Telecom News - עוד תכנית הזויה שדחף מש' התקשורת למש' האוצר לגבי (אי) פריסת הסיבים

עוד תכנית הזויה שדחף מש' התקשורת למש' האוצר לגבי (אי) פריסת הסיבים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> עוד תכנית הזויה שדחף מש' התקשורת למש' האוצר לגבי (אי) פריסת הסיבים
משרד האוצר נכשל ביחד עם משרד התקשורת מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת בתכניות לפריסת סיבים לבתים. זה החל ברעיון של IBC\אנלימיטד וכעת ממשיך בטיוטת חוק ההסדרים למשק ל-2020. בפרק התקשורת קיבצו את כל הרעיונות ההזויים של ד"ר עופר רז-דרור בשליחות של סלקום \ IBC. אפילו את היקף חובת הפריסה של סיבים לבזק לא הכניסו בהצעה (אחרי שביטלו להוט את חובת הפריסה הזו). אז מי יפרוס סיבים בכל הארץ ובמיוחד בפריפריה ובספר? כנראה רק סלקום \ IBC בדימיון של כותבי המסמך ההזוי הזה, שהסתמכו על ההזיות של ד"ר עופר רז-דרור.
מה לא בסדר בהצעת האוצר? - הכל.

האם אין תחתית לתהום של הטמטום, הביזיון והכאוס, שכל נושא פריסת הסיבים הפך ושימשיך להיות, על פי ההצעה המטורפת הזו, "העסק הפרטי" האישי של ד"ר עופר רז דרור, בשליחות סלקום \ IBC? חברים יקרים באוצר: אתם הייתם בכלל בהכרה, או אולי תחת השפעת סמים (כהכנה לקראת הלגליזציה של המריחואנה), כשכתבתם את ההצעה הזו?
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 4.7.20, 18:06ד"ר עופר רז דרור

לפני שאתם קוראים את החשיפה כאן, אני ממליץ לקוא את המאמר כאן ב"מעריב", איך ד"ר עופר רז-דרור, (בתמונה משמאל), מוליך שולל את שר התקשורת ואת תושבי ישראל, וכעת הוא "הפיל בפח" גם את משרד האוצר. זה לא נגמר וההטעיות נמשכות - יום אחרי יום

שר התקשורת יועז הנדל מטעה (ובכוונה - כאן) את שר האוצר ישראל כ"ץ, שבכלל לא מבין בתחום. 

אני מזמן קראתי (וכמה פעמים) לפטר אותו בדחיפות, בגלל הנזקים ההולכים וגדלים, שהוא יוצר בשוק התקשורת הישראלי. על פי נתונים עדכניים, לא רק בתחום הסלולר נפלנו למקום ה-95 בעולם.

בתחום הקווי, בדירוג האינטרנט העולמי האחרון, ישראל נפלה למקום ה-72, אחרי מלזיה, קפריסין וקרואטיה. 

כעת, אם הצעת האוצר המצויה במלואה כאן - למתעניינים, תממש, גם בתחום הקווי נגיע למקום ה-95 בעולם.

סיבים לבתים יהיו רק ל"איזורי השמנת". לשאר המדינה: אי שם בעוד הרבה שנים...

כך זה מתנהל בכל העשור וחצי האחרונים ובמיוחד בשנתיים האחרונות, כש"קליקה" נחושה מנהלת הכל וכשחלק ממנה מתוגמל היטב (בכסף. פעם קראו לזה שוחד, היום רק "כתבות מפנקות" זה שוחד). זו "קליקה", שמובילה את הרגולציה הישראלית תחת הסיסמה "רק לא ביבי ורק לא בזק והוט".  

