Telecom News - היום הושק באונ' בן-גוריון המאיץ אואזיס לקידום טכנולוגיות שמקורן באוניברסיטה

היום הושק באונ' בן-גוריון המאיץ אואזיס לקידום טכנולוגיות שמקורן באוניברסיטה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> היום הושק באונ' בן-גוריון המאיץ אואזיס לקידום טכנולוגיות שמקורן באוניברסיטה
היום הושק באוניברסיטת בן-גוריון המאיץ אואזיס לקידום טכנולוגיות שמקורן באוניברסיטה
מאת: מערכת Telecom News, 15.9.20, 14:13STARTUP FREE
 
הוצגו הטכנולוגיות פורצות הדרך של 6 סטארטאפים: 3 בתחומי הבריאות (כולל בדיקת קורונה מהירה וזולה), וגם בתחומי חומרי גלם למדפסות3D , הפרסום בווידאו והתוכנה. 
 
יזמות 360, מרכז היזמות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, השיק את אואזיס, מאיץ טכנולוגיות והכשרה לבניית סטארטאפים, רובם מבוססים על פיתוחים, שמקורם במעבדות חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. אואזיס, בשיתוף IBM Alpha Zone, ממנף את החדשנות המחקרית והיזמות שבאוניברסיטת בן-גוריון לפיתוח סטארטאפים פורצי דרך מחזית המדע, החל משלבים מוקדמים עד לגיוס הון. את אואזיס מנהל מישל אסייג והוא פועל בשיתוף פעולה מלא עם BGN Technologies, חברת מסחור הידע של האוניברסיטה.
 
היום, ב-demo day וירטואלי בזום, קיים המאיץ אואזיס הציגו 6 סטארטאפים של המחזור הראשון של המאיץ פיתוחים חדשניים במגוון תחומים כולל טכנולוגיות בתחום הבריאות, הפרסום, הקיימות והתוכנה.
 
פרופ' כרמל סופר, יו"ר מרכז יזמות 360: "חוקרי האוניברסיטה הם מומחים פורצי-דרך בתחומי המחקר שלהם. המאיץ אואזיס מאפשר לחוקרים להרחיב את הבנתם בנושאים עסקיים, ובתרגום של הידע המפותח במעבדות לכדי מיזמים בזירה העסקית. בנוסף, עוזר המאיץ לחוקרים למצוא שותפים להקמת החברות ומסייע להפוך מחקרים מובילים לסטארטאפים מצליחים".     
 
ג'וש פלג, מנכ"לTechnologies  BGN: "אואזיס הוא מיזם ייחודי בנוף של האקדמיה בישראל, והוא כלי חשוב להאצת פיתוחים יישומיים חדשניים, שמקורם מאוניברסיטת בן-גוריון לכדי סטארטאפים, שיפתחו מוצרים לתועלת הציבור.
 
מעניין לציין, שמתחילת השנה, נרשמה עלייה של 30% במספר הפטנטים, שרשמנו, שמבוססים על פיתוחים של חוקרי האוניברסיטה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. הדבר מעיד על פרץ של חדשנות ויזמות של האקוסיסטם, שצמח סביב האוניברסיטה, שאואזיס הוא חלק ממנו ושיחדיו יובילו לצמיחה אזורית והפיכת הנגב למרכז של ידע, חדשנות וטכנולוגיה".
 
6 החברות שהציגו באירוע : 
NeuroHelp - מפתח מערכת לזיהוי וחיזוי התקפים אפילפטיים המבוססת על שילוב ייחודי בין ניטור הפעילות המוחית בעזרת EEG לבין אלגוריתמים של למידת מכונה. המערכת פותחה ע"י דר' אורן שריקי במחלקה למדעי הקוגניציה והמוח באוניברסיטת בן-גוריון והמייסד המדעי של החברה.

הסטארטאפ הזה גם זכה לפני שבועיים כמנצח בתחרות הסטארטאפים SilicoNegev 2020, וקיבל השקעה של חצי מיליון ש"ח, כפי שדיווחנו - כאן.

