Telecom News - מחקר: הישגים, אתגרים והשלכות המעבר הפתאומי לעבודה מהבית בשל הקורונה

מחקר: הישגים, אתגרים והשלכות המעבר הפתאומי לעבודה מהבית בשל הקורונה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> BYOD >> מחקר: הישגים, אתגרים והשלכות המעבר הפתאומי לעבודה מהבית בשל הקורונה
מחקר: הישגים, אתגרים והשלכות המעבר הפתאומי לעבודה מהבית בשל משבר הקורונה
מאת: מערכת Telecom News, 29.7.20, 13:34לנובו יחצ

איך עובדים מגיבים ל-?new normal המחקר 'טכנולוגיה ועולם העבודה המתפתח' בדק את התפתחות היחס של העובדים לטכנולוגיה בעידן העבודה מהבית. יש הבעת אמון בעבודה מהבית גם בעולם הפוסט-קורונה, שמצריכה אימוץ פתרונות IT בארגונים. צורת העבודה החדשה מלווה בכאבים, בעיות כמו עלויות אישיות ואתגרים כמו אבטחת מידע.

מחקר גלובלי, שערכה חברת לנובו מדגיש את ההישגים, האתגרים וההשלכות של המעבר הפתאומי לעבודה מהבית בשל מגפת COVID-19. המחקר חושף, בין השאר, שיותר ממחצית מכוח העבודה העולמי שנסקר מאמין, שאנו רק בתחילתו של עידן העבודה מהבית.

המחקר 'טכנולוגיה ועולם העבודה המתפתח' בחן את התייחסות העובדים ב-10 שווקים. מטרתו לשמש משאב שיעזור למובילים עסקיים וספקי טכנולוגיה להבין את צרכי העובדים בעולם העובר שינוי מהיר ודרמטי. תושאלו 20,262 עובדים בין התאריכים 8-14 במאי 2020 בנוגע לחוויותיהם לגבי טכנולוגיה במקום העבודה והשפעת הקורונה על העדפותיהם ועל האיזון בין עבודה/חיים.

המחקר בדק כיצד עובדים ברחבי העולם מגיבים ל-new normal. רוב הנשאלים (72%) אישרו, שחוו שינוי בדינמיקת העבודה היומית בחודשים האחרונים. העובדים העידו, שהם חשים מחוברים ופרודוקטיביים מתמיד בעבודה מהבית, אך הנתונים מראים שיש גם צדדים שליליים המקיפים בעיות כספיות, פיזיות ורגשיות.
  • 85% מהנסקרים העידו, שהם סומכים יותר על מחשבי העבודה שלהם (ניידים ו/או שולחניים) מאשר בתקופה בה עבדו מהמשרד.
  • כמעט שני שלישים (63%) מכוח העבודה שנסקר מרגישים, שהם פרודוקטיביים יותר בעבודה מהבית מאשר במשרד.
  • 52% מהנשאלים מאמינים, שהם ימשיכו לעבוד מהבית יותר מכפי שעבדו לפני עידן הקורונה - גם לאחר שיבוטל הריחוק החברתי.
הבעת האמון החדשה הזו בעבודה מרחוק מגדילה את הצורך של ארגונים לאמץ פתרונות IT ניתנים להתאמה אותם ניתן לפרוס בקנה מידה גדול. 79% מהמשתתפים אמרו, שהם נאלצים כעת להיות אנשי ה-IT של עצמם כשהם עובדים מהבית, ורוב הנשאלים סבורים, שעל המעסיקים להשקיע השקעה מסיבית יותר בהכשרה טכנולוגית כדי לאפשר סביבת עבודה ביתית.

