Telecom News - ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות: אנו משתפים מידע עם ישראל

ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות: אנו משתפים מידע עם ישראל

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות: אנו משתפים מידע עם ישראל
ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות: אנו משתפים מידע עם ישראל וזה עוזר לנו בהרתעה
מאת: מערכת Telecom News, 24.9.20, 23:09איחוד אמירויות

ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות ד"ר מוחמד אל-כוויתי דיבר היום לראשונה בפורום משותף עם ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא, על האתגרים וההזדמנויות בתחום הגנת הסייבר.

הפורום התקיים בראשות ראש המרכז למחקר סייבר בין-תחומי ע"ש בלווטניק באוניברסיטת ת"א, פרופ' אלוף (במיל') איציק בן ישראל, ובהשתתפות סנדרה ג'ויס, מנהלת חטיבת המודיעין של חברת Fireeyeדיוויד קו, מנכ"ל הסוכנות לביטחון סייבר בסינגפור, דורון הדר, מייסד שותף חברת Critical Impact, וניתן לצפות בו - כאן.


בפתיחת הפורום, פנה אונא אל מקבילו מהאמירויות, ד"ר מוחמד אל-כוויתי ובירך אותו בשפה הערבית: "ד"ר אל-כוויתי, אחינו היקר, שמח על ההזדמנות המבורכת ועל תחילתו של שיתוף פעולה פורה ומוצלח בין הצדדים, בעזרת השם".

אל-כוויתי: "היחסים הם חיוביים ויש בהם ערך מוסף להרבה מגזרים. זה יעזור לנו בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, שאנו מקדמים וישראל ידועה בחדשנות ובטכנולוגיה שלה. בתחום הגנת הסייבר. ראינו בחודש האחרון את היחסים הטובים, הרבה מהמידע משותף, כפי שאנו עושים עם מדינות נוספות, וישראל חולקת הרבה מההיבטים, ובכלל זה מתקפות רבות, שאולי לא ראינו קודם וטכניקות ומזהים, שעוזרים לנו בהרתעה ובבניית אזורים מוגנים ביחד. זה מוסיף אקו-סיסטם חדש. יש ביחסים ערך מוסף ואנו מעודדים את זה".

אונא: "2 המדינות דומות בכך, שהן לא גדולות, עם אקדמיה חזקה ותרבות של קידום הייטק. 2 המדינות מאוימות ע"י אותם איומים, אפילו יותר ממדינות אחרות, בגלל המיקום ובגלל מי שאנו - מדינות טכנולוגיות ומחוברות. לאיחוד יש הרבה מה להציע לישראל וההיפך, וליחסים יש ערך לתעשיית הסייבר הישראלית ולאקדמיה. אנו כבר רואים, שדברים קורים בהתקדמות מהירה".

אונא: "לגבי ניהול אפידמיית סייבר, האנלוגיה בין האפידמיה של סייבר ושל הקורונה דומה מאוד: קודם כל צריך בידוד. צריך לבודד ולבדל את התשתיות הקריטיות והאינטרסים החיוניים במשק ולמנוע התפשטות. אח"כ צריך לעשות חקירה אפידמיולוגית - מאיפה נכנס, לאן התפשט, מה החיסון וכו' ולפעול כדי לצמצם את משטח התקיפה ואת הסיכוי להידבק. בשלב הבא כמובן לחזק מודעות ולהיות שקוף לציבור כדי להפחית את ההשפעה הפסיכולוגית".

ד"ר אל כוויתי: "ההתמודדות עם תקיפת סייבר לא מתחילה ביום האפס אלא צריך לעשות קודם הכנה. הכי חשוב עבור מדינות, שאין להם יכולות וצוותי תגובה, זה שיתופי פעולה עם מדינות אחרות, שיכולות לעזור בהיבטים שונים. בנוסף, חשוב לעשות תרגילי סייבר לתרחישים שונים, אם זה תופס אותך בלי שעשית תרגיל, זה יכול לגרום לכאוס".

אונא:"אנו בעסק של לא בהכרח למנוע את ניסיון התקיפה, כי מתקפות היו, תהיינה ותתעצמנה. אנו יותר בעסק של מניעת הנזק, את הפגיעה של מתקפה כזו. זה יכתיב למי אנו מפנים את תשומת הלב, את התגובה הראשונית ובמי נטפל קודם.

כ"כ, אי אפשר לעשות הגנת סייבר לבד, אלא רק בשותפויות - לשלב ידיים ולעבוד יחד ואז אפשר להגיע לבעלי העניין מהר כשקורה משהו. כ"כ, יש את הציבור והתקשורת, שצריך לעבוד מולם בשקיפות, ככל שהתמונה מתבררת במהלך האירוע".

אל כוויתי: "אמון הוא היבט חשוב מאוד בהגנת סייבר. זה נבחן בזמנים של אירועים. הנורמליזציה היא צעד קדימה בהרבה מהעמודים שאנו בונים. הדיגיטציה והמעבר לממשלה חכמה מצריכים שיתופי פעולה פרטי וממשלתי ואנו עובדים על הבנייה של חדשנות. גם הגנת סייבר תלויה בשיתופי פעולה ממשל-פרטי, שיתופי פעולה בין-לאומיים ואף רב-לאומיים".

אונא סיכם לגבי חשיבות השיתוף בתחום הסייבר ופנה למקבילו: ״אלאיתיחאד קווה״ - האחדות היא כוח.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share