Telecom News - הענן ההיברידי מעלה ארגונים על הנתיב לקצה הענן (Cloud edge)

הענן ההיברידי מעלה ארגונים על הנתיב לקצה הענן (Cloud edge)

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הענן ההיברידי מעלה ארגונים על הנתיב לקצה הענן (Cloud edge)
הענן ההיברידי מעלה ארגונים על הנתיב לקצה הענן (Cloud edge)
מאת: מרטין פרסיוואל, 22.7.20, 13:04מרטין פרסיוואל, יחצ

כל מה שעסקים/ארגונים, מערכי ה-IT, מפתחים וצוותי DevOps צריכים לדעת על הנתיב לקצה הענן, שכבר הותווה עבור אותם עסקים/ארגונים בעלי אסטרטגיית ענן היברידי, שכבר עובדים עם קונטיינרים, ויש להם ארכיטקטורת יישומים אידיאלית עבור קצה ענן.

יש הרבה רעש, ובצדק, סביב מחשוב קצה (Edge computing) כאשר מידע ועיבודו עוברים אל המכשירים בקצה. גרטנר מעריכה, שבמהלך השנתיים הבאות יותר מ-50% מהנתונים של ארגונים ייוצרו ויעובדו בקצה. עם זאת, כאשר פורטים זאת לפרוטות, מדובר בעיקרו בתשתיות ענן אזוריות, שיכולות להישלח למקום ספציפי, לתמיכה במקרה שימוש ספציפי.

זה מאפשר לארגונים, שיש להם כבר אסטרטגיית ענן היברידי (Hybrid cloud) - השילוב בין ענן ציבורי היושב על שרת ציבורי מחוץ לארגון עם מרכז מחשוב פנים ארגוני המשמש כענן פרטי, להתחיל להתקדם לכיוון הקצה, או בעצם 'אל קצה הענן' (Cloud edge), שהוא המינוח המדויק יותר.

אם אסטרטגיה זו מבוססת על מסגרת פתוחה, הדבר אפילו טוב יותר מפני שכך יש להם החופש לבחור משאבי צד שלישי הטובים ביותר הזמינים עבורם, כדי לחזק את היצע ענן הקצה שלהם.

מנכ"לים  (CIO)וסמנכ"לי טכנולוגיה (CTO) כבר עמוסים מספיק בימים אלה, בלי להיות אחראים להוספת שכבה נוספת של תחכום למערך ה-IT עבור תמיכה במחשוב קצה הענן. למרות זאת, ארגונים רבים מצטיידים עתה למעבר, אך בהיעדר מודל סטנדרטי לקצה הענן, ארגונים גדולים מחפשים הכוונה מסייעת לכיוון הנכון.

להגיע לקצה
הבה נתחיל במבט על התחומים הצפויים לאמץ קצה ענן, ולמה. ייצור תעשייתי, תעשיית הרכב, קמעונאות ובריאות הם בין המתקדמים הראשונים. היכולת לספק יישומים ושירותים עם שיהוי ((latency נמוך ביותר, היא קריטית לעסקים עם שרשראות אספקה פיזיות, פסי ייצור, וצורך לספק עשרות אלפי (ואפילו מיליוני) חיישנים ומכשירים מחוברים.

מחשוב קצה מספק את המנגנון לעיבוד נתונים ועוצמת מחשוב קרוב ככל האפשר אל משתמש הקצה, מה שיש לו יישומים מובנים מאליהם עבור תעשייה כבדה ותחבורה. אבל עם מספר החיישנים וההתקנים המחוברים, שצפוי לעלות אקספוננציאלית, קצה ענן יהפוך בקרוב אינטגרלי לכל רשת IT וענן.

קצה הענן אינו מרחב קבוע. הוא אקראי ומשתנה באופיו, עולה ויורד על בסיס מצבי שימוש ותרחישים שונים, ושיאי ביקוש. ככזה הוא צריך להיות מוצק ועמיד, סקלאבילי וחכם. הוא גם צריך להיות יעיל.

