Telecom News - 5G.il - מכרז תדרים דור 5: החל שלב התיחור הדינמי ע"י ועדת מכרז התדרים

5G.il - מכרז תדרים דור 5: החל שלב התיחור הדינמי ע"י ועדת מכרז התדרים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> 5G.il - מכרז תדרים דור 5: החל שלב התיחור הדינמי ע"י ועדת מכרז התדרים
 5G.il - מכרז תדרים דור 5: החל שלב התיחור הדינמי ע"י ועדת מכרז התדרים
מאת: מערכת Telecom News, 4.8.20, 11:385G FREE

הליך התיחור הכספי הוא ליבו של ההליך המכרזי. כיצד המכרז מתנהל? מהם שלבי המכרז?

עדכונים בתחתית הכתבה.

 
התיחור הוא שיאה של עבודת ועדת מכרזים. לאחר הליך התיחור יושלמו הליכים לאחר זכייה, שבסיומם יוקצו התדרים לזוכים ויתקבלו רישיונות להפעלת שירותי דור 5.
 
הוועדה קבעה יעדים לשדרוג ושיפור תשתיות הסלולר תוך חשיבה עמוקה ותהליכית ורצון עמוק למקסם את ההשקעה בתשתיות תקשורת סלולריות ולכן תשלומי דמי הרישיון נקבעו לספטמבר 2022 והמכרז כולל מודל תמרוץ חסר תקדים המוערך בכחצי מיליארד ₪
 
רקע על השלב בו המכרז מצוי ופרטים נוספים:
מה מהות השלב בו אנו מצויים מבחינת המכרז?
הליך התיחור הכספי הוא ליבו של ההליך המכרזי, שיביא לשיוך התדרים לזוכים לפי הצעותיהם ויקבע את התשלומים.

כיצד המכרז מתנהל?
המכרז מתנהל מבניין מנהל הרכש בירושלים באופן מנוהל ומאובטח באמצעות תוכנת מכרזים ייעודית.
המכרז מתנהל ב-2 שלבים - הליך התיחור הדינמי והליך התיחור הסטטי:
  • בשלב התיחור הדינמי - המציעים יבקשו כמות פסי תיחור מכל תדר בהתאם למחירים ההתחלתיים שנקבעו. במידה ויש עודף ביקוש לתחום תדר מסויים יועלה המחיר בסבב הבא אחריו עד הגעה לסבב בו אין עודפי ביקוש לאף אחד מתחומי התדרים - סיום השלב הדינמי.
  • שלב התיחור הסטטי - לאחר הפסקה של יממה, יחל שלב נוסף, שיארך 3 ימים. בשלב זה כל מציע יגיש רשימה של הצעות הכוללות כמות פסי תיחור מתחומי התדרים השונים ואת המחיר המוצע לקומבינציה - ביד. בסיום שלב זה מסתיים המכרז. מנהל הליך התיחור ישקלל מתוך כל הקומבינציות של כל המציעים את הקומבינציה בעלת הערך המקסימלי. זהו השיוך הזוכה. לאחר מכן, יקבע התשלום לכל מציע בהתאם לזכייתו כאשר התשלום יחושב על פי מחירי פתרון ויקרי (ממשפחת מכרזי מחיר שני): "הנזק", שמציע גרם כתוצאה מהשתתפותו במכרז - קרי ההפרש בין הצעתו למה שהייתה ההקצאה והתשלומים אם הוא לא היה משתתף.
 
השלבים הבאים:
5G
 
יועז הנדל, שר התקשורת: "המכרז הוא אבן דרך ראשונה למסע לעבר עידן הדור ה-5. מדובר במהפכה של פעם בשנות דור, שצפויה להביא לצמיחה כלכלית עצומה, לצמצם את הפער ביחס למדינות אחרות ולמצב את ישראל בשורה הראשונה של מדינות העולם ב-IOT והדיגיטל".

תשומת לב הקוראים: אין לשר תקשורת, יועז הנדל, ולמנכ"לית הנוכחית שום קשר למכרז הזה. הוא תוכנן ויצא לדרך ע"י שרי התקשורת הקודם והקודם לו (איוב קרא ודודי אמסלם), ביוזמת המנכ"ל הקודם (נתי כהן) וכמה פקידים משועממים וחסרי כל הבנה (כמו המנכ"ל) במשרד אוצר, שהחליטו לשגע את חברות הסלולר במכרז מסובך ביותר ומיותר לחלוטין. עוד פרטים - כאןכאן וכאן

על פרטנר ודור 5 - כאן.

על הוט מובייל ודור 5 - כאן.

עדכון 12:00: במקביל למכרז הנ"ל, פלאפון הכריזה היום על השקת רשת דור 5 מסחרי. הרשת תיקרא פלאפון פלוס והיא תחל לפעול לאחר שהחברה תקבל את התדרים. החברה בנתה לאחרונה רשת של מאות אתרים, שתהפוך למסחרית לאחר קבלת התדרים. היא שדרגה את ליבת הרשת הקיימת להספקת שירותים מסחרים, כולל שירות ללקוחות עסקיים גדולים. החברה גם השיקה חבילות הכוללות מסלולים לדור 5. עם זאת, כל לקוח בעל מכשיר תומך בדור 5 יוכל ליהנות מהרשת במסגרת התוכנית הקיימת שלו.  

עדכון 9.8.20: הסתיים שלב "התיחור הדינאמי" של המכרז. מחר (10.8.20), יחל שלב "התיחור הסטטי" של המכרז.

עדכון 12.8.20, 22:20: ועדת המכרזים פרסמה את תוצאות מכרז התדרים לדור 5. תוצאות המכרז כפי שנמסרו לחברות המשתתפות במכרז - כאן.

 



 
 
Bookmark and Share
+ שלח משוב