Telecom News - סקר בקרב הורים לילדים גילאי 6-14 על סכנות האינטרנט והשימוש בסמארטפונים

סקר בקרב הורים לילדים גילאי 6-14 על סכנות האינטרנט והשימוש בסמארטפונים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> סקר בקרב הורים לילדים גילאי 6-14 על סכנות האינטרנט והשימוש בסמארטפונים
פורסם סקר בקרב הורים לילדים בגילאי 6-14 על סכנות האינטרנט והשימוש בסמארטפונים
מאת: מערכת Telecom News, 19.7.20, 13:40SMARTPHONE FREE
 
בין הממצאים: 71% מההורים דיווחו, שילדם או ילד, שהם מכירים, נחשף לתוכן לא הולם ברשת: אלימות, פוסטים מעליבים, פורנו והזמנה לפגישה ע"י אדם מבוגר. הושקה אפליקציית Safety, שעוזרת להורים להיות מעורבים מבלי לפגוע בפרטיות הילד.
 
חברת בזק בינלאומי פרסמה סקר בקרב הורים לילדים בגילאי 6-14 על סכנות האינטרנט לילדים. הסקר מצביע, שכשליש - 32% מקרב הילדים בני 6 כבר אוחזים בסמארטפון משלהם, החל מגיל 8 לרוב הילדים - 56% כבר יש סמארטפון ול-97% מהילדים בקרב גילאי 13-14.
 
למרות שמרבית ההורים בישראל קנו לילדיהם סמארטפון, הם ממש לא מרגישים בטוחים, שלילדים שלהם יש את המכשיר.  
81% מההורים בישראל חוששים במידה רבה או במידה רבה מאוד מחשיפת ילדיהן לתכנים לא הולמים ברשת האינטרנט.
 
תחושת החופש הגדול רק מעצימה את החששות: 71% מההורים תופסים את תחושת החופש הגדול כמסוכנת יותר בהשוואה לתקופת הלימודים.
 
 71% ציינו, שהילדים שלהם או ילד, שהם מכירים, נחשף לתוכן לא הולם: 53% דיווחו על חשיפה לתכנים אלימים, 47% על שיח פוגעני בקבוצות Whatsapp, 44% על פוסט מעליב על ילד, 18% על תכנים פורנוגרפיים, 5% על קבלה או שליחה של תמונות עירום של ילד אחר ו-4% על הזמנה לפגישה מצד אדם זר.
 
החששות גורמים להורים לנקיטת פעילות אקטיבית בשמירה על ילדיהם במרחב הדיגיטלי לצד השמירה במרחב הפיזי, לעתים, גם למרות הפגיעה בפרטיותם: 83%  מההורים היו רוצים במידה רבה לדעת על גבי אפליקציה מה מיקומם הפיזי של ילדיהם.
 
ואכן, 37% מההורים התקינו לילדים בסמארטפון אפליקציה לסינון ומעקב אחרי תכנים, 14% התקינו אפליקציה דומה על הטאבלט ו-21% על המחשב הנייח.
 
לפיכך, החברה השיקה אתSafety  מבית פינור סייט - אפליקציית בקרת הורים חדשה לאייפון ולאנדרואיד להגנה על ילדים בסמארטפון ובמחשב, שעוזרת להורים להיות מעורבים מבלי לפגוע בפרטיות ובעצמאות הילד, וכוללת יכולות של איתור מיקום הילד 24 שעות אחורה וניטור וחסימת תוכן פוגעני ברשתות החברתיות לפי גיל הילד.
 
ניתן להגדיר פרופיל לפי גילו של הילד וכך לא לחסום אוטומטית כל תוכן, אלא להתאים אותו לגילו. האפליקציה יודעת להתריע על התכתבויות פוגעניות אליהן הילד נחשף או מנהל בעצמו, היא חוסמת תכנים בעיתיים אליהם הילד נכנס, מנהלת את זמן המסכים ומנטרת אפליקציות, שמותקנות על המכשיר וביניהן: Whatsapp, Facebook ו-Instegram. יש אפשרות לקבל התראה על המיקום של הילד ולקבל פירוט של מיקום הילד 24 שעות אחורה. כך, שאם הילד נמצא בסביבה בעייתית או במקום, שהוא לא אמור להיות בו, ההורה יכול לקבל התראה בזמן שהוא בעבודה.
 
השירות יינתן ללא תשלום לחודש הראשון ולאחר מכן במחיר של 9.90 ₪ לחודש.
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share