Telecom News - פרטנר מובילה בהפרש קטן מול כל מתחרותיה בתחום "חוויית השימוש בסלולר"

פרטנר מובילה בהפרש קטן מול כל מתחרותיה בתחום "חוויית השימוש בסלולר"

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פרטנר מובילה בהפרש קטן מול כל מתחרותיה בתחום "חוויית השימוש בסלולר"
מחקר טרי לתחילת יוני 2020 של חברת המחקר הבריטית Opensignal מציב את פרטנר במקום ראשון מול כל מתחרותיה האחרות בתחום חוויית השימוש בסלולר, על פי כל הקריטריונים, שנבדקו במחקר. פלאפון די צמודה אליה וסלקום נמצאת ממש בתהום. מתי נקבל מדידות כאלו ממשרד מהתקשורת הישראלי (או מחברת מחקר ישראלית)? הצגת גרפים ותרשימים של ההשוואות בתחום הביצועים.
מאת: אבי וייס, 2.7.20, 20:50

חברת המחקר הבריטית Opensignal ביצעה (בפעם הראשונה בהיסטוריה שלה) מחקר מקיף על הרגלי השימוש של הסלולר בישראל. התוצאות מאוד מענייניות ונמצאות כאן במלואן - למתעניינים. 

התוצאות המסכמות בכל התחומים של השימוש הסלולרי וחווית השימוש הסלולרי של 5 הספקים הסלולריים המרכזיים בישראל רוכזו בטבלה המוצגת כאן (Winner זה הזוכה במקום הראשון באופן ברור, Draw זה נתונים טובים, אבל לא מקום ראשון, כי יש כמה קרובים למקום ראשון וקשה להכריע מי מהם ראשון...):
תוצאות מסכמות סלולר ישראלי

בתחום המאוד מעניין של ביצועים בערוץ היורד יש יתרון קטן ביותר, ממש זעיר, של פרטנר מול פלאפון:
ביצועים בערוץ היורד

בתחום הביצועים בערוץ העולה פלאפון מובילה אופן ברור:
ביצועים הערוץ העולה

אם במקרה התוצאות של המחקר לא מדברות אליך, כי את\ה סובל מחוויית שירות ירודה בסלולר המלווה בניתוקים, ואת\ה לקוח של פלאפון וסלקום, אין מה לרוץ ולהתלונן ומומלץ קודם לקרוא את הכתבה המסבירה למה יש קשיים וניתוקים, שימשכו עד ספטמבר 2020 (כולל): "צפו לקשיים בקליטה ברשתות הסלולר של פלאפון וסלקום והחברות הרוכבות!".

למה אין נתונים כאלה מפורטים ממשרד התקשורת הישראלי?

התשובה ברורה: אי מילוי החלטות ממשלה בתחום השקיפות בענייני הסלולר:
יש כמה החלטות ממשלה בנושא ואביא את העיקריות:
1)  "הגדלת השקיפות והיעילות הכלכלית בתחום ניהול התדרים" - כאן
הסעיף המרכזי בהחלטה מצוי כאן:
שקיפות

2"הגברת התחרות בענף הסלולר"כאן
הסעיף המרכזי בהחלטה מצוי כאן:
שקיפות 2

אין השוואות תקופתיות של מחירים, אין נתוני רמת השירות ואין נתוני מחירים. יש רק פירוט שנתי של התלונות והעיצומים הכספיים שהוטלו. 

יש מדינות, שאת נושא "רמת השירות" \ "חוויית השימוש" מבצע הרגולטור לתקשורת בעצמו, או באמצעות חברת מחקר (למשל בבריטניה מבצעת זאת עבור הרגולטור לתקשורת - Ofcom -  חברת מחקר בריטית בשם SamKnows, שזכתה במכרז).

בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם (דוגמת אוסטרליה, ניו-זילנד), זה מבוצע גם כן ע"י אותה חברת מחקר בריטית (שנבחרה לבצע זאת עבור ה-FCC).

בארה"ב זה מבוצע גם ע"י חוקרים עצמאיים, למשל המחקרים השוטפים של חברת Opensignal, שפרסמה (כאן) לציבור בארה"ב, את דו"ח "חוויית השימוש" ברחבי ארה"ב בתחום הסלולר דור 5, עם נתונים נכונים לתחילת יוני 2020. מומלץ לקריאה לכל אחד, איך מציגים נתונים השוואתיים כאלה מאירי עיניים לציבור הרחב, מה שאין בכלל בישראל, בגלל רשלנות משרד התקשורת, שעובד עבור החברות ולא עבור הציבור.  

SMARTPHONE FREE

 
עדכון 27.12.20: משרד התקשורת פרסם (כאן), משום מה לא באתר המשרד, מכרז פומבי למערכת DRIVE TEST לבחינת ביצועי רשתות סלולר. עד סוף 2021 (אם המכרז יתקדם ויתממש, ללא עיכובים של עררים בבתי המשפט), תהיה למשרד התקשורת היכולת לבדוק ביצועי רשתות הסלולר בישראל, לראשונה בתולדות המשרד. 



 
 
Bookmark and Share