Telecom News - כיצד להשתלב בצורה חכמה ובטוחה בשוק ההימורים הגלובלי?

כיצד להשתלב בצורה חכמה ובטוחה בשוק ההימורים הגלובלי?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> כיצד להשתלב בצורה חכמה ובטוחה בשוק ההימורים הגלובלי?
כיצד להשתלב בצורה חכמה ובטוחה בשוק ההימורים הגלובלי?
מאת: אילן סגלמן, 30.9.20, 08:30אילן סגלמן

חברות ישראליות הרוצות לקחת נתח משוק ה-iGaming, שמהווה יעד בעל פרופיל גבוה עבור רמאים, מודעות לסיכונים בזירה, שכוללים רגולציות מקומיות משתנות והונאות, ונערכות עם כלים טכנולוגיים מתקדמים כדי להגן על המוניטין וזרם ההכנסות שלהן. במיוחד כאשר חלק ניכר מהגידול בהימורים און ליין מגיע מערוצים ניידים והוא מונע ע"י הריבוי של סמארטפונים.
 
שוק ההימורים און-ליין (iGaming) הגלובלי רותח. החלת הסגרים במהלך מגפת הקורונה הגדילה את שיעור ההימורים און ליין במדינות רבות, בעוד הטכנולוגיה ממשיכה להגדיל ולשפר את נגישות הגולשים למשחקים ומסייעת לו לגדול אפילו יותר.

חברות ישראליות, שרוצות לקחת נתח משוק זה, מודעות לסיכונים בזירה, שכוללים, בין היתר, רגולציות מקומיות משתנות והונאות, ונערכות עם כלים טכנולוגיים מתקדמים כדי להגן על המוניטין וזרם ההכנסות שלהן.

כיום, מדינות אירופה מובילות את שוק ההימורים הגדול ביותר בעולם. הימורים און ליין באירופה מניבים כמחצית מהשוק העולמי המוערך בעשרות מיליארדי אירו (על פי EGBA). למעלה מ-7 מיליון צרכנים באיחוד האירופי משתתפים בצורה כלשהי בהימורים און ליין ושיעורי הצמיחה השנתיים עומדים על כ-15%.

יחד עם זאת, רגולציה מגוונת בין 28 המדינות החברות באיחוד מוסיפה רמת מורכבות לשוק זה. לכן, מדינות רבות אימצו אסטרטגיות הגנה מקומיות. למרות העיקרון של חופש אספקת השירותים בתוך גבולות האיחוד האירופי, רק 4 מדינות מאפשרות למפעיל בעל רישיון ממקומות אחרים לפעול במדינתן בתחום - בריטניה, קפריסין, מלטה ואירלנד.

כתוצאה מכך, הצורך לאמת את מיקום השחקן ואת מאפייני החיבור הוא בעל חשיבות עליונה ויש לו השלכות של אובדן רישיון אם יופר. עם זאת, מדינות רבות כמו גרמניה, שבדיה והולנד מכניסות ליברליזציה לתקנותיהם ע"י הסרת חלק מהמגבלות הפנימיות.
 
שליטה בתחום השיפוט
רוב אתרי המשחקים המקוונים נסחרים עם סוג מסוים של שליטה שיפוטית, ומאפשרים רק לשחקנים מתוך שווקים חוקיים או מוסדרים להמר. מידת ההקפדה תלויה בגישה של המפעילים לתקנות, לארץ המפעיל ולשווקים בהם הם סוחרים. בשווקים מפותחים יותר כמו אירופה וארה"ב, מידת ההקפדה על תקנות מוגדרת היטב.

שיטות עבודה מומלצות מחייבות זיהוי של המיקום של המבקר על סמך כתובת ה- IP שלו, כדי להבטיח, שהמשתמש ניגש ממדינה או אזור שבהם מותרים הימורים מקוונים. פתרונות של מודיעין IP  מתקדמים כוללים נתוני פרוקסי מדויקים, מידע הנעדר ממאגרי IP, שניתנים בחינם. נתונים אלה מאפשרים זיהוי של מבקרים לא לגיטימיים המנסים להסוות את המדינה אליה הם מגיעים.
 
לוקליזציה של תוכן
גישה לתוכן רלוונטי מבחינה גיאוגרפית משפרת את מעורבות השחקנים ומגדילה את ההכנסות. הצגת אתר באופן מידי בשפה ובמטבע הנכונים מסירה את הצורך לבחור במדינה בעת הגלישה באתר ומשפרת את שיעורי ההמרה.

