Telecom News - ישראל נבחרה לעמוד בראש קב' רגולטורים לתקשורת האירו-ים תיכונית EMERG

ישראל נבחרה לעמוד בראש קב' רגולטורים לתקשורת האירו-ים תיכונית EMERG

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ישראל נבחרה לעמוד בראש קב' רגולטורים לתקשורת האירו-ים תיכונית EMERG
ישראל נבחרה לעמוד בראש קבוצת הרגולטורים לתקשורת האירו-ים תיכונית EMERG
מאת: מערכת Telecom News, 29.9.20, 12:21נעמה הנינג

על רקע הדיווחים על כשלים רבים בפעילות משרד התקשורת, נחמד לדווח על הישג של המשרד בזירה הבינלאומית.

ישראל נבחרה לראשונה לעמוד בראש קבוצת הרגולטורים האירו-ים תיכונית The European Mediterranean Regulators Group (EMERG) ל-2022 ולסגנית יו"ר ב-2021.

EMERG הוקמה ב-1.7.2008 במלטה. היא ממומנות כיום ע"י הנציבות האירופית באמצעות פרויקט "גישות חדשות לתקשורת" (NATP-4), והיא מהווה רשת קשר בלתי תלויה לפעילות משותפת לכלל רשויות הרגולציה בתחומי התקשורת סביב אגן הים התיכון - מדינות דרום אירופה והשכנות לחופיו המזרחיים והדרומיים של הים התיכון.

הקבוצה מקיימת לאורך השנים סדנאות מקצועיות בנושאים מרכזיים בתחום התקשורת כדוגמת ניטרליות רשת, פריסת תשתיות מתקדמות, איכות השירות, הגנת הצרכן, וחברים בה רגולטורים, כגון: מצרים, תוניסיה, מרוקו, ירדן, לבנון, לוב, איטליה, ספרד, פורטוגל, מלטה, יוון, הרשות הפלסטינית ועוד.

מדובר בהישג של משרד התקשורת ובעיקר של אגף קשרי חוץ במשרד, בראשות נעמה הניג (בתמונה למעלה), שמצטרף לפעילות האגף אשתקד, כאשר הוביל לראשונה בישראל את הפגישה של קבוצת העבודה של EMERG, בנושא נדידה בינלאומית, כדי לבחון דרכים להרמוניזציה של רגולציית נדידה בינלאומיות עם מדינות האיחוד האירופי, ולקדם הסכם אזורי של מדינות דרום ומזרח הים התיכון. נעמה הניג אף נבחרה ע"י הפורום אשתקד לעמוד בראש קבוצת העבודה בנושא נדידה בינלאומית.

הפעם הקודמת, שמשרד התקשורת הוביל את ישראל להישג דומה בארגון בינלאומי, היתה ב-2008, כאשר ישראל נבחרה לראשונה לוועדת התפעול Postal Operations Council- POC של איגוד הדואר העולמי  Universal Postal Union-UPU.

איגוד הדואר העולמי הוקם עוד טרם הקמת האו"ם וכיום הוא אחד מהסוכנויות המקצועיות של האו"ם, חברות בו כ-200 מדינות, ובמסגרתו מוסדרים קשרי הדואר הבינלאומיים בין המדינות, לרבות: דרכי העברת הדואר, טיב השירות, פיצויים, תשלומי "דמי קצה" ועוד.

לבחירה זו בקונגרס הדואר העולמי ג'נבה 2008 יוקרה מקצועית רבה והיא היוותה, למעשה, הכרה בתרומתם של משרד התקשורת וחברת דואר ישראל, לעשייה השוטפת של איגוד הדואר העולמי.
יגאל לוי תמונה פרטית

גם במקרה זה מדובר היה בהישג, שהצליח הודות לשיתוף פעולה הדוק בין משרד החוץ, משרד התקשורת וחברת דואר ישראל, בניצוחו של סמנכ"ל בכיר דואר דאז במשרד התקשורת וראש משלחת ישראל לקונגרס הדואר העולמי, עו"ד יגאל לוי (בתמונה משמאל).

דואר ישראל



 



 
 
Bookmark and Share