אם קצה הענן עומד להפוך לנכס אסטרטגי, הוא צריך להשתלב עם תשתית הענן הקיימת של הארגון, ולא להתבסס על פתרון העומד בפני עצמו. זו אחת הסיבות העיקריות לכך, שעסקים, שכבר מנהלים סביבות מרובות ומבוססים על אסטרטגיית ענן היברידי, ממוצבים היטב כדי להצליח.

ארכיטקטורת ענן מבוזרת מאפשרת לעסקים להרחיב את יכולותיהם לכיוון קצה הענן. הם יכולים לעשות זאת באופן הדרגתי, לבחון את השרידות והאמינות של פונקציית קצה ענן החדשה שלהם כשהם מתקדמים.

הדבר מבוסס על מודל מאוחד המאפשר לעסקים לבנות יישומים ולהריץ אותם מכל מקום ברחבי תשתית הענן המבוזרת שלהם. עם שימוש במערכת מרכזית יכולים מפתחים וצוותי תפעול IT לפתח ולהשיק יישומים חדשים, ואז לפרוס אותם לכל אתר ספציפי - וירטואלי או גאוגרפי.

השפעת הקונטיינרים
התהליך כולו מלווה בשימוש בקונטיינרים, שמאפשרים לבנות, לספק ולהריץ אפליקציות ארגוניות מהר יותר, בקלות, יעילות וחסכוניות. בלעדיהם כמעט בלתי אפשרי להשיג את סדר הגודל והטווח הקשורים למחשוב קצה ענן. קונטיינרים הם קטנים יותר והרבה יותר זריזים מאשר מכונות וירטואליות. ניתן לצרף עשרות קונטיינרים במרחבים, שהיו יכולים לאכלס רק מכונה וירטואלית אחת או שתיים.

קונטיינרים גם מספקים שכבה משותפת ואחידה של הפשטה (אבסטרקציה). הם יכולים לרוץ בכל מקום ברחבי תשתית ענן מבוזרת ולשייט בין נקודות שונות, אך מסוגלים לספק תפקודיות ספציפית בקצה הענן. מודל גמיש זה יאפשר לעסקים וארגונים להגדיל את יכולות הקצה שלהם במהלך הזמן כדי לנהל מספרים גדולים יותר של חיישנים ומכשירים, תוך התאמה למצבי שימוש חדשים.

ארכיטקטורה מבוססת קונטיינרים גם מקלה על מערכת ניהול משולבת וריכוזית, שמאפשרת לעסקים לתאם, להקצות ולאבטח יישומים. המשמעות של קיום מודל מאוחד היא, שלארגונים תהיה נראות ושקיפות מוחלטת ברחבי נכסי קצה הענן שלהם.

קצה הענן גם צריך להיות הרחבה טבעית לתשתית IT ארגוני ותשתית ענן - הוא יהיה יעיל ביותר אם יתבסס על מתכונת של תכנון קיים. אז הוא יכול לשתף פרוטוקולים, מערכות, נתונים ותובנות שהם מהותיים עבור הרשת כולה.

תובנות בקצה
יתרונות נוספים כוללים את היכולת לשלב את קצה הענן עם מערכות עסקיות וארגוניות מרכזיות, וכלי ניתוח נתונים. במקרה של הקצאת וניהול כמויות גדולות מאוד של חיבורים לרשת יוכלו מפתחים וצוותי תפעול IT להריץ מבחנים לפני פריסת יישומים מבוססי קונטיינר ברחבי רשת רחבה של מכשירים.

ככל שקצה הענן יהיה חכם יותר, כך יהיה טוב יותר, מפני שהוא יאפשר לצוותים לאתר תקלות או חריגים. צוותים ירצו למזער סיכונים לאור האופי הקריטי של יישומים ושירותים הנתמכים ע"י קצה הענן.

