Telecom News - מי הן 50 החברות המובילות בתחום החדשנות ל-2020?

מי הן 50 החברות המובילות בתחום החדשנות ל-2020?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מי הן 50 החברות המובילות בתחום החדשנות ל-2020?
מי הן 50 החברות המובילות בתחום החדשנות ל-2020?
מאת: מערכת Telecom News, 5.6.20, 15:15INNOVATION FREE
 
לצורך עריכת הדירוג נבחנו ביצועיהן של כ-1000 חברות בעולם במגוון סקטורים ע"י כ-2,500 מנהלי חדשנות ב-5 פרמטרים שונים. חברות חדשניות משקיעות בתחום פי 1.4 מהחברות בשליש התחתון בדירוג והן מקבלות תמורה של פי 4. על חברות "חדשניות מחויבות", "חדשניות מבולבלות" ו"חדשניות סקפטיות".
 
זוהי השנה ה-14 ברציפות בה מפרסמת חברת היעוץ האסטרטגי הגלובלית Boston Consulting Group, את דירוג 50 החברות המובילות בתחום החדשנות.

דירוג החברות החדשניות של בוסטון קונסולטינג גרופ ל-2020 מבוסס על ביצועים של כ-1,000 חברות וארגונים שונים כפי שדורגו ע"י 2,500 מנהלי חדשנות בתקופה שבין אוגוסט לאוקטובר 2019. הערכת ביצועי החברות נמדדה ב-4 מימדים (Global Mindshare, Industry peer view, Industry Disruption and value Crietion), מהם נלקחו נתוני ממוצע מנורמלים לצורך חישוב הדירוג הכולל. השנה הוסיפו מומחי BCG מימד ניקוד חדש המעריך את המגוון והעצמה של פריצת הגבולות, שמעריך את יכולתה של כל חברה לצאת מחוץ לתחומי אחריותה המסורתיים ולפעול במגוון שווקים אחרים החיצוניים לשלה. כלומר, 5 פרמטרים שונים.
 
את 10המקומות הראשונים בדירוג ל-2020 תופסות: אפל, אלפאבית, אמזון, מיקרוסופט, סמסונג, וואווי שרושמת זינוק של 42 מקומות, עלי בבא שעולה 17 מקומות, יבמ, סוני שחוזרת לדירוג אחרי היעדרות וסוגרת את העשיריה פייסבוק עם ירידה של 2 מקומות ביחס לדירוג ב-2019.

שינויים בולטים נוספים: וולמארט ו-HP שעולות 29 מקומות כל אחת ומדורגות במקומות ה-13 וה-15 בהתאמה, אינטל שחוזרת לדירוג (מקום 19) ודל שעולה 21 מקומות וסוגרת את העשירייה השנייה.

ירידות בולטות נוספות: נטפליקס במקום ה-17 (ירידה של 11 מקומות), אדידס במקום ה-28 (18-) ומקדולנדס שסוגרת את רשימת ה-50 עם צניחה של 29 מקומות.

לא פשוט להיות חברת חדשנות לאורך זמן. מבין 162 החברות, שדורגו ב-50 הראשונות לאורך 14 שנות הדירוג של BCG, קרוב ל-30% הופיעו פעם אחת בלבד ו-57% הופיעו 3 פעמים או פחות. 8 חברות בלבד היו חלק מרשימת החברות החדשניות בכל שנה: אלפאבית, אמזון, אפל, HP, IBM, מיקרוסופט, סמסונג וענקית הרכב טויוטה, היחידה ברשימה מצומצמת זו, שאינה חברה מסקטור הטכנולוגיה. (הדירוג המלא לאורך השנים - כאן).
 
דירוג 50 החברות החדשניות בעולם לשנת 2020: 
50 החברות החדשניות
 
ירידה בחשיבות ערך החדשנות - דירוג החדשנות מצביע על ירידה בחשיבות ערך החדשנות בקרב החברות שנבחנו. חדשנות ממוקמת באחד מ-3 המקומות הראשונים בסדרי העדיפויות הניהוליים בקרב כשני שליש מהחברות שנבדקו. מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז המשבר הפיננסי ב-2009, ויתכן, שהוא משקף את חוסר הוודאות הנוגע לתחזיות הכלכליות עוד טרם פרוץ מגפת הקורונה.

