Telecom News - מחקר: ניתוח השימוש של ארגונים/עסקים בנתונים במהלך משבר הקורונה

מחקר: ניתוח השימוש של ארגונים/עסקים בנתונים במהלך משבר הקורונה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> AI & Big-Data >> מחקר: ניתוח השימוש של ארגונים/עסקים בנתונים במהלך משבר הקורונה
מחקר: ניתוח השימוש של ארגונים/עסקים בנתונים במהלך משבר הקורונה
מאת: מערכת Telecom News, 30.9.20, 13:17TECHNOLOGY FREE

מטרתו הייתה לגלות איך עסקים משלבים גישת ניהול הוליסטית אסטרטגית עם הפעילות העסקית היומיומית (Systems Thinking).
 
SAP פרסמה מחקר, שערכה בשיתוף Oxford Economics, כדי לגלות איך עסקים משלבים גישת ניהול הוליסטית אסטרטגית עם הפעילות העסקית היומיומית.

גישה זו, שמכונה חשיבה מערכתית (Systems Thinking), מחייבת, שכל חלק בארגון/עסק, לרבות שותפיו ולקוחותיו החיצוניים, יעשה שימוש בתובנות בזמן אמת, המופקות מנתונים איכותיים, בקבלת החלטות.

הסקר נערך במהלך 2020 בקרב 3,000 מנהלים בכירים ב-13 מדינות וב-10 תעשיות: אוטומוטיב, בנקאות, מוצרי צריכה, ביטוח, יצור תעשייתי, נפט וגז, שירותים מקצועיים, המגזר הציבורי, קמעונאות ושירותים כלליים וציבוריים.

בקרב הנשאלים, 25% מהארגונים/עסקים אמרו, שהתקשורת, שיתוף הנתונים וניהול התהליכים שלהם היו משולבים במלואם. זאת, לעומת 21%, שלדבריהם פונקציות אלו היו מופרדות אחת מהשנייה במידה מסוימת או לחלוטין.

המחקר מצא, שגישה משולבת משתלמת, כיוון שארגונים/עסקים מממשים מגוון יתרונות כתוצאה משילוב פונקציות עסקיות:

47% מהארגונים/עסקים, ששילבו תהליכים עסקיים, לפחות בחלק מהפונקציות, ציינו, שחסכו בעלויות והוצאות.
38% מהארגונים/עסקים, ששילבו אסטרטגיות טאלנט וכוח אדם, ציינו, שהצליחו לשמר את העובדים שלהם באחוזים גבוהים יותר.
53% מהארגונים/עסקים, ששילבו טקטיקות איסוף נתונים ואנליטיקה, ציינו, ששיפרו את היכולת שלהם לקבל החלטות מושכלות.

עוד מצא המחקר, שתיעדוף "חוויית העובד" צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של חברות וארגונים, שכן, 72% מהמנהלים טענו, שלתרבות הארגונית שלהם יש השפעה חיובית על יכולתם לספק מוצרים או שירותים מהשורה הראשונה.
 
מסקנות המחקר היו, שעסקים עובדים הכי טוב כשכל חלקי החברה או הארגון אג'יליים וחולקים בנתונים. לכן, על הבכירים לוודא, שמידע איכותי זורם לאורך כל האקוסיסטם העסקי שלהם, מה שיאפשר לכל המשתתפים לתקשר בדרכים, שתקדמנה את מטרות העסק.

אדוארד קון, מנהל המערכת ב-Oxford Economics: "גילינו, שרוב הנשאלים נקטו כמה צעדים לשילוב תהליכים עסקיים בחלקים ספציפיים בארגונים/עסקים שלהם. אולם, יש עוד הרבה עבודה לעשות לרוחב הארגון. אני מאמין, שלקיחת הצעד הזה לעבר חיבור וקישוריות מוחלטת יתרום רבות לעסקים ויעזור להם להגיב במהירות לאתגרים מתפתחים, ואף יכין אותם לצמיחה עתידית".

המחקר המלא - כאן.



 
 
Bookmark and Share