והכל מתנהל, בחוסר שקיפות מוחלט. לא ייאמן איך חוסר השקיפות מכסה כל פינה בפעילות שר התקשורת (יועז הנדל)

לפני כשנה (2019) כתבתי את המאמר: "האם יש דרך לחבר את כלל עם ישראל בסיבים לבתים? כרגע - לא!". זה היה שנה אחרי מאמר נוקב דומה ב-2018 (כאן). לצערי, לא התקדמנו מילימטר מאז. מה שכן קרה זה מצב עגום ומדכא: המשכנו להידרדר במהירות בכל קנה מידה השוואתי בינלאומי, כיום הגענו למקום ה-72. איש לא נושא באחריות למחדל המדהים הזה.
למה? בגלל אנשים דוגמת: ד"ר עופר רז-דרור וחבריו ל"קליקה", דוגמת: עו"ד דנה נויפלד, נתי כהן ושמילה מימון. קודם היו בעלי התפקידים שקדמו להם, דוגמת: אבי ברגר, עדן בר-טל והרן לבאות. כולם שרתו את האינטרסים של עצמם ובעיקר את האינטרסים של קבוצת סלקום \ IBC, לפעמים גם של פרטנר וגולן טלקום. לא את האינטרסים של עם ישראל.  

בארה"ב, לא מתעסקים עם שטויות מהסוג של "שוק סיטונאי", מה שמעסיק את "הקליקה" למעלה מעשור. בארה"ב שמים כסף והרבה, כדי לקדם פס רחב (מפורט כאן). 

בכל העולם, הממשלות מתכננות את פריסה של סיבים לבתים כדי למנוע כפילויות (מה שיש בישראל, בגלל היעדר תכנון מרכזי, מה שמוביל גם לאין ספור עבירות על החוק בחסות צמרת משרד התקשורת - כאן).

כפי שציינתי, בארה"ב שמים הרבה כסף על פס רחב לבתים ולעסקים קטנים (פרסמתי אודות החוק הטרי, עם עוד 100 מיליארד דולרים, אחרי שכבר הוציאו מעל ל-20 מיליארד דולרים) ולא מתעסקים שם עם שטויות של "בזק" (AT&T) מול המתחרים. כל אחד יכול לגשת למכרזים של ה-FCC לפריסת סיבים, או טכנולוגיות פס רחב אחרות (דוגמת אלחוט, סלולר) באיזורי הפריפריה וההעדפה הממשלתית, ורק אחד מקבל את התקציב, כמענק לפריסה. ספק תקשורת, שלא יכול לפרוס ו\או לא זכה במכרז, קונה "ריסייל" ומוכר שירותים ייחודיים משלו תחת שמו, על התשתית של החברה, שזכתה ושפרסה. 

זה מודל רגולטורי ברור ופשוט, שעובד בכל העולם, חוץ מישראל. זה עבד ועובד מצוין כל שנים, מאז שבוטל בארה"ב כבר לפני הרבה שנים "השוק הסיטונאי" ובוטל מיד אח"כ הפיצול של "בזק" (AT&T). בישראל, עדיין משתעשעים ברעיונות של "פיצול בזק" ויש לזה עקבות לכל אורך המסמך ההזוי והטרי של משרד האוצר (המועתק והמומצא מהניירות של ד"ר עופר רז-דרור). 

מה לא בסדר בהצעת האוצר?
הכל. 

למה? כי כל המסמך מבוסס על הרעיונות של "הקליקה" בשירות סלקום \ IBC. פרטים נוספים יש בכתבה "מי מעוניין להכשיל את תכנית פריסת הסיבים לפריפריה של השר יועז הנדל?" ובכתבות רבות נוספות (מעל ל-500 כתבות), שפרסמתי בנושא זה.

