Telecom News - הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה

הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה
שחיתות חדשה: הצעת חוק מהפכנית, שמייתרת כמעט את כל תפקידי משרד התקשורת: בלי שום שימוע ציבורי, שום ועדה ציבורית, שום החלטת ממשלה, שום ניתוח משום סוג, העלה משרד התקשורת (לא ברור ביוזמה של מי מהמשרד) הצעת חוק מהפכנית, שמייתרת את רוב תפקידי המשרד. הצעה זו מחליפה את משטר הרישיונות של המשרד במשטר של היתרים. זו הטבה כלכלית של מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות התקשורת בעלות רישיון, שלאחר העברת החוק לא תצטרכנה רישיון. הטבה, ששום ניתוח כלכלי לא נעשה לגביה, ולא ברור מדוע ההצעה הזו מוצגת דווקא היום.
יש להצעה השלכות על תיק 4000.

עדכונים בסוף הכתבה. (עדכון אחרון 25.5.21, על השקר, שזו יוזמה, כביכול, של השר החדש איתן גינזבורג).
מאת: אבי וייס, 9.8.20, 18:40יועז הנדל

בלי שום שימוע, או איזו המלצה של איזו ועדה ציבורית, ללא החלטת שר ידועה (של השר יועז הנדל, בתמונה משמאל), ללא החלטת ממשלה ידועה, ללא כל מסמך ניתוח רגולטורי - RIA, ללא כל מסמך ניתוח כלכלי (שכן מדובר בהטבה בת מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות התקשורת, כי רישיונות זה עסק יקר), עלתה היום לאתר החקיקה הממשלתי הצעת חוק (הנמצאת כאן), שמוגשת לוועדת השרים לחקיקה.

כך, הכישלון הקולוסאלי של אגף הרישוי במשרד התקשורת ואגף הפיקוח והאכיפה במשרד (כמפורט כאן), נפתרים ב"מטה קסם" - לא צריך יותר רישיונות.

אין יותר אכיפה, אין כלום.

מספר הרישיונות ירד מכ-150 ל-30.

בשביל זה לא צריך כבר את משרד התקשורת. אפשר להפוך את המשרד למחלקה קטנה במשרד לכלכלה ולפטר את רוב העובדים, כי ממילא כמעט כל תפקידיהם יהפכו להיות מיותרים.

ככה הכיאוס הופך לעובדה מוגמרת.

ניצחון אדיר של "הקליקה" וה-Deep State בחסות ססמאות אורווליאניות של "הקלות רגולטוריות" ו"הורדת הנטל".

אין צורך בחוקי התקשורת ובתקנות תקשורת, כי ממילא לא צריך רישיונות ולכן אין צורך לפקח על כלום.

"איש הישר בעיניו ייעשה" הופך על פי הצעת החוק הזו - למציאות חוקית. 

הרעיון הזה ממש משלים את התמונה כי הוא מגיע אחרי סדרת הטבות של מיליארדים לבעלי חברות התקשורת. 
 
החורבן של משרד התקשורת ואחריו שוק התקשרות הישראלי - הופך לעובדה, בהצעת חוק אחת.

סיציליה זה כאן. עכשיו. 

מה שכחו להציג ולנתח בהצעת החוק החדשה הזו?
  • ניתוח של מה קרה בהחלטה לתת "היתר כללי" לכל השחקנים בתחום של ה-ISP (ההחלטה ממרץ 2016 היא כאן וכאן, אחרי שימוע, שנעשה כבר ב-2006 - כאן וכאן). למיטב ידיעתי, רוב ספקי האינטרנט, שעברו בהחלטה הזו למשטר של היתרים, או שפשטו את הרגל או שעברו לספק שירותים נוספים, רווחיים יותר. 
  • סביר להניח, שזה מה שיקרה לרוב בעלי 120 הרישיונות הקיימים, שיעברו למשטר של היתרים. כלומר: הגדלת האבטלה. בכל מקרה, יהיו מובטלים מהצעד הזה, כי צריך פחות כוח אדם כשאתה כספק שירות פועל בהיתר ולא ברישיון. לא נעשה שום ניתוח כלכלי או אחר בנושא.
  • לא נעשה שום ניתוח מה יהיה ההפסד של תקציב המדינה בצעד הזה. די ברור למה לא נעשה ניתוח כזה. 
  • לא נעשה שום ניתוח מה תהיה השפעת הצעד הזה על רמת השירות, איכות השירות והשרידות, של שירותי התקשורת, שיפעלו בהיתר ולא תחת רישיון נוקשה וללא כל פיקוח, ללקוחות של שירותים בהיתר, כשכמעט כל ההגנות הצרכניות תיעלמנה, כי אין רישיון ואין כמעט פיקוח. 
  • לא ברור ולא מוסבר למה נחסמה דרכן של הרשויות המקומיות והחברות העירוניות לספק שירותי תקשורת בהיתר, כמו כל שאר השחקנים בשוק התקשורת, שיעברו להסדר החדש. 
  • על פי החוק החדש המוצע, כל שירותי ה-OTT לא טעונים רישוי בכלל (גם לא היתר כללי). כל ההבטחות והחלומות של היוצרים לגבי תמלוגים מספקי ה-OTT, נגוזו. גם הצורך ברישיון ל"מוקד שידורים" מבוטל. אז לא ברור למה HOT ו-YES צריכות להוציא רישיון תחת משטר רגולטורי כה כבד ויקר. 
יש יתרון אחד חשוב להצעה הנ"ל: אם היא תעבור כמות שהיא, היא יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה, מפני שממילא לא יהיה צורך על פי הצעת החוק הזו ברוב האישורים הרגולטוריים, שבגינם נתניהו מואשם כעת בתיק 4000.