פחות ממחצית מחויבות לחדשנות - BCG מצביעה על כך, שרק 45% מהחברות ממקמות את ערך החדשנות בראש סדרי העדיפויות שלהן וגם משקיעות משמעותית למען קידומו. חברות אלו מכונות "חדשניות מחויבות".

בקרב 25% מהחברות שנבדקו נמצא חוסר הלימה בין ההצהרות אודות החשיבות האסטרטגית, שהן מייחסות לנושא החדשנות, לבין ההשקעה בפועל למען קידומה, ולכן הן מכונות "חדשניות מבולבלות".

ה"חדשניות הסקפטיות" לעומת 2 הקבוצות הראשונות, אינן מייחסות חשיבות אסטרטגית לערך החדשנות ובהתאם לכך אין היא מהווה מטרה להשקעה עבורן. קבוצה זו מהווה 30% מסך החברות שנבדקו.

אחת מדרכי הפעולה הבולטות של ה"חדשניות המחויבות" היא תיעדוף ההשקעה והתרכזות במספר מצומם יחסית של אתגרי חדשנות בו זמנית, במטרה לגשת לכל אחד ואחד מהם באופן יעיל. חברות אלו מתמקדות בעיקר בנושאי ניתוחים מתקדמים, עיצוב דיגיטלי ופלטפורמות טכנולוגיות.

חברות פארמה ופיננסים המחויבות ביותר לחדשנות - החלק הגדול ביותר של "חדשניות מחויבות" מגיע מענף הפיננסיים (56% מהחברות בענף הן מחויבות) והפארמה (56%) ושיעור הנמוך היותר מגיע ממוצרים תעשייתיים (30%) וענפי הסיטונאות והקמעונאות (32%).

החדשנות משתלמת: ה"חדשניות המחויבות" הן חברות מנצחות. 60% מהן מדווחות, שהן נהנות משיעור עולה בנתח המכירות של מוצריהן ושירותיהן אשר הושקו ב-3 השנים האחרונות, לעומת 30% בלבד מה"סקפטיות" ו-47% מה"מבולבולת".

מנהיגים חדשניים משקיעים בחדשנות כ-18% מהמכירות (פי 1.4 לעומת חברות שאינן חדשניות) וזמן ההגעה שלהם לשוק הוא ארוך יותר - אך הם מקבלים תוצאות מצוינות של תמורות מהחדשנות - גידול של 27% בתמורה ביחס להיקף המכירות, פי 4 לעומת החברות הפחות חדשניות בדירוג.

פורצות את הגבולות - תוצאה מעניינת נוספת, שעלתה מהמחקר, נוגעת לחברות הפורצות את גבולות התעשייה בה הן פועלות. מדירוג החברות החדשניות ביותר ע"י המנהלים, עולה, שבהשוואה ל-2015, משיבים רבים יותר, באופן מובהק, ציינו חברות המשתייכות לתעשייה שונה משלהם, כחברות המובילות בתחום החדשנות דווקא בעולם התוכן בו הם עצמם פועלים (למשל, אמזון כמובילת חדשנות בתחום הבריאות או עלי באבא כמובילה חדשנית בתחום השירותים הפיננסיים).

כך בעולם בו כל תעשייה הופכת במידה מסוימת לתעשייה טכנולוגית, מתקיים סוג של חדשנות פורצת גבולות אל מחוץ לתחומיה המסורתיים של כל חברה. החברות הבולטות ביותר בפריצת הגבולות מגיעות מתחומי התוכנה, רכב, מוצרים תעשייתיים וכימיקלים.

Big is back - אף על פי שבאופן מסורתי דווקא לחברות קטנות קיים היתרון להשתנות, להתאים ולהגמיש עצמן, ולהיות קרובות ללקוחותיהן, המחקר מצא, שדירוג החדשנות של חברות קטנות אינו גבוה באופן מובהק מאשר החברות הגדולות יותר. למעשה, למעלה מ-40% מהחברות הגדולות ביותר (כמיליארד דולרים או יותר בהיקף הכנסות) הן מובילות חדשנות.
 
הדו"ח המלא ל-2020- כאן.

החזר של פי 3 על ההשקעה בחדשנות:
החזר
 
החברות המצטיינות בפריצת הגבולות ואלו שפחות:
חברות מצטיינות

 
 



 
 
Bookmark and Share