Telecom News - HOT mobile מציגה מוכנות לקראת מכרז דור 5 ומקדימה את פרטנר בפיילוט

HOT mobile מציגה מוכנות לקראת מכרז דור 5 ומקדימה את פרטנר בפיילוט

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> HOT mobile מציגה מוכנות לקראת מכרז דור 5 ומקדימה את פרטנר בפיילוט
mobile HOT מציגה מוכנות גבוהה לקראת מכרז דור 5 ומקדימה את פרטנר בפיילוט
מאת: מערכת Telecom News, 2.8.20, 13:525G FREE
 
החברה מקימה רשת 5G בהשקעה של עשרות מיליוני ₪. החלה בפיילוט רחב היקף במסגרתו פרסה כבר מספר אתרי5G  ברחבי הארץ. החברה מדווחת גם על תכנית חדשנות טכנולוגית לאיתור סטארטאפים בעלי טכנולוגיות חדשניות בתחומי ה-G5. השת"פ הראשון הוא עם נקסאר (Nexar), וזאת תוך מינוף טכנולוגיית ה-5G.
עדכונים בתחתית הכתבה.

 
חברת HOT mobile מדווחת היום על שורת מהלכים חשובים בתחום תשתיות הסלולר:
 
לאחר שבינואר 2019 הכריזה על שת"פ עם חברת נוקיה לטובת ניסוי ראשון ברשת G5, HOT mobile מדווחת היום, שבחודשים האחרונים, ולאחר ניסויי מעבדה מוצלחים, החלה החברה בפיילוט להטמעת טכנולוגית G5, מבוסס על אתרי דור 5 של אריקסון, שכוללים, בין היתר, בדיקות ביצועים והיכולות הטכנולוגיות ובשילוב בדיקת יישומים התואמים ליכולות המתקדמות של הרשת.
 
החברה הקימה יחד עם נוקיה רשת G5 על גבי תשתיות ענן, שתאפשר התפתחויות ומתן שירותים מתקדמים. ההשקעה מוערכת בעשרות מיליוני ש"ח.
 
במסגרת ניסויי המעבדה שערכה החברה, הצליחה להגיע לקצבי גלישה של כ-1.3 ג'יגה לשנייה ממכשיר סלולרי וכעת נמצאת החברה בתהליך מתקדם של ניסויי שטח לבחינת היכולות הטכנולוגיות ותרחישי אמת של חוויית לקוחות.
 
עוד מודיעה החברה על שת"פ עם חברת ההייטק הישראלית נקסאר (Nexar). חברת נקסאר פיתחה טכנולוגיה המשתמשת במצלמות רכב חכמות ומיקור המונים כדי לייצר תמונה חיה של הדרך והסביבה העירונית, בזמן אמת ובקנה מידה חסר תקדים.
הטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית (AI) ומעבדת את כל המידע, שנקלט ממצלמות הרכב והסלולר, כדי לספק תמונת מצב על הנעשה בכבישים.
 
נקסאר ו-HOT mobile תמנפנה את תשתיות ה-5G כדי לעבד ולנתח את התמונות באופן מקומי, מה שמאפשר יצירת עוצמה חישובית, שתהווה בסיס לאפליקציות חדשניות כגון ערים חכמות, מניעת תאונות דרכים ועד איתור חניות בזמן אמת וניהול הנכסים העירוניים.
 
הטכנולוגיה של נקסר פרוסה כבר בארה״ב. אולם, הפריסה בישראל בשיתוף עם HOT mobile תאפשר הפיכת כל ישראל למדינה חכמה ע"י יצירת תמונה כוללנית בזמן אמת ועיבוד המידע באופן המאפשר שימושים, שיהיו הראשונים מסוגם בעולם.
 
שיתוף פעולה זה הוא חלק מאסטרטגיית החברה לאתר שותפויות עם חברות טכנולוגיות בעלות טכנולוגיות חדשניות בתחומי הסלולר וה-G 5 כדי לעודד חדשנות טכנולוגית. התכנית תקדם שיתופי פעולה עם חברות, בעלות טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך, שתעננה על אתגרים מוגדרים בתחומים מגוונים. בחודשים הקרובים צפויה החברה להכריז על שיתופי פעולה נוספים בתחום זה.
 