ניתן להפוך את התוכן למשמעותי יותר. למשל, ע"י הצגת מידע מקומי על משחקי ספורט באופן מידי, דבר ההופך את האתר למרתק יותר. שילוב של נתוני IP עם קריטריונים אחרים ממקדים לקוחות לקמפיינים רלוונטיים. ניתן גם להשתמש בנתוני מיקום כדי לספק הודעות מותאמות אישית, שתובלנה לקוחות לבתי קזינו או חנויות הימורים מקומיות.
 
אבטחת מידע ומניעת הונאות
נתוני FICO (מודל דרוג האשראי בארה"ב) האחרונים מעידים על עלייה של 18% בהשוואה לשנה הקודמת בהונאת כרטיסים. אתרי הימורים הם יעדים בעלי פרופיל גבוה עבור רמאים.

הונאה שלא מזוהה בזמן יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית ואפילו הרסנית על השורה התחתונה ועל המוניטין של המותג. אולם, כאשר מפעיל אתר הימורים מגביר את האבטחה, פושעי הסייבר פשוט עוברים לאתר הפגיע הבא.

שילוב מודיעין IP מוסיף רמות אבטחה חדשות. ניתן להשתמש בו כדי לחסום אוטומטית תעבורה חשודה, לבקש אימות (באמצעות דואר אלקטרוני או SMS) או לסמן פעילות חשודה לבדיקה פנימית נוספת. הוא מספק מידע מדויק ומפורט על האופן, שבו מבקרים מתחברים לאינטרנט, כגון מיקום, פרוקסי, ספק שירותי אינטרנט ומהירות חיבור, דבר המסייע בהפחתת הונאה עד ל-90% ומשפר את החוויה של השחקנים.
 
יישומים דרך מכשירים ניידים
חלק ניכר מהגידול בהימורים און ליין מגיע מערוצים ניידים והוא מונע ע"י הריבוי של סמארטפונים, זמינות של חבילות גלישה זולות וגישה מוגברת ל-WiFi - כולם מאפשרים לצרכנים להמר ללא הגבלת מיקום וזמן.

מודיעין IP יכול לקבוע במדויק את המיקום של חיבור ה-WiFi, לזהות את סוגי הפרוקסי הנמצאים בשימוש, ולספק מידע קריטי כדי לאפשר לוקליזציה של תוכן תוך הפחתת הונאה ועמידה ברגולציות.
 
בחרו במודיעין IP מדויק
ישנם מספר ספקי מודיעין IP זמינים היכולים, בהשקעה קטנה לספק תשובה לגבי מיקום של כתובות IP, אך האם היא נכונה?
 קביעת המיקום הנכון של כתובת IP למטרות רגולטוריות או למטרות אבטחת מידע ומניעת הונאה, מחייבות ניתוח תשתית מתקדם. לא ניתן להסתמך על נתונים המופקים מאיסוף פשוט של רשומות אינטרנט או מאריזה מחדש של נתונים זמינים ציבורית.

מודיעין IP מתקדם יכול לאתר במדויק את המשתמש עד לרמת שכונה בתוך עיר מבלי לחשוף פרטי זיהוי אישיים. הכיסוי הוא גלובלי, הדיוק הוא של 99.99% ברמת מדינה והנתונים מתרעננים באופן קבוע.

כפי שציינתי, מודיעין IP יכול גם לקבוע כיצד משתמש מתחבר, דבר המאפשר זיהוי של נתונים, שחברות ההימורים און ליין זקוקות להן כדי להילחם בהונאות.

הדבר מושג ע"י שילוב של ניתוח תשתיות ניתוב IP עם תובנות מיקום אנונימיות הנלקחות מרשת של שותפים מסחריים גלובליים, תוך שמירה על אנונימיות המשתמשים ועמידה בפרטיות משתמשי הקצה. לעומת זאת, הנתונים הזמינים לכולם במרחב הציבורי הם בעלי כיסוי עולמי חסר, הם מתעדכנים לעיתים רחוקות, ולכן מוגבלים ומטבעם לא מדויקים.
 
מאת: אילן סגלמן, ספטמבר 2020.
מנהל הפיתוח העסקי ב-Digital Element ישראל.

הימורים
 

 



 
 
Bookmark and Share