Telecom News - איגוד האינטרנט הישראלי החליט להטריל את כל חברי הכנסת והשרים!

איגוד האינטרנט הישראלי החליט להטריל את כל חברי הכנסת והשרים!

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איגוד האינטרנט הישראלי החליט להטריל את כל חברי הכנסת והשרים!
איגוד האינטרנט הישראלי החליט לתפוס צד במפה הפוליטית ולהצטרף לכנופיות אנרכיסטים ומניפי דגלים שחורים, כדי להטריל את חברי הכנסת, עוזריהם והשרים. לאיגוד האינטרנט הישראלי כנראה משעמם ויש לאיגוד מספיק כסף, שהוא גובה מהציבור תמורת הדומיינים (ללא כל בסיס חוקי), אז האיגוד החליט להטריל את כל חברי הכנסת, עוזריהם והשרים, דרך מערכת מקוונת אוטומטית, שתשלח להם מסרים תוקפניים, מכל אזרח שבא לו להטריל אותם, לכל ערוצי התקשורת שלהם (דוא"ל, ווסטסאפ שלהם ושל עוזריהם, מסרונים לטלפונים הפרטיים שלהם ושל עוזריהם, לפייסבוק האישי שלהם, לטוויטר האישי שלהם וכך הלאה).
המערכת החדשה הזו, כבר מרגע עלייתה לאוויר, החלה לשלוח מאות הודעות לכל חברי הכנסת, עוזריהם והשרים (כולל שרים, שאינם חברי כנסת), שייאלצו כעת למצוא פתרון טכני לחסום הכל, או לתבוע את המטרידים (כלומר: את איגוד האינטרנט הישראלי) שעומדים מאחורי הטרלול ההזוי החדש הזה.
 

עדכון בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 22.7.20, 17:30עוד יורם הכהן

כנראה שלמנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, עו"ד יורם הכהן, (בתמונה משמאל), מאוד משעמם בתקופה זו, שהוא החליט לממן ולהוציא לפועל, ביחד עם "התנועה לזכויות דיגיטליות", מיזם בשם "תשמעו אותנו", שמפורט בהודעה לתקשורת המצויה כאן למטה בנספח.

חבר איגוד האינטרנט הוותיק, רפי הוידה, (ואנו ביחד עם עוד פונים, פנינו בעקבותיו), פנה לראשי איגוד האינטרנט הישראלי בשאלות דחופות, הכיצד ראשי האיגוד מפזרים כאן את כספי האיגוד (שממילא נמצא בצרות כספיות, שלא כאן המקום לפרטן), והאיגוד משקיע כסף ציבורי במערכת כזו, שחושפת את האיגוד לתביעות על הטרדות מצד חברי הכנסת, השרים ועוזריהם.

ברגע שנקבל תשובה מהאיגוד, נעדכן בהתאם.

כלל לא ברור מי קיבל את ההחלטה הזו באיגוד האינטרנט, בהיעדר פרוטוקולים של דיוני הוועד המנהל מאז מרץ 2020.
כ"כ, הנושא הזה לא הוצג באספה השנתית של האיגוד, שנערכה אך לא מכבר ועניין זה לא מצוי בתכנית השנתית של האיגוד ולא נמצא בתכנית התקציב של האיגוד ל-2020, שאושרה באספה הזו.

כלל לא ברור כמה כסף נשפך על הרעיון הזה, שכרוך בחשיפת כל מספרי הטלפון האישיים של כל חברי הכנסת, השרים וכל עוזריהם (מזה גם נגזרת היכולת לטרטר אותם סביב השעון: בווטסאפ, טוויטר, פייסבוק, מסרונים, שיחות וכיו"ב). 

וכך מוסיף רפי הוידה, (בתמונה משמאל), רפי הוידהבפנייתו לראשי איגוד האינטרנט: "כזכור, איגוד האינטרנט נמצא בעימות מול רשות המסים בנושא תשלומי המס ודווח באסיפה כי קיים מו''מ מתקדם עימם – מה סוכם עימם? ... מדוע אין דיווח בנושא? ... 
כזכור, ''פעילות איגוד האינטרנט בתחום שמות המתחם אינה בהיתר רשויות המדינה'' ... כך החליט ועד האיגוד לפני שנה !!!... האם האיגוד מחפש עימות נוסף מול רשויות המדינה? ...
לדעתי – האיגוד חורג בפעילותו זו ממטרותיו המאושרות בתקנון האיגוד ולפיכך אינן חוקיות !!!..." .

אין ספק, שמדובר כאן ב"ליקוי מאורות" של תפיסת התפקיד והאחריות הציבורית של איגוד האינטרנט הישראלי, שהחליט לתפוס צד במפה הפוליטית ולהצטרף לכנופיות אנרכיסטים ומניפי דגלים שחורים, שכבר החלו להשתמש במערכת הזו, כדי להטריל את חברי הכנסת, עוזריהם והשרים.

עדכון 23.7.20, 15:50: התקבלה תגובת איגוד האינטרנט הישראלי: 

"התמיכה בפרויקט של זכויות דיגיטליות, נעשה כחלק מפעילות האיגוד לתמיכה בפרויקטים לשימור אופיו הפתוח והדמוקרטי של האינטרנט בישראל. ניתן לראות באתר האיגוד את המידע המלא, לגבי תהליך הגשת ההצעות ליוזמות השונות,  ובחירתם. לצורך החלטה בנושא נבחרה ועדת מקצועית, אשר הורכבה מחברי הוועד המנהל של איגוד האינטרנט, נציגי ציבור הבקיאים בנושא ועובדי איגוד האינטרנט העוסקים בתחום. הוועדה התכנסה ביום 22 לפברואר 2018 לדון ב-7 ההצעות שהוגשו לשיתופי פעולה בנושא, ובחרה מתוכם את הגופים הבאים: מידע לעם; עמותת ויקימדיה; התנועה לזכויות דיגיטליות והקליניקה למשפט וטכנולוגיה באוניברסיטת חיפה."

