Telecom News - ישראל הפכה לשותפה בכירה בהכנת תקן בינלאומי להגנת סייבר ברכבים

ישראל הפכה לשותפה בכירה בהכנת תקן בינלאומי להגנת סייבר ברכבים

דף הבית >> תקנים חדשים >> ישראל הפכה לשותפה בכירה בהכנת תקן בינלאומי להגנת סייבר ברכבים
ישראל הפכה לשותפה בכירה בהכנת תקן בינלאומי להגנת סייבר ברכבים
מאת: מערכת Telecom News, 22.9.20, 19:22CYBER FREE

עם הגידול במספר המערכות המכוונות והחכמות ברכבים המודרניים, ופיתוח הרכבים האוטונומיים, עולה רמת הסיכון למתקפות סייבר על רכבים. המטרה: למצב את הטכנולוגיה הישראלית בקדמת הבמה העולמית בכל הקשור לפיתוח הגנה בפני מתקפות סייבר ברכבים. הוועדה קוראת למומחים מהתחום להצטרף לשורותיה.

לקראת כניסתו לתוקף של התקן הבינלאומי ISO/SAE 21434, שמגדיר דרישות להגנת סייבר ברכבים, מונתה במכון התקנים ועדה, שתתמקד בחיבור בין התעשייה הטכנולוגית הישראלית והגדרות התקן. התקן נמצא כרגע בפיתוח משותף של ארגון התקינה העולמי (ISO), וארגון תקינת הרכב האמריקאי (SAE), ועתיד להיכנס לתוקף כבר ב-2021.

התקן עוסק בסיכוני אבטחה במערכות האלקטרוניות ברכבים, מכסה את כל שלבי תכנון הרכב ופיתוחו, מקיף את כל המערכות האלקטרוניות ברכב, על רכיבי התוכנה שבהן, כולל חיבוריות למערכות חיצוניות ומתייחס להשמת אבטחת מידע בכל שרשרת האספקה בעולם הרכב.

סלבה ברונפמן, (בתמונה משמאל, קרדיט צילום יח"צ ירין טרנוס), מנכ"ל הסטארטאפ הישראלי סייבלום (Cybellum), שמפתח פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר לרכבים, מונה ליו"ר הוועדה, וישמש כאחד הנציגים של ישראל בוועדה הבין לאומית.סלבה  ברונפמן יחצ צילום ירין טרנוס

ברונפמן: "עם הגידול במספר המערכות המכוונות והחכמות ברכבים המודרניים, ופיתוח הרכבים האוטונומיים, עולה רמת הסיכון למתקפות סייבר על רכבים. מכוניות הן מערכות תוכנה על גלגלים. מאז ההתקפה על רכב הג׳יפ של FCA ב-2015, אז הצליחו חוקרים להשתלט על רכב נוסע ולהסיט אותו ממסלולו, ישנה עליה בתדירות ובמורכבות של ההתקפות על רכבים חכמים בעולם.

כך למשל, גניבת רכבים ע"י השתלטות על מפתחות, אזעקות חכמות וגניבת מידע אישי רגיש מתוך הרשת הפנימית של הרכב, הן דבר שבשגרה. מתקפות אלו לא מקבלות מענה הולם בתקנים הנוכחיים ולכן עלה הצורך לפתח תקן חדש, שיגדיר תהליך מובנה לשכלול שיקולי אבטחת המידע בתהליך פיתוח הרכבים.

המעורבות הישראלית בהגדרת דרישות התקן תאפשר לחברות ישראליות להתאים עצמן לתקן בזמן הנכון ובכך להבטיח את התחרותיות ואת ההובלה העולמית בתחום. הגישה אל הידע תאפשר לאמץ את התקן הבינלאומי כתקן ישראלי, כבר בשלבי הפרסום המוקדמים.

פיתוח התקן נעשה בשיתוף פעולה של ועדות מקצועיות ברחבי העולם, בהשתתפות חברות רכב מובילות כמו טיוטה, ב.מ.וו, פורד ואחרות, ואליהן מצטרפת הוועדה הישראלית.

אל ברונפמן מצטרפים דויד מור-אופק מהרמן כאחראי על תחום קשרי החוץ מול הוועדה העולמית, אלכס פוק מאניגמטוס כאחראי לגיוס חברים וקשרים עם הוועדות האחרות, ואלון רפאלי מסייבר טוגט׳ר, שירכז את הפעילות מול האקוסיסטם הישראלי.

בוועדה ישתתפו נציגים מחברות ישראליות בהןMobileye, OSR, Daimler, Harman, Cipersip, Enigmatos, Innoviz, Cybellum, Faurecia, ונציגים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב.

הוועדה קוראת למומחים מהתחום להצטרף לשורותיה, ומאפשרת לעשות כן בכתובת https://www.sii.org.il/he/committee-delegate
 
ד"ר גלעד גולוב, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "אנו נמצאים בצומת דרכים חשוב מאוד מבחינת תעשיית הרכב. בימים אלו נקבעים 'כללי המשחק' בתחום הסייבר לרכב, והתקינה הישראלית נמצאת שם כדי להעניק יתרון תחרותי לתעשייה הישראלית.

 התקנים, שנגדיר היום, יהוו את כללי המשחק לפיתוח הטכנולוגיה העתידית. כשהתקן יוגדר רשמית, כל יצרניות הרכב העולמיות תהיינה כפופות לתנאים והכללים, שהוא יכתיב. לכן, יש חשיבות משמעותית לכך שישראל תיקח חלק בעיצוב הכללים ושהמוצרים המפותחים בארץ יתאמו את התקן. אנו במכון התקנים גאים להוביל את המאמץ".
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share