ההצעה הזו, של שינוי מהפכני בחקיקה, מגשימה במלואה את התכנית הברורה של צמרת משרד התקשורת, שהמנכ"ל הקודם (נתי כהןנתי כהן, בתמונה משמאל) ביטא אותה וכמה פעמים בראיונות לתקשורת [ציטוט]:
  • "אני לא המשרד לענייני צרכנות, ואני לא רוצה שזה יהיה התפקיד שלנו".
  • "בסוף - אני רוצה להגיע למצב שלניר שטרן, מנכ"ל סלקום, תהיה אופציה להשקיע עצמאית או לשלם לבזק ולעבור דרך התשתיות שלה".
כלומר: המטרה המרכזית והיחידה של המשרד הממשלתי, ששמו משרד התקשורת, היא אחת: להיות הסניף הביצועי והרגולטורי של קבוצת סלקום ובעליה. הציבור וצרכיו בכלל לא מעניינים את עובדי המדינה שעובדים במשרד הזה. רק סלקום.

לכן, מטרת החוק המוצע היא לפתור את הבעיות של פעילות ללא רישיונות בקבוצת סלקום (זה החל כבר בעשור הקודם עם שירותי סלקום TV). היות ואי אפשר היה לספק פתרון להפרות החוק רק של סלקום, הפתרון שנמצא כעת היה פשוט גאוני: כולם לא צריכים רישיונות...

השיטה הזו הופעה כבר כמה פעמים בעבר, דוגמת הורדת שעות פעילות מוקדי השירות, ביטול הפריסה הארצית לחברות הסלולר, סירוס חוק 6 הדקות, הורדת הערבויות, הורדת ה"ישראליות", "שוק סיטונאי" על כל היבטיו, תכנית "פריסת סיבים לבתים" וכך הלאה והלאה. 

כדי להיות מדויק מבחינה היסטורית, את הרעיון הזה לא נתי כהן המציא. את הרעיון הזה המציאו ושיכללו - כבר בתחילת העשור הקודם שמילה מימון, (כיום המשנה למנכ"ל), שכשל בכל מעשי ידיו ולכן הוא מבטל בהצעת החוק הזו כל מה שהפריע ומפריע ומוכיח את כשלונותיו, ע"י מיחזור הצעה שהומצאה כבר ב-2006, והיועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, שסיבותיה לתמוך בקבוצת סלקום ברורים לחלוטין ומפורטים בעשרות רבות של כתבות. אחרי כן הצטרפו לכיוון הזה (של שמילה ודנה) בכירים לא מעטים, ובינהם המנכ"ל דאז אבי ברגר והסמנכ"ל הבכיר לכלכלה דאז הרן לבאות. אגב, כיום רוב הצמרת של המשרד היא חלק מ"הקליקה" של אוהדי סלקום ושות' בצמרת המשרד" לרבות המנכ"לית החדשה, לירן אבישר בן-חורין. 

כך, נולד לו בחצי הראשון של העשור הקודם, ששיאו של התהליך הזה היה בסוף 2016, השלב הראשון של "תפירת תיק 4000". זאת, כי נתניהו (כשר התקשורת) ושלמה פילבר (כמנכ"ל המשרד), לא רצו לתת לכיוון הזה להתפתח ולפי תפיסת עולמם של "ראשי הקליקה" הזו, הם (נתניהו ופילבר) היו "בעד בזק ובעליה - שאול אלוביץ'" ולכן יש לסלק אותם מהדרך, בכל כיוון אפשרי, כולל תפירת תיק פלילי, בשת"פ הפרקליטות והיועמ"ש והצוות הבכיר המקיף אותם. הרחבה על הנושא המזעזע הזה למתעניינים יש בכתבה כאן

אני מציע שמומחה לפרסום יבדוק את כמות הכתבות "המפנקות והמלטפות" שקיבל השר יועז הנדל מאז שמונה לשר ומי בדיוק דאג לו לכתבות המפנקות הללו ולמה, ויגיע לבד למסקנות ויפרסם אותן (אני עצמי לא עושה זאת, כי אני לא סבור ולא מאמין, בניגוד לעמדת היועמ"ש ופרקליט המדינה וככתוב בכתב האישום כנגד נתניהו, ש"כתבות מפנקות" זה שוחד. ראה עמדתי הברורה בסדרת הכתבות על תיק 4000).

