Telecom News - הסטארטאפ הישראלי Kardome מתקדם להפעלה הקולית בתעשיית הרכב

הסטארטאפ הישראלי Kardome מתקדם להפעלה הקולית בתעשיית הרכב

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ הישראלי Kardome מתקדם להפעלה הקולית בתעשיית הרכב
הסטארטאפ הישראלי Kardome מתקדם לתחילת ההפעלה הקולית בתעשיית הרכב
מאת: מערכת Telecom News, 4.8.20, 12:54CAR FREE

הוא פיתח יכולת הפרדה קולית בסביבה רועשת, כדי לאפשר לנהגים שליטה קולית במערכות ברכב. הוא חתם הסכם עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א.
 
הסטארטאפ הישראלי Kardome, ממושב מזור, שמפתח טכנולוגיה לממשק קולי, חתם על הסכם שיתוף פעולה לשנה עם מעבדת החדשנות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי בתל-אביב,  בתמיכת רשות החדשנות, כדי לבחון את פתרון האודיו החכם שלו לקראת תחילת עידן ההפעלה הקולית בתעשיית הרכב.

מעבדת החדשנות פועלת לקידום תחבורה חדשנית, ומתמקדת בתחום החיישנים, אבטחת סייבר, דאטה ובינה מלאכותית (AI). משימת המעבדה היא לזהות ולבדוק טכנולוגיות ישראליות שיכולות להשתלב במכוניות ושירותים עתידיים של החברות בקבוצת הרכב. מאז פברואר 2018 המעבדה פועלת במסגרת תוכנית המעבדות הטכנולוגיות של רשות החדשנות הישראלית.
 
הסטארטאפ, שהוקם ב-2019 ע"י היזמים דני צ'רקסקי ואלון סלפק, מפתח טכנולוגיה לשיפור יכולות ה"האזנה" של מכשירים אלקטרוניים לטובת שימוש בפקודות קוליות גם בסביבה רועשת וטבעית. לדוגמא: נהגים, שמנסים להכתיב למערכת הניווט שלהם כתובת באמצעות הקול, או לדבר בטלפון בזמן שהילדים מרעישים במושב האחורי, או כשהרדיו מופעל.

הסטארטאפ הוקם כדי לתת מענה לביקוש ההולך וגובר לטכנולוגיות שליטה קולית אמינה מצד יצרני רכב ומוצרי אלקטרוניקה. הטכנולוגיה שלו מעניקה למכונה "אוזניים" טובות יותר באמצעות אלגוריתמים המצליחים לבודד את קולו של המשתמש גם בסביבה רועשת בה פעילים מספר דוברים ורעשי רקע בו-זמנית. הטכנולוגיה משלבת תוכנה ייעודית עם שימוש במיקרופונים, שכבר קיימים במוצרים השונים. התוכנה מאפשרת להטמיע דור חדש של ממשק קול משתמש, שפועל באופן אמין גם בסביבות רועשות ומרובות דוברים כמו רכב, מבני ציבור, מסעדות, ואפילו בבית.

במסגרת השת"פ צוות Kardome, יחד עם הצוות הטכני במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א, יתאימו את יכולת הפרדת הקול והפחתת הרעש שפיתח הסטארטאפ לאתגרים הספציפיים בעולם הרכב.

הפיתוח ישתמש ביחידת מיקרופונים זעירה אחת ובאלגוריתמים מבוססי מיקום להפרדת מקורות אודיו שפיתח הסטארטאפ, כדי לאפשר ממשק קולי רציף בין כל הנוסעים והרכב, כמו גם שיחות טלפון באיכות גבוהה, בסביבה טבעית ורועשת בחלל הרכב.

אליק גורנשטיין, מנהל תחום דאטה ו-AI במעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בת"א: "הפתרונות הקיימים בשוק דורשים התקנה יקרה של מספר התקנים בכמה מקומות ברכב כדי לאפשר שמע באיכות גבוהה. אנו מקווים, שהתקן אחד של מערך מיקרופונים והתוכנה של Kardome יוזילו משמעותית את הפתרון תוך שמירה על ביצועים מעולים". 

דני צ'רקסקי, מנכ"ל Kardome: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל-אביב, ועל האפשרות לפתח טכנולוגיה פורצת דרך יחד עם מומחי החברה כאן בארץ. השליטה הקולית במכונות הוא אתגר מרכזי עבור כלל יצרני הרכב כיום. מימוש ממשק קולי יעיל ואמין יתרום רבות לשיפור חוויית המשתמש ובטיחות הנהיגה".
 



 
 
Bookmark and Share