Telecom News - הדור הבא בשידורי טלוויזיה ציבוריים, איכותיים וחופשיים נפרס כעת בארה"ב!

הדור הבא בשידורי טלוויזיה ציבוריים, איכותיים וחופשיים נפרס כעת בארה"ב!

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> הדור הבא בשידורי טלוויזיה ציבוריים, איכותיים וחופשיים נפרס כעת בארה"ב!
בישראל נתקענו עם "עידן +", שלא הופרט ולא שודרג. בדרום קוריאה הפריסה של הדור הבא של הטלוויזיה - NextGen TV כבר מכסה 70% מהאוכלוסייה באיכות 4K ואינטראקטיבי. בארה"ב הפריסה מהירה ותגיע לכיסוי של 62 ערים עד סוף השנה. גם מקלט חדש בתקן ATSC 3.0 יצא לשוק בארה"ב.
מאת: אבי וייס, 8.7.20, 07:00דרום קוריאה

תקן לשידורי  טלוויזיה מתקדמים באוויר (מאנטנות קרקעיות גדולות) בשם ATSC 3.0 יצא לדרך מזמן. כיום, השם המסחרי של התקן הוא: NextGen TV (הסבר בסרטון בלינק ובכתבה כאן), והוא מספק גישה מתקדמת ביותר לטלוויזיה המשודרת מהאוויר: איכות 4K (בהמשך 8K), אינטראקטיביות מלאה (הערוץ העולה דרך האינטרנט), יכולת צפייה בכל מכשיר קצה ועם מערכות הפעלה מתקדמות, לרבות חלונות 10, iOS ואנדרואיד, אין מגבלה על כמות הערוצים הנקלטים, חיבור כמה מכשירים עם מסכים שיש בבית בו זמנית ותאימות לאחור - לתקנים הישנים. 

בדרום קוריאה, הפריסה של ATSC 3.0 מכסה כעת כ-70% מהאוכלוסייה, ראה במפה מצד שמאל (השטח הצהוב הוא השטח המכוסה באנטנות שידור של NextGen TV וזה כל הערים הגדולות במדינה. השטח הכחול הוא השטח הכפרי יותר בדרום קוריאה שיכוסה עד סוף השנה הבאה). 

בארה"ב, מפת הכיסוי נמצאת כאן, וכוללת 62 ערים, שיכוסו עד סוף השנה, מתוכן 40 הערים הכי גדולות בארה"ב.

באותן 62 ערים, יהיה כיסוי לכ-70% מהתושבים הגרים באותם אזורים, עד סוף 2020.

הרגולטור לתקשורת בארה"ב, ה-FCC לא נח בגלל הקורונה ודוחף את ההתקנות ומאשר מידי יום לחברות נוספות בכל רחבי ארה"ב להתחיל לשדר עם אנטנות חדשות של NextGen TV. 

כדי לקלוט, יש צורך במקלטים מתאימים העונים לתקן ATSC 3.0 בבית. יש כבר מקלטים כאלה בשוק האמריקאי מתוצרת סין ודרום קוריאה. אולם, לשוק האמריקאי נכנסה חברה אמריקאית צעירה ונמרצת בשם SiliconDust עם מקלט חדש ששמו HDHomeRun Quatro 4K. הסבר על הממיר החדש יש בסרטון כאן מתחת. מחירו של הממיר כרגע עומד על 199 דולרים. המכשיר תואם לאייפון ול-Apple TV. 

כאן בישראל, השדרוג ל "עידן +" ל-HD נתקע, כך גם ההפרטה (בדיוק כמו שחזיתי). כך, שרוב משתמשי שירותי "עידן +" קולטים את שידורי הערוצים הבודדים שיש ב"עידן +" ב-SD.

בנוסף, משאבי הערוץ הזה, שהם ציבוריים (במימון המדינה), "נשדדים" ע"י סלקום ופרטנר בלי שום בושה, בעצימת עין של צמרת משרד התקשורת, מועצת הכבלים והלוויין, והרשות השנייה. הפרק בחוק (פרק ד2) שחוקקה הכנסת ב-2016 בנושא "עידן +" באינטרנט, לרבות הפרקים על האכיפה (פרקים ד3 ו-ד4) - הפכו לאות מתה, בגלל הרצון של צמרת משרד התקשורת וכיום בראשות השר יועז הנדל, לתת "חסינות" למעשי סלקום ופרטנר. 
כאוס מושלם.

סרטון: הסבר על המקלט החדש של חברת SiloconDust בשם HDHomeRun Quatro 4K:
TV FREE
עדכון 23.10.20: דווח כאן שהחלו ניסויים לשידורים קרקעיים באיכות 8K בתקן DVB-T2 (תקן שידורים קרקעיים הנפוץ כעת בעולם, ומוחלף בחלק מהמדינות דוגמת דרום-קוריאה וארה"ב ב-ATSC 3.0). הניסויים מתקיימים בו זמנית בכמה מדינות בעולם.  

עדכון 23.6.22: על פי דיווח של ה-FCC, שפורסם כאן, שירותי NextGen TV בטכנולוגיית ATSC 3.0 מיושמת כבר ב-68 שווקים בכל רחבי ארה"ב ומכסה כעת כמחצית מבתי האב בארה"ב. בהחלט הישג מאוד משמעותי. 



 
 
Bookmark and Share