עדכון 19:10: עלה עדכון באתר משרד התקשורת עם הודעת שר התקשורת בדבר הצעת החוק הזו - כאן
די ברור מניסוח ההודעה הזו, שהיא הוכתבה לשר ע"י "הקליקה". 

עדכון 28.2.21גד פרץ מ"גלובס" ממחזר כאן את ההודעה של משרד התקשורת (כותרת בלבד): "משרד התקשורת יוזם מהפכה בירוקרטית: ביטול כ-200 רישיונות שונים.
במקום 200 רישיונות הקיימים כיום, המשרד יעבור להיתרים כלליים • שר התקשורת בני גנץ מנסה להכניס את האסדרה החדשה לדיון בוועדת שרים לחקיקה • קבלת רישיון פרטני תוסיף להיות תנאי למתן שירותי בזק שלהם חשיבות מיוחדת, כמו מפעיל בעל כוח שוק מהותי או כשמדובר במפעיל סלולרי."

יצויין שאנו פרסמנו את הידיעה הזו ב-9.8.20 תחת כותרת אחרת לגמרי: "הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה. שחיתות חדשה: הצעת חוק מהפכנית, שמייתרת כמעט את כל תפקידי משרד התקשורת: בלי שום שימוע ציבורי, שום ועדה ציבורית, שום החלטת ממשלה, שום ניתוח משום סוג, העלה משרד התקשורת (לא ברור ביוזמה של מי מהמשרד) הצעת חוק מהפכנית, שמייתרת את רוב תפקידי המשרד. הצעה זו מחליפה את משטר הרישיונות של המשרד במשטר של היתרים. זו הטבה כלכלית של מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות התקשורת בעלות רישיון, שלאחר העברת החוק לא תצטרכנה רישיון. הטבה, ששום ניתוח כלכלי לא נעשה לגביה, ולא ברור מדוע ההצעה הזו מוצגת דווקא היום.
יש להצעה השלכות על תיק 4000."

עדכון 24.5.21: פורסם כאן בדה-מרקר (כותרת בלבד): "התיקון לחוק התקשורת, שאמור להקל על הכניסה לתחום, עבר בקריאה ראשונה.
שר התקשורת הנכנס, איתן גינזבורג, פועל כדי לבטל חובת רישיונות שמסרבלים כניסת חברות ומשקיעים לשוק ■ "חוק התקשורת לא השתנה באופן משמעותי מאז 1982"."

עדכון 25.5.21: משרד התקשורת מפרסם כאן הודעה לציבור (שקרית כולה. את תיקון החוק לא יזם השר איתן גינזבורג. בכלל אין לו צל של מושג מהחוק הזה, שנולד ב"קליקה". והמשרד לא יפעיל שום יד קשה מול "חברי הקליקה"), הודעה, שפורסמה תחת הכותרת: "החוק לביטול בירוקרטיה מיותרת בשוק התקשורת יוצא לדרך. תיקון לחוק התקשורת עלה לקריאה ראשונה בכנסת ביוזמתו של שר התקשורת, חבר הכנסת איתן גינזבורג. החוק יוביל להפחתה דרמטית של החיכוך הבירוקרטי והרגולטורי ברישוי של מרבית שירותי התקשורת בישראל, ויחיל מסלול ירוק קל ומהיר בכניסה לשוק. לצד זאת, תפעיל המדינה יד קשה באכיפה למי שיפר את הכללים." בדיחה רגולטורית עגומה נוספת על הגב של שוק התקשורת. 

עדכון 26.5.21: על פי טענת ועד העובדים של פלאפון, חברת "אלומה" כנראה עומדת מאחורי הצעת החוק הזאת. זאת, כדי להלבין את התנהלותה והתנהלות המנכ"ל הקודם של משרד התקשורת (נתי כהן). לדברי ועד העובדים של פלאפון, הם (החברות בקבוצת "אלומה" וראשיה) מבינים שהעברת האתרים הסלולריים לידיים שלהם, קודם כל מסלקום, לא תוכל להתקיים בלי שיש להם רישיון מפעיל ממשרד התקשורת ומה שהם עושים עד היום ללא רישיון זו בעיה עבורם. אז פתאום צצה הצעת חוק שפוטרת את הצורך שלהם מרישיון. מריצים בכנסת את הצעת החוק הזו בכוונה כעת, כדי ליצור עובדות, כמה שיותר מהר. הם ("אלומה") מיוצגים על ידי חברת לובינג וממשל (חברת ריפבליק, בראשה עומד לירון הרשקוביץ, "שדלן קבוע", חברה בעלת היתר מהכנסת לפעול כלובינג בכנסת), שמקדמת את החוק הזה, ככל הנראה, בצורה נמרצת וחשאית, כעת בכנסת, כדי שהנושא יעבור "מתחת לרדאר", ללא שימועים ודיונים מיותרים, דיונים שיחשפו את המהפכה האדירה הזו ברגולציה, שנועדה ל"הלבנת עבריינים" (לכאורה).

EMOJI FREE



 
 
Bookmark and Share