לפרודוקטיביות יש גם חסרונות
משתתפי הסקר מספרים ,שבעקבות השינוי המהיר והדרמטי בסביבת העבודה, הם נאלצו לבצע השקעות אישיות בטכנולוגיה במידה ומעסיקיהם לא עשו זאת.
  • 7 מתוך 10 עובדים, שהשתתפו בסקר, אמרו, שהם רכשו טכנולוגיה חדשה כדי לארגן את סביבת העבודה מרחוק.
  • כמעט 40% מהנסקרים נאלצו לממן באופן חלקי או מלא שדרוגים טכנולוגיים.
  • נסקרים בארה"ב אמרו, שבאופן אישי הוציאו בממוצע 348 דולרים כדי לשדרג או לשפר טכנולוגיה לצרכי עבודה מהבית בשל סגרים בתקופת הקורונה - בערך 70 דולרים יותר מהממוצע העולמי, שעומד על 273 דולרים.
צורת העבודה החדשה הזו מלווה בכאבים, תרתי משמע. 71% מכלל מהעובדים, שענו לסקר, התלוננו על בעיות חדשות או על החמרה במצב, כולל כאבי ראש, כאבי גב וצוואר, קשיי שינה ועוד. קיום סביבת עבודה ביתית נאותה חשוב למזעור אי הנוחות, וזה אומר ריהוט מתאים, וכן הצטיידות במסך חיצוני גדול יותר, שניתן להתאמה ארגונומית לגובה הטבעי של העיניים.

חשוב לא פחות למצוא זמן להפסקות מאחר שהפסקות רבות, שהן טבעיות ביום עבודה רגיל במשרד (הפסקות קפה, ארוחת צהרים וכד'), מתרחשות בקצב אחר בעבודה מרחוק.

מעבר לבעיות הפיזיות, עובדים ברחבי העולם ציינו אתגרים חשובים נוספים בחוויית העבודה מהבית: צמצום הקשרים האישיים עם עמיתים לעבודה, חוסר יכולת להפריד בין חיי העבודה וחיי הבית, וקושי להתרכז בשעות העבודה בגלל הסחות דעת המתרחשות בבית.

הדרכה והטמעה של יכולות ועידת וידיאו באיכות גבוהה כגון שימוש באוזניות מבטלות רעשים ומצלמות אינטרנט במחשב העבודה, הטאבלט או הטלפון, יכולים לעזור לעובדים להרגיש מחוברים יותר לעמיתיהם ולהיות חסינים יותר בפני הסחות הדעת.

משתתפי הסקר הביעו חשש כללי בנוגע לאבטחה וההסתמכות הכבדה מאוד על קישוריות טכנולוגית לביצוע העבודה והעידו, שהדאגה העיקרית בתחום הטכנולוגי היא לגבי הדרך בה חברות הופכות פגיעות יותר לפריצה.

72% מהנשאלים הודו, שהם חוששים מחשיפה של הנתונים הפרטיים שלהם המאוכסנים על מחשבי עבודה. כתוצאה מכך, ברור, שיש צורך לשלב אבטחה משופרת בחומרה, בתוכנה ובשירותים, שמקבלים העובדים (כולל פריסה, הגדרה ותחזוקה). מדובר בהיבט קריטי במיוחד בסביבת העבודה המרוחקת, שככל הנראה לא תשנה מהותית בעתיד הקרוב.

נרגשים לעבוד מהבית לנצח
בס"ה, באופן גלובלי, המשיבים לסקר הביעו רגשות מעורבים ביחס לעבודה בעולם פוסט-קורונה. בעוד שחלקם אמרו שהם ישמחו (27%) ואף יהיו נרגשים (21%) להמשיך בעבודה מהבית לנצח, אחרים מרגישים ניטרליים (22%) או שהם חשים קונפליקט פנימי (17%). לאור זאת, חשוב מתמיד להעניק לעובדים את הגמישות והטכנולוגיה הנדרשים לעבוד מהבית כדי שלא יצטרכו להשקיע כסף פרטי על שדרוגים לצורך לעבודה.

דיליפ בהטיה, סמנכ"ל חוויית משתמש גלובלית בלנובו: "נתונים אלה העניקו תובנות יקרות ערך על הקשרים המורכבים, שיש לעובדים ביחס לטכנולוגיה כשהעבודה משתלבת יותר ויותר במרחב האישי. המשיבים ברחבי העולם העידו, שהם סומכים על מחשבי העבודה שלהם ושהם עובדים באופן יעיל יותר, אך חוששים מבעיות אבטחת מידע ומעדיפים שהמעסיקים שלהם ישקיעו יותר בהכשרה טכנולוגית".
 
לנובו



 
 
Bookmark and Share