אציג כאן רק כמה נקודות עיקריות, כי על הכל כבר כתבתי הרבה פעמים. העיקר חשוב להדגיש: סיבים לבתים לא יוכלו להיות בישראל, בטווח הזמן הנראה לעין, בשיטות הללו, פרי הדימיון של ד"ר עופר רז-דרור וכל ה"קליקה", שסלקום \ IBC "מניעה" בצמרת משרד התקשורת:
  • לא רק שאין "פריסה אוניברסלית" על הוט (אחד מהרעיונות המעוותים והמטורפים ביותר של אותו ד"ר עופר רז-דרור) גם על בזק אין בהצעה הטרייה חובה כזו. לא להאמין, אבל זה מה שיש במסמך הזה. אפילו חובה של פריסה של 80% (מה ששלמה פילבר הציע כבר לפני כ-5 שנים והגיע להיות בגלל זה "עד מדינה") - אין. פשוט אין. מזעזע ברמות בלתי נתפסות. מי יפרוס סיבים לבתים בישראל? רק סלקום \ IBC ופרטנר? מה הדבר המזעזע והלא חוקי הזה? הרי יש חוקים בישראל, שקבעו חובת "פריסה אוניברסלית" (ארצית) על בזק והוט (וגם על IBC, אבל בתרגיל בלתי חוקי כבר הורידו זאת ממנה). אז קודם מורידים את החובה לפריסת סיבים ארצית מהוט וכעת גם מבזק?? למה לא מפטרים ובדחיפות את מי שהוגה רעיונות מטורפים כאלו?
  • הרעיון המטורף לא פחות של "רשת אולטרה רחבת-פס" נכנס במלואו לתכנית, כאילו הנושא המטורף וההזוי לחלוטין הזה הזה אושר אחרי השימוע ע"י שר התקשורת. באירופה, ממנו גנב ד"ר עופר רז-דרור את הרעיון הזה, זה לא אושר ולא בטוח שיאושר, כי זו רק טיוטה לדיונים ארוכי טווח ב-EU. הרעיון הזה נועד למטרה אחת: להוציא את בזק והוט מהתכנית (ראה הערה קודמת). פשוט לא ייאמן איך משרד האוצר "נפל בפח" בסדרה של רעיונות פשוט מטורפים ומסוכנים לשוק התקשורת, ללא כל בסיס של למידת צרכים והתייעצות עם הציבור ונציגי הציבור המוסמכים. 
  • "הקרן האוניברסלית", שתוקם לפריסת סיבים, ממיסים, שייגבו מחברות התקשורת, תהיה פלופ נוסף. זו אולי תהיה קרן, שתעזור לפריסה של הסיבים עוד 5 שנים ואולי יותר מאוחר. בקיצור: רעיון מטומטם, לא ישים במציאות של ישראל. זה פתח לאין ספור דיונים משפטיים, בזבוז זמן אין סופי של מריבות, הונאות ותחבולות. דוגמה טריה אלה כספי "הביד", כ-35 מיליון ש"ח, שמשרד התקשורת מתעסק עם הכספים הללו (בעיקר בגלל אותו ד"ר עופר רז-דרור) כבר מעל ל-3 שנים וייקח עוד שנה לפחות (אחרי ההחלטה של השר) עד שהכסף יגיע (אם בכלל) ליעדו. ככה רוצים שייראה תהליך חלוקת הכסף העתידי של פריסת סיבים לבתים?
  • לפי ההצעה, חלוקת הכסף של "הקרן האוניברסלית" יהיה בתהליך בירוקרטי מסובך, שיהיה מלווה במכרזים רבים, שמי שאמור לעמוד בראש ועדות המכרזים הללו, הוא לא אחר מאשר מיודענו: ד"ר עופר רז-דרור... האם אין תחתית לתהום של הטמטום, הביזיון והכאוס, שכל נושא פריסת הסיבים הפך ושימשיך להיות, על פי ההצעה המטורפת הזו, "העסק הפרטי" האישי של ד"ר עופר רז דרור, בשליחות סלקום \ IBC? זה שהוביל לכישלון קולוסלי של מדיניות השוק הקווי יהפוך למנהל הראשי של השוק הזה - עד יציאתו לפנסיה? נראה שמישהו השתגע כאן לגמרי. 
  • אין BSA על סיבים. משום מה האוצר הכניס את זה להצעה, כי ד"ר רז-דרור כתב כך. את העניין הזה ד"ר עופר רז-דרור ממילא לא יבין, גם לא האוצר. כך, שאין צורך לפרט למה אין BSA על סיבים (גם לא על הוט). 
  • בזק אינה יכולה לקבל כספים מ"הקרן האוניברסלית". למה? תשאלו את המומחה הבינלאומי לסיבים, ד"ר עופר רז-דרור, שעובד בשירות סלקום \ IBC (ולפעמים גם לטובת פרטנר)... אז למה שבזק תפרוס בכלל סיבים לבתים? חברים יקרים באוצר: אתם הייתם בכלל בהכרה, או אולי תחת השפעת סמים (כהכנה לקראת הלגליזציה של המריחואנה), כשכתבתם את הסעיף הזה, שבזק לא תקבל כספים "מהקרן האוניברסלית", כספים שיגיעו בעיקר מבזק ובנותיה? מה זה הדבר הזה? 
התכנית של משרד התקשורת (וכעת של משרד האוצר) מאוד פשוטה: זו תכנית להעביר כסף שתכניס בעיקר בזק "לקופה ששמה קרן אוניברסלית" וסלקום (לרבות IBC) בעיקר תמשוך מהקופה הזו (קצת גם ייפול לכיס של פרטנר). 
כלומר: זו תכנית להעביר מזומן מהכיס של בזק לכיס של קבוצת סלקום. 
איך זה יכול להצליח? אין מצב כזה ולא היה מצב כזה, ולא יהיה מצב כזה - בשום מדינה בעולם, מלבד ישראל. 