Panacea - הטכנולוגיה שלו פותחה ע"י פרופ' בועז לרנר, מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ומבוססת על למידת מכונה כדי לייעל ניסויים קליניים בבני אדם. חברות התרופות מחפשות פתרונות כדי להפחית את העלות הגבוהה ואת זמן הפיתוח הממושך של ניסויים קלינים ובעיקר כדי לשפר את סיכויי ההצלחה בפיתוח תרופה.
 
הטכנולוגיה של המיזם מייעלת ניסויים קליניים ע"י תיעדוף סמנים לבחירת החולה הנכון, לתרופה הנכונה במינון ובזמן הנכונים.
 
3D-Green - מפתח חומרי גלם למדפסות תלת מימד מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. כך לדוגמה, 100,000 מדפסות "ירוקות" מסוג זה בישראל, יכולות לצמצם בעד 30% את זיהום בקבוקי הפלסטיק בארץ בשנה. הטכנולוגיה פותחה ע"י איתי יאיר, בוגר אוניברסיטת בן-גוריון בתחום של הנדסת תעשייה וניהול.
 
MirageDynamics - אחת הבעיות בעולם הפרסום בווידאו היא מיעוט שטחי הפרסום. בנוסף, הטמעה של פרסומות וידאו על שטחים שונים דורשת עבודה ידנית רבה. ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות הפכה את מדיית הווידאו למאוד נפוצה וזמינה הן בהקלטה והן בצפייה.
 
אנשים מסביב לעולם צופים בכמיליארד שעות וידאו ב-YouTube ובכמאה מיליון שעות וידאו ב-Facebook בכל יום. גיהאד אלצאנע, פרופ' במחלקה למדעי מחשב באוניברסיטת בן-גוריון, מומחה לעיבוד תמונה, וידאו, ראיה ממוחשבת ומציאות רבודה פיתח טכנולוגיה המרחיבה את שטחי הפרסום העומדים לרשות המפרסמים בווידאו בצורה אוטומטית.
 
Flanimus - מבוסס על פיתוח של פרופ' גבי סרוסי, סגן למחקר של ראש בית הספר להנדסת חשמל ומחשבים וחבר סגל ביחידה להנדסת אלקטרואופטיקה באוניברסיטת בן-גוריון, פיתח בדיקת נשיפה פשוטה לאבחון קורונה כמו בדיקת ינשוף לאלכוהול והתוצאה מתקבלת תוך פחות מדקה. עלות הבדיקה היא 3 דולרים, לעומת בדיקת ה-PCR המקובלת היום ,שעולה כ-100 דולרים והתוצאה מגיעה תוך יום או יומיים.
 
הבדיקה יכולה להיעשות בכל מקום וע"י כל אחד, ולא מצריכה צוות מיומן מוסמך, או מעבדות ייעודיות לצורך לאנליזה של הבדיקות. המוצר מורכב מ-2 חלקים עיקריים: קפסולה חד פעמית, שבתוכה יש צ'יפ, שעליה נושף הנבדק ומערכת ספקטרומטר. לאחר הנשיפה של הנבדק, הקפסולה מוצבת במערכת הספקטרומטר בעזרת תוכנה ייעודית ומתקבלת החתימה הספקטרלית המעידה על הימצאות נגיף הקורונה. הבדיקה מיועדת לשווקי התעופה, התרבות והפנאי והצרכנות-מרכזי הקניות.
 
Testory - מפתח פלטפורמה לאוטומטיזציה של תהליכי QA המאפשרת בדיקת תוכנה בהתבסס על "סיפורים" - Story Based Testing. כיום, אין כלי שמספק כיסוי רחב מספיק למיפוי תקלות אפשרויות. כך, מתגלים "באגים" משמעותיים רק כאשר המוצרים מגיעים לשימוש.
 
הפלטפורמה נותנת פתרונות ב-2 מישורים: מיפוי של כל התרחישים האפשריים וזיהוי התרחישים שנכשלו. הטכנולוגיה בוססת על מחקריהם של פרופסור גרא וייס מהמחלקה למדעי המחשב וד"ר אחיה אליסף מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע, שניהם באוניברסיטת בן-גוריון.



 
 
Bookmark and Share