטאפ מאפשר, למעשה, את השימוש בכלים אלו מאניות ואסדות ובכך פותח את שוק כלי השיט הרובוטים לכלל הפלטפורמות הימיות בעולם.
 
הניסוי נערך בתנאי ים קשים מספינת המחקר של המכון לחקר ימים בתנאים זהים לקיימים בשוק, כאשר הסירה, שאותה 'אספה' המערכת של הסטארטאפ, הייתה ‘mono-hull’ קלאסית מהירה ונשלטת מרחוק.
 
Sealartec פועל במסגרת חממת Incubit, המשקיעה בחברות deep-tech בשלבים מוקדמים. מייסדי החברה הם אמיתי פלג, מנכ"ל, ואלון כהן, CTO.
 
הדרישה לשימוש בכלי שייט בלתי מאוישים בים הולכת וגדלה בקצב מהיר. כלי שייט כאלה מבצעים מגוון רחב של פעילויות כגון מחקר וסריקות, תמיכה באסדות קידוח גז ונפט ואבטחה של נכסים ימיים. עם זאת, תהליך ההשקה והשליה שלהם מאוד מסובך, מסוכן ומוגבל בכפוף למצב הים. הסיכון הממשי לצוותים ולציוד פוגע משמעותית ביעילות השימוש בכלי שייט בלתי מאויישים, עד כדי אי שימוש מוחלט.
 
במקביל, שוק כלי השייט המאויישים, מאותגר גם הוא בתחום ההשקה והשליה כאשר אנשי הצוות מסכנים עצמם ואת כלי השיט במהלך הפעילות. לא פעם אנשי הים יבחרו לוותר על הורדת סירה למים כאשר הים סוער כדי להמנע מתאונות בתהליך הההשקה והשליה עצמו.
המערכת של הסטארטאפ נותנת מענה גם לשוק זה כאשר כלי שיט מאוייש יחזור לאנית האם שלו או לאסדה ללא מעורבות יד אדם, ובתנאי ים קיצוניים יותר. שוק זה קיים וגדול ובעל צורך אמיתי בפתרונות.
 
הסטארטאפ פיתח מערכת חדשנית רובוטית להשקה ושליה של כלי שייט בלתי-מאוישים, עם טכנולוגיה מבוססת פטנט בתחום הרובוטיקה והאלגוריתמיקה. האתגר הגדול ביותר בתהליך זה הוא יכולת הלכידה של סירה ע"י הרובוט בתנאי ים קשים. הסטארטאפ הישראלי הוא היחיד בעולם, שמצא פתרון לכידה העובד בכל מצב ים.
 
בזכות זאת, המערכת מסוגלת לאסוף ולהשיב כל כלי שייט, מאויש או בלתי מאויש, עד למצב ים בדרגה 6 (גלים בגובה 4מ'). היא כוללת מערכות רובוטיות המבצעות את כל הפעולות, שביצעו עד כה מפעילי כלי השיט באופן אוטונומי. יכולת זו מאפשרת איסוף בטוח גם בתנאי ים קשים מאוד ובזמן תנועה, בסטנדרט בטיחות גבוה יותר.
 
אמיתי פלג, מנכ"ל סילארטק: "התעשיה הימית העולמית צמאה למעבר מאסיבי לשימוש בכלי שיט רובוטים וחברות רבות אף מיצרות כלי שיט אוטונומים כאלה. החוליה החסרה בשרשרת, שתאפשר לשוק הזה להאיץ קדימה, היא היכולת לנהל את ההשקה והשליה (Launch & Recovery) של הכלים האלוהבכל מצב ים אל פלטפורמות האם שלהם, אניה או אסדה. את החולייה הזו מספק היום סילארטק, ברמה הגבוהה ביותר שיש. מהפכת כלי השיט הרובוטים בעולם הים היא אפשרית, והיא מתחילה עכשיו".

סרטון מהניסוי - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share