אם מישהו מהקוראים הצליח להבין מהתגובה מה הקשר שלה לשאלות, שנשאלו למעלה, שיכניס זאת בטוקבק, כי אני לא הצלחתי להבין: מה הקשר בין מטרות האיגוד למה שנעשה, כמה זה עלה, מי אישר את הפעולה הספציפית הזו ומתי והיכן ההחלטה והפרוטוקול לגבי הפעולה הספציפית הזו - להטריל את נבחרי הציבור בתחום הפוליטי. 

נספח
"הודעה לעיתונות

שוברים את הניתוק: התנועה לזכויות דיגיטליות משיקה מערכת קמפיינים שתאפשר לציבור להשמיע את זעקתו ישירות בוואסטאפ של חברי הכנסת

רוצים להגיע ישירות לח"כים? מערכת "תשמעו אותנו" מאפשרת מהיום, בחינם, ליצור קמפיינים העוקפים את כל החסימות ומאפשרים להעביר לנבחרים בדיוק מה אתם חושבים עליהם.
המערכת זמינה ב- https://hear-us.org.il

התנועה לזכויות דיגיטליות בסיוע איגוד האינטרנט הישראלי משיקים בימים אלו את אתר תשמעו אותנו. "כל מי שאי פעם עבד בלשכה של חבר כנסת או שר יודע שאין בעיה להשיג בטלפון או במייל כל אחד. הבעיה היא, שמדובר בסוד גלוי. לא לכולם יש את הטלפונים, ואיש לא מעדכן את המיילים. המטרה של תשמעו אותנו היא להסיר את המחסום הזה ולהנגיש גם את אמצעי ההתקשרות עם חברי הכנסת, אבל גם את המסרים שניתן להעביר". אמר ניר הירשמן מהתנועה לזכויות דיגיטליות.

תשמעו אותנו מאפשרת לאירגונים ויחידים ליצור קמפיינים ולקרוא לציבור להשפיע על חברי הכנסת. לאחר שהקמפיין מוקם, כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס אל האתר וללחוץ על התמונה של חבר הכנסת, מה שיקפיץ את הגולש ישירות לוואטסאפ, למייל ולטוויטר של חבר הכנסת.

המערכת מתחברת לתיבת המייל הפרטי ולפלטפורמות המסרים השונות, ושולחת מסר ישיר אל חבר הכנסת ועוזריהם. כך, ובניגוד למערכות הפצת מסרים וניהול קמפיינים קיימות, האלגוריתם של "תשמעו אותנו" מצליח לעקוף את המחסומים שנועדו למנוע קבלת אימיילים והודעות מהפצה המונית, וחבר הכנסת מקבל מסר אישי לתיבת המייל ומכשיר הסלולר מכל משתתף בקמפיין.
ב"תשמעו אותנו" מרוכזים כל פרטיי הקשר של חברי הכנסת הנוכחים, כולל מספרי טלפון עדכניים, כתובות אימייל וחשבונות טויטר ופייסבוק. המידע הזה, שעד היום היה שמור ללוביסטים, קבוצות כוח ומקורבים, נגיש מעכשיו בפעם הראשונה גם לציבור הרחב. כעת, בעזרת האתר, יוכלו קבוצות הנאבקות על זכויותיהם, ארגונים חברתיים ואזרחים בודדים - להשמיע את קולם ודעתם באופן ישיר, ללא מתווכים ומחסומים, ולהפעיל לחץ ישיר על חברי הכנסת.

מי-טל גרייבר שוורץ, סמנכ"לית קשרי קהילה ורגולציה באיגוד האינטרנט הישראלי: "המיזם עושה שימוש באינטרנט להעצמת הדמוקרטיה והעצמת אזרחי ותושבי ישראל, ומאפשר לכל אחד וכל אחת מאיתנו להשמיע את קולו מול חברי הכנסת. הפרויקט, שהנו א-פוליטי, נתמך על ידי איגוד האינטרנט הישראלי, כחלק מפעילותו למינוף ותמיכה במיזמים שונים של החברה האזרחית בישראל, השומרים ומעצבים את פני האינטרנט הישראלי, כדמוקרטי ופתוח. כלי הקמפיינים שנוצר בפרויקט ומוגש לציבור, מבטא את מהות רשת האינטרנט באופן שבו היא מאפשרת ליצור יכולת ביטוי גם לאדם הפרטי וגם לארגונים, בצורה ישירה ואפקטיבית מול גורמי ממשל וחברי הכנסת, ללא מחסומים או מתווכים".

תמונת יח"צ, שצורפה להודעה לעיתונות.


טרלול 1

טרלול 2

 
עדכון 22.7.20, 19:00: רפי הוידה הוציא בעקבות הסערה שהנושא שיש כאן עורר בתקשורת, פנייה רחבה מלווה בלא מעט מסמכים, גם לצמרת איגוד האינטרנט וגם ליו"ר הכנסת, ליועמ"ש, לכמה שרי ממשלה ועוד. המכתב המלא שלו נמצא כאן - למתעניינים.
במכתבו מציין רפי הוידה ש: "לא יעלה על הדעת כי המרשם הלאומי של שמות המתחם בסיומת ישראל הפועל כיום ללא היתר רשויות המדינה בהתאם להודעתו - יפעל ביודעין כנגד רשויות המדינה".



 
 
Bookmark and Share