היכולת של עסקים לזהות בעיות לפני שחלה בהן הסלמה, חשובה מאוד. עם מנוע תובנות יתאפשר לאסוף ברציפות ולנתח נתונים הנשאבים מרחבי נכסי הקצה המבוזרים. בשימוש בתהליך של בינה מלאכותית ולמידת מכונה יוזנו הנתונים לתוך אנליטיקה בעלת יכולת חיזוי, שיכולה לזהות ולרשום פעילות חריגה ואז לפעול מולה תוך עדכון.

המסגרת הפתוחה
מנקודת מבט של תרבות, לקיחת בעלות על המעבר לקצה ענן עוזרת לארגונים לשפר ולשמר את הקניין הרוחני שלהם. המפתחים, צוותי תפעול משאבי מחשוב ורשתות תקשורת, שכבר מעורבים בענן ההיברידי, יסייעו לארגונים לממש את שאיפותיהם בתחום קצה הענן.

הלקחים, שיילמדו לאורך התהליך והידע, שהם יפיקו, יישארו בתוך הארגון ויספקו לו תבנית ומתכונת עבור קצה הענן. הם יהפכו למפלסי הדרך, ועבודתם תמשוך מפתחים אחרים, שאולי לא שקלו עבודה בארגון מסוים לפני שהתחיל להוכיח את יכולותיו בתחום הענן.

קיומה של מסגרת עבור פיתוח היצע קצה ענן מניב מספר יתרונות, ולא פחות מכך את היכולת להבטיח מעבר הדרגתי ושיטתי אל הקצה. הוא גם מאפשר למפתחים להשתתף בפרויקטים של קוד פתוח להאצת חדשנות במרחב שעדיין מתפתח.

וחשוב ביותר: כך, יש לארגונים החופש לחבור אל כל גוף צד שלישי מרחבי מערך ה-IT, שיסייע להם לפתח פתרון קצה ענן מלא ומושלם. הם יכולים לחבור אל ספק שירותי תקשורת מתאים לתמיכה בכל יכולת 5G, או להתקשר עם כל מספר של ספקי ענן אותם ירצו. הם לא קשורים לספק ספציפי או לטכנולוגיה מסוימת, כך, שהם יכולים לפתח את מפת הדרכים שלהם בדרך אל קצה הענן.

מהקצה אל העתיד
קצה ענן כבר נמצא כאן, אך ארגונים רק התחילו לגרד את פני השטח. היום מרבית מקרי השימוש בקטגוריית קצה ענן מקדמים פתרונות אינטרנט של דברים (IoT), אבל לקצה ענן יש יישומים עבור חברות שירותים פיננסיים לתמיכה במסחר פיננסי  ובורסאי, וכן יישומים עבור מציאות וירטואלית, מדיה ובידור ומשחקי ענן.

למפתחים יש פלטפורמה חדשה לגמרי וסביבה לפעול בה, והם מסוגלים לפתח יישומים ושירותים חדשים הבנויים על תשתית גמישה המתפתחת בקביעות, שתתמוך במודלים עסקיים חדשים ותקדם קטגוריות חדשות וסדרי גודל כלכליים חדשים. עסקים צריכים לשים לב לכך.

הנתיב אל קצה הענן כבר הותווה עבור אותם עסקים וארגונים בעלי אסטרטגיית ענן היברידי. הם כבר עובדים עם קונטיינרים, להם יש ארכיטקטורת יישומים אידיאלית עבור קצה ענן. המסגרת הפתוחה מאפשרת להם לעשות זאת על פי התנאים שלהם, לבחור את השותפים הנכונים מרחבי האקוסיסטם של הענן ומחשוב קצה המתאימים לדרישות הטכניות והעסקיות שלהם. זה מבטיח גישה מאוחדת. כך, שיוכלו לבנות קצה ענן המושרש היטב בתשתית ה-IT הארגוני והענן שלהם.

מאת: מרטין פרסיוואל, יולי 2020.
מנהל ארכיטקטי פתרונות ברד האט
 
CLOUD FREE
 
 



 
 
Bookmark and Share