פריסת G5, הדור הבא של התקשורת הסלולרית, צפויה להביא ללקוחות מהירויות חיבור גבוהות משמעותית מאלו של דור 4G+ ותאפשר מהירות הורדה מרבית של עד 20Gbps. קצב זה יתאפשר כאשר יוקצה כל הספקטרום המיועד לטכנולוגיה לרבות בתחום הגלים המילימטרים.  
 
פריסת G5 תשפיע על מגוון רחב של יישומים ותעשיות, צפייה בווידאו באיכות משופרת, שירותי IOT (אינטרנט של הדברים) מתקדמים בבית, בתעשייה ובכל מקום, מכוניות חכמות ומגוון גדול של התקנים מחוברים, שיוכלו לתקשר אחד עם השני באופן רציף ובשיהוי מינימלי. קיימים כבר מספר שימושים, שצריכים יכולות אלו, שמאופשרות בדור 5. לדוגמא: ביצוע ניתוחים מרחוק, מציאות מדומה ומציאות רבודה.

הרשת של HOT mobile מאפשרת יכולות G5 והשקת שירותים מתקדמים על בסיס יכולות אלו, בכפוף להתקדמות רגולטורית ולהתקדמות פריסת אנטנות דור 5.
 
אילן ברוק, מנכ"ל HOT mobile: "אנו מודיעים היום על שורת מהלכים, שיבססו את מעמדה של HOT mobile כחברת הסלולר המובילה בישראל, עם רשת הסלולר המתקדמת ביותר. בחודשים האחרונים התחלנו בשלב השני של הקמת רשת G5 ופרסנו אתרים מתקדמים במספר מקומות בארץ. בנוסף, הדרך ליישום עוברת דרך פלטפורמות של חדשנות, שמבוססת על שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות מובילות בתחומן. שמנו לעצמנו למטרה להתנסות ולהטמיע חדשנות בהיבטים המשמעותיים ביותר בליבת העסקים שלנו ועל כן אנו מודיעים על תכנית חדשנות טכנולוגית, לאיתור טכנולוגיות ויישומים חדשניים בתחומי ה-5G".
 
ערן שיר, מנכ"ל ומייסד שותף חברת נקסאר: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם HOT mobile כי יחד נוכל לקדם את הפיכת ישראל למדינה חכמה. טכנולוגיית דור 5 תאפשר לנו לעבד את המידע המועבר בקצב מהיר ולעבד את כל תמונת המציאות של ישראל בזמן אמת. הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת ליצור תמונה תחבורתית - עירונית בזמן אמת, בעזרתה הצלחנו לעזור לערים ברחבי העולם לנהל ביעילות  את הכבישים, ולנהגים לנהוג בבטחה״.

עדכון 2.8.20, 18:00: בתגובה לפרסום כאן, חברת פרטנר מוסרת, שהניסוי הוא על הרשת המשותפת - PHI של פרטנר והוט-מובייל. כך, שהוט-מובייל אינה משיגה את פרטנר. המדובר בפיילוט משותף, ולדברי פרטנר במעבדה בחלק שלה, היא דווקא הגיעה לקצבים גבוהים יותר מ-1.3 גיגה, במכשירים שהיא בדקה. לדברי פרטנר, מאז הניסוי שביצעה במעבדה, היא הגבירה עוד יותר את הקצב בתהליכי הבדיקות והניסויים. 

עדכון 4.8.20, 12:01פלאפון הכריזה היום על השקת רשת דור 5 מסחרי. הרשת תיקרא פלאפון פלוס והיא תחל לפעול לאחר שהחברה תקבל את התדרים. החברה בנתה רשת של מאות אתרים שתהפוך למסחרית לאחר קבלת התדרים. היא שדרגה את ליבת הרשת הקיימת להספקת שירותים מסחרים, כולל שירות ללקוחות עסקיים גדולים. החברה גם השיקה חבילות הכוללות מסלולים לדור 5. כל לקוח בעל מכשיר תומך בדור 5 יוכל ליהנות מהרשת במסגרת התוכנית הקיימת שלו.
 



 
 
Bookmark and Share