לסיכום:
האינטרס הציבורי של תושבי ישראל - נעלם.

סיבים לבתים בכל מדינת ישראל - לא יהיו. 

תקציב לפריסת סיבים לפריפריה - עדיין אין. 

מה שיש זה רק ד"ר עופר רז-דרור, עם התכניות הדמיוניות והמטורפות שלו, שנכנסו במלואן להצעת משרד האוצר. 

מבהיל, לא ייאמן, מרגיז ומזעזע גם יחד. 


 
FIBERS FREE
 
 
עדכון 4.7.20, 21:30ארז רביב פרסם ב-Davar1 (כאן) ניתוח משלו להצעת האוצר תחת הכותרת: "הסבך של תשתיות האינטרנט. מהקלה לבזק ועד התשלום הכפול: הפרטים החשובים של מתווה הסיבים האופטיים." מומלץ לקריאה. 

עדכון 5.7.20:
א. ארז רביב העלה מאמר נוסף (כאן) ב-Daver1 תחת הכותרת: "לכוון למרכז המשולש הרגולטורי: "שוק ההון מרגיש שבניגוד לאמוק שהיה מאז תיק 4,000, נכנס שר שבא ללמוד״. "אנחנו בפיגור מטורף וחברות הסלולר לא באמת רוצות דור 5. אין פה עדין דור 4 כמו שצריך וגם אצלי בחניה קולטים רק דור 2'". האנליסט, מנכ"ל 'רוסאריו יעוץ ומחקר', ערן יעקבי בראיון מיוחד."
מומלץ לקריאה. 

ב. גדי פרץ העלה מאמר בגלובס (כאן) תחת הכותרת: "דרמה בשוק התקשורת: משרדי הממשלה במהלך לביטול הפיצול בין ספק לתשתית אינטרנט. טיוטת חוק ההסדרים קובעת לראשונה שיש לפנות למהלך כזה, ולקבוע תקנות מעבר לשם כך".

הבעיה, שמדובר בכותרת מטעה לחלוטין:
המטרה של הסעיף הוא אחד: להלבין את העבירות המרובות של סלקום ופרטנר. זה הכל. בזק לא בעניין.
העיקר בשוק התקשורת זה ביטול ההפרדה בין ספק ותשתית בבזק - וזה אין. השאר כבר יש. בסלקום ופרטנר מזמן ספק ותשתית זה יחד, בחיבורי הסיבים. 
בסלולרי מהתחלה זה ביחד באלחוט כולל גלים מילמטריים זה ביחד ובהוט זו הפרדת ישראבלוף.
כלומר נשאר רק בזק. ובזק לא בתכנון הזה. 
דהיינו: הסעיף הזה (של ביטול ה-ISP) הוא הסחת דעת בא רק "להלבין" דרך "חוק ההסדרים במשק" את העבירות המרובות של סלקום ופרטנר, שאצלן ספק תשתית ואינטרנט זה הן עצמן ואין ללקוחות שלהן שום חופש בחירה. מזמן. 

עדכון 14.7.20הרן לבאות עבר לעבוד קבוע ב-IBC (כאן) וכעת הוא אחראי רגולציה של החברה. ככה "הקליקה" של אוהדי סלקום ושות' עובדת באינטנסיביות - כנגד בזק. 



 
 
Bookmark and Share