Telecom News - 5 דרכים שאתם חייבים לאמץ כדי להגן על הנתונים בסמארטפון שלכם

5 דרכים שאתם חייבים לאמץ כדי להגן על הנתונים בסמארטפון שלכם

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> 5 דרכים שאתם חייבים לאמץ כדי להגן על הנתונים בסמארטפון שלכם
5 דרכים שאתם חייבים לאמץ כדי להגן על הנתונים בסמארטפון שלכם
מאת: מערכת Telecom News, 2.8.20, 21:42CYBER FREE
 
הסמארטפונים מחזיקים בכמות אדירה של נתונים אישיים ומקצועיים ולכן חיוני לשמור ולהגן על המידע גם במובייל.
 
היגיינת סייבר טובה היא חלק בלתי נפרד למי שרוצה להישאר בטוח ומוגן מפני איומים, תוכנות זדוניות, פישינג, וירוסים ואובדן נתונים. כיום כבר קיימת מודעות רבה יותר לכך, שאלו דברים שצריך לתרגל לא רק במחשב ובשולחן העבודה, אלא גם בסמארטפון. הסמארטפונים מחזיקים בכמות אדירה של נתונים אישיים ומקצועיים ולכן חיוני לשמור ולהגן על המידע גם במובייל.
 
חברת אבטחת המידע ESET מדגישה 5 כללים מובילים בשמירה על היגיינת סייבר במובייל:
 
שלב ראשון: בצעו בדיקה
לפני שתגדירו את כל מה שצריך כדי לשמור על המידע שלכם, בדקו האם הפרטים שלכם כבר נחשפו ודלפו. אתרים כמו haveibeenpwned.com ו-breachalarm.com יאפשרו לכם לדעת האם האקרים כבר גילו את הסיסמה שלכם למייל (מדובר באפשרות סבירה לחלוטין). התשובה ככל הנראה תיתן את תחושת הדחיפות לטפל בצעדים הבאים במהירות האפשרית.
 
שלב שני: מספרי זיהוי וסיסמאות
ה-PIN קוד של הטלפון הנייד הוא קו ההגנה הראשון מפני גניבה פוטנציאלית. לכן, חשוב להימנע משימוש באותו קוד בן 4 ספרות עבור חשבונות נוספים, ובעיקר חשוב לוודא, שהצירופים בהם משתמשים עבור מכשירים לעבודה ולבית הם שונים. הדבר נכון גם לסיסמאות. הקפידו להגן על אפליקציות עם נתונים רגישים, כמו אפליקציות בנקאיות, באמצעות סיסמאות ייחודיות המשלבות מספרים, סמלים ואותיות.
 
שלב שלישי: גם הסמארטפון צריך ניקיון תקופתי
הקדישו זמן למחיקת אפליקציות, שאינכם משתמשים בהן עוד. אתם תופתעו שאפליקציות רבות מאחסנות נתונים אישיים מסוג כלשהו, ותוכלו להפחית את הסיכון להיפגע ע"י מחיקתן. בכל מקרה, הרי תמיד תוכלו להוריד מחדש אפליקציה אם אתם תהיו זקוקים לה בעתיד. בין אם מדובר באפליקציית המשחקים שהורדתם לפני שנים עבור הנסיעות הארוכות שלכם, או באפליקציית בנק ישנה - אם אינכם משתמשים בהן, אינכם צריכים אותן על גבי המכשיר.
 
שלב רביעי: הגדירו הגנות חזקות
חשוב להיות חמושים היטב במאבק נגד תוכנות זדוניות הצטיידו באמצעי הגנה חזקים. תוכנות אנטי-וירוס תאבטחנה את המכשיר מפני איומי סייבר, כולל תוכנות ריגול, סוסים טרויאניים ואפליקציות זדוניות. חלק מהן גם תדאגנה לאבטח את הרכישות והפעולות הבנקאיות באמצעות תכונה להגנת התשלומים. 

שלב חמישי: הישארו מעודכנים
הקפידו לעדכן את התוכנות שלכם, כולל מערכות ההפעלה, ואת פתרונות ההגנה כדי להגן ולשמור על עצמכם מפני פגיעויות, שיכולות להיות מנוצלות ע"י האקרים. שמירה על מערכות מעודכנות היא אחת הדרכים הקלות ביותר לשמור על ביטחון מקוון, מכיוון שתוקפים יכוונו לרוב למשתמשים העושים שימוש בתוכנות פגיעות ומיושנות.
 
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share